  • 1. Data: 2011-02-17 16:02:55
    Temat: Nokia C6 - czy umie obsługiwać strony szyfrowane (https)?
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Czy Nokia C6 umie obsługiwać szyfrowane strony www? Np. bankowe?
    Czy rozdzielczość 640x360 plus zewnętrzna klawiatura - wystarczy, żeby w
    miarę komfortowo obsługiwać www?

  • 2. Data: 2011-02-17 16:31:10
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy Nokia C6 umie obsługiwać szyfrowane strony www? Np. bankowe?
    > Czy rozdzielczość 640x360 plus zewnętrzna klawiatura - wystarczy, żeby w
    > miarę komfortowo obsługiwać www?

    Każdy to umie?
    Wygoda na ekranie telefonu, jeśli nie jest to specjalna telefoniczna bankowa
    aplikacja, zakrawa na masochizm.
    Nawet te przeznaczone dla telefonów są niewygodne

  • 3. Data: 2011-02-17 20:14:09
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "spa" <s...@a...er> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > bankowa aplikacja, zakrawa na masochizm.
    > Nawet te przeznaczone dla telefonów są niewygodne

    Też tak podejrzewam, stąd pomysł, żeby wybrać telefon z mechaniczną
    klawiaturą, a nie wirtualną, namalowaną na ekranie.
    Dobrze myślę?

  • 4. Data: 2011-02-18 08:02:01
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Też tak podejrzewam, stąd pomysł, żeby wybrać telefon z mechaniczną
    > klawiaturą, a nie wirtualną, namalowaną na ekranie.
    > Dobrze myślę?

    Zapewne trochę ułatwi użytkowanie
    Tak czy siak na 3 calowym ekranie dużo tekstu się nie zmieści
    Może masz sokoli wzrok i rozróżniasz piksele 0,1mm
    Ja nie rozróżniam i musze zrobić powiększenie
    Ilość tekstu na ekranie jest niewielka
    Od aplikacji banku zależy jak to będzie wygodne
    Upierdliwe są hasła maskowane , potwierdzanie kodami SMS i robienie
    kopiuj/wklej.
    Użycie tego sporadyczne , może być akceptowalną alternatywą szukania
    normalnego komputera.
    Używanie tego codziennie sensu nie ma
    Najtańszy netbook tańszy od wypasionej komórki, a różnica użyteczności
    ogromna.

  • 5. Data: 2011-02-18 08:44:52
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 09:02:01 +0100, spa napisał(a):

    > Tak czy siak na 3 calowym ekranie dużo tekstu się nie zmieści
    > Może masz sokoli wzrok i rozróżniasz piksele 0,1mm

    Właśnie cały czas o to chodzi, żeby NIE rozróżniać pikseli.
    W dodatku to, ile tekstu się mieści niepecjalnie zależy od ilosci pikseli.

    > Używanie tego codziennie sensu nie ma
    > Najtańszy netbook tańszy od wypasionej komórki, a różnica użyteczności
    > ogromna.

    Zwłaszcza z modemem USB sterczącym z niego, bo modele z wbudowanym modemem
    można policzyć na palcach jednej ręki. Oprócz tego nie masz problemu z
    sąsiadami uważającymi cię za snoba, jak na podwórku odbierasz połączenia na
    netbooku?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    " pewne osoby w panstwie nie moga oddawac plaszcza do pralnii." - Paweł

  • 6. Data: 2011-02-18 09:04:04
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Właśnie cały czas o to chodzi, żeby NIE rozróżniać pikseli.
    > W dodatku to, ile tekstu się mieści niepecjalnie zależy od ilosci pikseli.

    Wiem, ale niektorych będzie fascynować rozdzielczość telewizora HD na
    ekranie 4 cale.

> [...]
    > można policzyć na palcach jednej ręki. Oprócz tego nie masz problemu z
    > sąsiadami uważającymi cię za snoba, jak na podwórku odbierasz połączenia

    Co o mnie obcy ludzie myślą jest ostatnią rzeczą jaka mnie obchodzi.
    Operacje bankowe wykonuje z dala od ciekawskich.

  • 7. Data: 2011-02-18 09:23:28
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 10:04:04 +0100, spa napisał(a):

    > Wiem, ale niektorych będzie fascynować rozdzielczość telewizora HD na
    > ekranie 4 cale.

    Rozdzielczość nie ma fascynować, rozdzielczość ma pozwolić na antyaliasing
    fontów na ekranie. Jak poszukasz urządzeń z windows mobile z ekranem
    powiedzmy 3" i porównasz sobie QVGA i VGA to zauważysz, mieści się na tym
    ekranie dokładnie tyle samo, za to z dużo lepszą jakością

    > Co o mnie obcy ludzie myślą jest ostatnią rzeczą jaka mnie obchodzi.
    > Operacje bankowe wykonuje z dala od ciekawskich.

    Świetnie. A co robisz jak się okaże, że jesteś powiedzmy 100 km od domu,
    potrzebujesz pieniędzy a bankomat mówi ci, że nie możesz zrealizować
    transakcji?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Zadna korporacja w Polsce nie ma kilkadziesiat serwerów. " - Paweł "robbo"

  • 8. Data: 2011-02-18 10:15:39
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Świetnie. A co robisz jak się okaże, że jesteś powiedzmy 100 km od domu,
    > potrzebujesz pieniędzy a bankomat mówi ci, że nie możesz zrealizować
    > transakcji?

    To mam problem
    Zawsze mam w portfelu drobną kwotę gotówką na spodziewane wydatki.
    Laptop w tej sytuacji też by mi nie pomógł
    Assistance bankowy polegający na dostarczeniu gotówki pod adres może być
    skuteczny , jak w pobliżu nie ma jakiegoś oddziału, któregoś z używanych
    przeze mnie banków.
    Najtańsza komórka za 99zł wystarczy, by zadzwonić, choćby po taksówkę, by
    zawiozła do następnego bankomatu, albo taksówkarz z terminalem wypłacił
    kilka banknotów

  • 9. Data: 2011-02-18 10:28:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 18 Feb 2011 11:15:39 +0100, spa napisał(a):

> [...]
    > Assistance bankowy polegający na dostarczeniu gotówki pod adres może być
    > skuteczny , jak w pobliżu nie ma jakiegoś oddziału, któregoś z używanych

    no to dam ci jeszcze jeden przykład - z życia.
    Bedąc u kogoś w odwiedzinach, dosyć daleko od moich stron, okazało się, że
    muszę się dostać do centrum miasta samodzielnie, komunikacją miejską. Żaden
    problem.
    Tyle, że nie miałem przy sobie gotówki*. Najbliższy bankomat był dosyć
    daleko, bo to nowo budowane osiedle było. Kiosk sprzedający bilety
    OCZYWIŚCIE nie obsługiwał kart, raczej nie miałem też co liczyć na terminal
    w taksówce.
    Rozwiązaniem okazał się bilet dzienny na komórce, bo komunikacja miejska
    takie coś oferuje. Niestety, bez płatności kartą. Ale przelew
    natychmiastowy owszem, obsługuje. W ten sposób w 10 minut miałem problem
    rozwiązany, szybciej niż dostałbym się do kiosku po zakup biletu

    * - gotówki nie miałem przy sobie z rozmysłem - do centrum jechałem się w
    celu udania się następnie na lotnisko, wszystko inne było już zapłacone i
    załatwione.
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "O duren kolina, no to teraz mamy przechlapane" - Paweł "robbo" Kamiński

  • 10. Data: 2011-02-18 10:49:30
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Rozwiązaniem okazał się bilet dzienny na komórce, bo komunikacja miejska
    > takie coś oferuje. Niestety, bez płatności kartą. Ale przelew

    Do tego wystaczy zwykła komorka, ale
    Chyba byś się wkurwił, gdyby do nieszczęścia doszło dodatkowe:

    http://www.mobilet.pl/faq.htm
    "Wyczerpała mi się bateria w telefonie tuż przed kontrolą w autobusie i
    kontroler wypisał karę mimo że skasowałem bilet za pomocą komórki. Czy
    zapłacę karę?

    Nie. Zaloguj się na swoje konto i w zakładce Bilety odszukaj skasowany bilet
    a następnie wydrukuj go. Z wydrukiem udaj się do działu reklamacji
    przewoźnika w celu anulowania opłaty dodatkowej. Anulowanie nastąpi na
    podstawie porównania wydruku z zapisami
    w bazie danych.
    UWAGA: Nie dotyczy to pasażerów komunikacji miejskiej w Krakowie na
    podstawie: Uchwały Rady Miasta Krakowa nr XXX/375/07 z dnia 05 grudnia
    2007r, wraz późniejszymi zmianami - załącznik nr 3 §3 pkt7/3b: "za nieważny
    uznaje się bilet nabyty poprzez inne formy płatności zaakceptowane przez
    organizatora usług przewozowych komunikacji miejskiej: b) nabyty po wezwaniu
    do okazania lub okazany po przeprowadzonej kontroli biletów,""

    Wszystko ma swoje wady i zalety