  • 1. Data: 2009-04-15 17:22:07
    Temat: "No magazine" w zmieniarce Alpine
    Od: Tomasz Olszewski <caster@3miastoWYTNIJ_TO.net.pl>

    Hej!

    Mam pewien problem z samochodową zmieniarką CD Alpine (XQE100430). Do
    niedawna ładnie odtwarzała wszystkie płyty, aż pewnego dnia na
    wyświetlaczu pojawił się komunikat o błędzie "CD Error". Po kilku
    próbach ponownego włączenia (z poziomu radia) komunikat zmienił się w
    "No magazine", chociaż magazynek był cały czas w środku i nie dał się
    stamtąd wyciągnąć. Za którymś razem przycisk wysuwania zareagował, ale
    przy kolejnej próbie magazynek utknął na dobre (znowu "No magazine").

    Wyciągnąłem zmieniarkę z samochodu i po otwarciu obudowy wysunąłem
    magazynek. Niestety od tej pory zmieniarka nie wykazuje oznak "życia" -
    po podłączeniu nie słychać pracy żadnego napędu, a radio ciągle pokazuje
    "No magazine". Widać jedynie, że instalacja wykrywa obecność samej
    zmieniarki (w odróżnieniu od fizycznego odłączenia można spróbować ją
    uaktywnić z poziomu radia).

    Wiem, że wróżka ma dzisiaj wolne, ale może są jakieś typowe awarie
    wykazujące cechy podobne do opisanych? Mile widziane będzie każda
    podpowiedź dotycząca tego, jak wytropić przyczynę uszkodzenia.

  • 2. Data: 2009-04-15 18:03:46
    Temat: Re: "No magazine" w zmieniarce Alpine
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Olszewski" <caster@3miastoWYTNIJ_TO.net.pl> napisał w
    wiadomości news:gs55le$lg5$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    !
    > po podłączeniu nie słychać pracy żadnego napędu, a radio ciągle pokazuje
    > "No magazine".

    Dociec jak zmierniarka wykrywa obecność magazynka (mikroswitch, transoptor
    szczelinowy itp.) i naprawić.
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl