  • 1. Data: 2009-04-15 21:43:12
    Temat: Czujnik zbliżeniowy ( indukcyjny) 2 wire
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W maszynie cnc jako krańcówki są czujnik zbliżeniowe. Takie:
    http://www.ifm.com/ifmuk/web/dsfs!IS5026.html
    Obecnie podłączone pod sterownik Omron SYSMAC C40K (pewnie nie bezpośrednio)
    Muszę to podłączyć pod sterownik od płyty głównej nowej elektroniki do tej
    maszyny. A tam przewidziane są krańcówki mechaniczne. Tak to wygląda:
    http://www.akcesoria.cnc.info.pl/pliki/sterowniki/ss
    kmb2/ssk-mb02-3.gif
    Jak to zrealizować? Do ich zasilania mogę wykorzystać istniejący zasilacz.
    A może ktoś mi to zrobi za pieniądze? Albo poradzi za darmo?

    Robert

  • 2. Data: 2009-04-16 05:42:44
    Temat: Re: Czujnik zbliżeniowy ( indukcyjny) 2 wire
    Od: "AK" <a...@x...com.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > maszyny. A tam przewidziane są krańcówki mechaniczne. > > Jak to
    > zrealizować? Do ich zasilania mogę wykorzystać istniejący zasilacz.
    Najprościej będzie wykorzystać przekaźniki pośredniczące. Cewki będą
    sterowane krańcówkami a styki odpowiednimi wejściami w nowym sterowaniu.
    Pozdr

  • 3. Data: 2009-04-16 05:47:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "AK"
    > Najprościej będzie wykorzystać przekaźniki pośredniczące. Cewki będą
    > sterowane krańcówkami a styki odpowiednimi wejściami w nowym sterowaniu.

    A jak działa taki czujnik? Przekaźniki prądowe?

    Robert

  • 4. Data: 2009-04-16 06:29:22
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Szymon"

    > Pierwsze to sprawdź jakie napięcie względem masy jest za przyciskiem STOP
    > bo to on zasila krańcówki. Czujnik działa od 5V więc jest nadzieja, że
    > nawet w prostych układach czujnik podejdzie.

    Tak jak na rysunku napiane, jest tam 5V.

    >Druga sprawa to polaryzacja - czy na wejscia podaje masę czy napiecie
    >dodatnie względem masy.
    > Jeżeli masę a wejścia są podciągane do plusa przez rezystory (tak jak się
    > robi w prostych układach z mikrokontrolerem) to czujnik nie podejdzie
    > (uproszczenie) trzeba separacje na przekaźnikach.
    > Jeżeli podaje plus to sprawa prosta: dla NO biały do potencjału stopu
    > czarny na wejscie, dla NC odwrotnie.

    Wychodzi na to, że plus.

    > Generalnie jeżeli te wejścia to jakiś układ na mikrokontrolerze to ma
    > prawo nie działać - czujnik dwuprzewodowy ma duży upływ (dla tagiego
    > układu) i może się zachowywać jak stale załączony. Można wtedy spróbować
    > jeszcze wstawić rezystory obciążające równolegle do wejsć, ale to może
    > spowodować inne kłopoty...

    Nie ma tam mikrokontrolera. Jest to karta, która łączy te krańcówki poprzez
    optoizolację z portem LPT w komputerze. Takie coś:
    http://www.akcesoria.cnc.info.pl/sterownik_silnika_k
    rokowego_sskmb2.htm

    Z karty katalogowej wynika, że ten czujnik jest: "normalnie
    otwarty/zamknięty programowalny".
    Teraz jest tak, że jak zbliżam metal do niego to gaśnie dioda.

    Robert

  • 5. Data: 2009-04-17 05:56:29
    Od: "Szymon" <g...@p...pl>

> [...]

    to on zasila krańcówki. Czujnik działa od 5V więc jest nadzieja, że nawet w
    prostych układach czujnik podejdzie. Druga sprawa to polaryzacja - czy na
[...]

    Powodzenia,
    Szymon

  • 6. Data: 2009-04-17 15:01:22
    Od: "Szymon" <g...@p...pl>

    > Użytkownik "Szymon"

    > Tak jak na rysunku napiane, jest tam 5V.

    Sorry, było chyba zbyt wcześnie kiedy oglądałem rysunek...

    (...)

> [...]
    > otwarty/zamknięty programowalny".
    > Teraz jest tak, że jak zbliżam metal do niego to gaśnie dioda.

    Bo zgodnie ze schematem jest programowalny przez sposób podłączenia (jeżeli
    zamienisz czarny z białym to funkcja sie zmieni)

    Chyba najpewniej będzie kupić przekaźniki na 24VDC (np Relpol RM85 z
    podstawka - 8PLN??)...

    Pozdrawiam,
    Szymon