  • 1. Data: 2009-05-19 19:00:14
    Temat: Nikkor 35 1.8 DX - współpraca z wbudowaną lampą
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    U mnie z korpusem D40 obiektyw ten przy zdjęciach z lampą wbudowaną, dobrze
    pracuje tylko w trybie auto a w pozostałych trybach okrutnie prześwietala.
    Także w trybie P.
    Z lampą zewnętrzną (SB400) jest ok w każdym trybie.
    Jaka może być tego przyczyna?
    Czy ktoś ma ten obiektyw i może sprawdzić, także na innym korpusie Nikona?

  • 2. Data: 2009-05-19 19:24:05
    Temat: Re: Nikkor 35 1.8 DX - współpraca z wbudowaną lampą
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

> [...]
    > Jaka może być tego przyczyna?
    > Czy ktoś ma ten obiektyw i może sprawdzić, także na innym korpusie Nikona?

    A ja mam odwrotnie. Nikon D90 okrutnie niedoświetla na P, A, S.
    Okazało się, że mam ustawioną lampę w trybie M 1/64. A w trybie Auto sam się
    ustawia na TTL.
    W trybie TTL naświetla dobrze również na P, A, S. Sprawdzone na 18-105 i
    35/1.8

    --
    Radosny

    P.S.
    Do tej pory nie wiedziałem, że mam tryb auto ;)

  • 3. Data: 2009-05-19 19:53:00
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Radosny <radosny@usun_to.top67.pl> napisał(a):

> [...]
    > ustawia na TTL.
    > W trybie TTL naświetla dobrze również na P, A, S. Sprawdzone na 18-105 i

    Dzięki. Pomogłeś mi. Wbudowanej dawno nie uzywałem i też miałem przestawione
    na M. Ale czy to znaczy, że zewnętrzna działa tylko w TTL a nie w manualu?
    W d40 był jakiś haczyk, musze poszukac.

  • 4. Data: 2009-05-19 21:41:24
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 19 Maj, 21:53, "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
    > Dzięki. Pomogłeś mi. Wbudowanej dawno nie uzywałem i też miałem przestawione
    > na M. Ale czy to znaczy, że zewnętrzna działa tylko w TTL a nie w manualu?

    zewnętrzna działa tak jak ją ustawisz.

  • 5. Data: 2009-05-20 02:00:53
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Dzięki. Pomogłeś mi. Wbudowanej dawno nie uzywałem i też miałem
    > przestawione
    > na M. Ale czy to znaczy, że zewnętrzna działa tylko w TTL a nie w manualu?
    > W d40 był jakiś haczyk, musze poszukac.

    W lampie zewnętrznej ustawiasz sam. Mam SB-600 i 900. Nie wiem jak w SB-400,
    możliwe że ma tylko TTL.

    --
    Radosny

  • 6. Data: 2009-05-20 15:52:22
    Od: "Gil" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Radosny <radosny@usun_to.top67.pl> napisał(a):
    > W lampie zewnętrznej ustawiasz sam. Mam SB-600 i 900. Nie wiem jak w SB-400,
    > możliwe że ma tylko TTL.

    Dzieki. Czy możesz jeszcze w wolnej chwili zrobić jedno doświadczenie z tym
    obiektywem?
    Ustaw kilka zapalonych świeczek w ciemnym ale nie całkowicie czarnym pokoju i
    cyknij tym nikkorem z kilku metrów bez lampy, tak aby oprócz płomieni było
    jeszcze sporo tła. Może jedna świeczka też wystarczy.
    U mnie z D40 płomienie są lekko z z CA ale nie o to chodzi bo podobno puszka
    D90 koryguje to. Ale jest coś niesamowitego czego nie ma nawet w kicie za 100
    zł. a mianowicie zielone bliki od płomieni w pewnej od nich odległości. Może w
    D90 też tego nie będzie czego serdecznie życzę.

  • 7. Data: 2009-05-20 17:54:38
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Gil pisze:

    Hej

> [...]
    > zł. a mianowicie zielone bliki od płomieni w pewnej od nich odległości. Może w
    > D90 też tego nie będzie czego serdecznie życzę.

    A nie masz czasem na tym szkle jakiegoś filtra zabezpieczającego?
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 8. Data: 2009-05-20 18:33:05
    Od: "bswiatek" <b...@n...onet.pl>

> [...]
    > Może w
    > D90 też tego nie będzie czego serdecznie życzę.

    Z d40x nic niepokojacego nie widac na takich fotkach. Mozesz pokazac ktoras
    z tych, co Ty zrobiles?

    --
    pozdrawiam
    bswiatek

  • 9. Data: 2009-05-21 06:24:17
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

> [...]
    > Czy ktoś ma ten obiektyw i może sprawdzić, także na innym korpusie Nikona?

    D200, D80 x2, D90, tryby: M, A - wszystko w porządku.

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 10. Data: 2009-05-21 06:28:51
    Od: "getrzy" <c...@g...pl>

    > Ale jest coś niesamowitego czego nie ma nawet w kicie za 100
    > zł. a mianowicie zielone bliki od płomieni w pewnej od nich odległości. Może w
    > D90 też tego nie będzie czego serdecznie życzę.

    A może chodzi o to, że kit jest f/5.6 a 35DX f/1.8?
    Miałeś kiedyś jasne/b. jasne szkła?
    W zasadzie to z jasnych szkieł wolny od CA jest nowy EF 200/2 IS...

    pozdrawiam,
    gietrzy