  • 1. Data: 2010-02-13 07:17:03
    Temat: Nieostry obraz co jest przyczyna
    Od: "Aster" <a...@z...pl>

    Mam w pracy kompa: płyta gigabyte 965 ze zintegrowaną grafą G33, do kompletu
    monitor samsung 795MB CRT

    Niestety musze pracować w rozdzielczości 800x600x85Hz bo cokolwiek innego
    ustawie obraz jest strasznie nieostry i męczy wzrok. Przykładowo 1024x768
    x85 to mydło ale jak zmniejsze odświeżanie to robi się ostry w tej
    rozdzielczości.\

    Co jest winne monitor czy zintegrowana grafa?
    Mam w domu jakiegoś starego szpeja na AGP ATI 7500 64MB czy warto próbować
    go podmienić zamiast tej zintegrowanej grafy?

  • 2. Data: 2010-02-13 10:56:15
    Temat: Re: Nieostry obraz co jest przyczyna
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <hl5jnr$u29$1@news.onet.pl>, Aster napisał(a):

    > Co jest winne monitor czy zintegrowana grafa?

    Podłącz od innego komputera w firmie jakiś monitor, np: LCD
    lub jeśli takich nie macie (co byłoby mocno dziwne), to jakiś dobrze
    działający CRT.
    Podłączając LCD pamiętaj o rozdzielczości natywnej monitora! W każdej
    innej obraz będzie niewyraźny.

    > Mam w domu jakiegoś starego szpeja na AGP ATI 7500 64MB czy warto próbować
    > go podmienić zamiast tej zintegrowanej grafy?

    Podmiana karty + instalacja sterowników to kilkanaście minut (razem
    z ewentualnymi restartami). Warto :)

    Jacek

  • 3. Data: 2010-02-13 11:38:43
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Aster wrote:
> [...]
    > innego ustawie obraz jest strasznie nieostry i męczy wzrok. Przykładowo
    > 1024x768 x85 to mydło ale jak zmniejsze odświeżanie to robi się ostry w

    Wyglada na typowe zmeczenie materialu. Generalnie pomoc powinno
    wyregulowanie napiecia na tafopowielaczu monitora, ale nie wiadomo, czy
    monitor bedzie "trzymac" parametry.

    --
    KILu

  • 4. Data: 2010-02-14 00:25:20
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Aster <a...@z...pl> wrote:

> [...]
    > ustawie obraz jest strasznie nieostry i męczy wzrok. Przykładowo 1024x768 x85
    > to mydło ale jak zmniejsze odświeżanie to robi się ostry w tej

    Powiedz szefowi, że chcesz normalny monitor bo ten masz wyraźnie uszkodzony. Co
    Ty tam robisz w tej pracy jesteś informatykiem? Jeżeli tak to tym bardziej
    powinieneś wiedzieć, że trzeba monitor wymienić na taki, który nie niszczy
    wzroku pracownika oraz nie utrudnia mu pracy. No w końcu szef nie płaci
    pracownikowi po to aby mu niszczyć wzrok czy utrudniać pracę, za którą mu
    płaci. Nie? ;)

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2010-02-14 15:53:47
    Od: "Przemek" <p...@d...pl>

    Aster wrote:
> [...]
    > Mam w domu jakiegoś starego szpeja na AGP ATI 7500 64MB czy warto
    > próbować go podmienić zamiast tej zintegrowanej grafy?

    probowac warto ale koniecznie napisz jak wlozysz grafike agp do plyty z
    G33
    - bedziesz musial uzyc mlotka i pily :)

  • 6. Data: 2010-02-15 16:09:27
    Od: "Aster" <a...@g...pl>

    > probowac warto ale koniecznie napisz jak wlozysz grafike agp do plyty z
    > G33
    > - bedziesz musial uzyc mlotka i pily :)

    faktycznie dzisiaj spojrzałem i jest PCI-E

    ale też mam jakąś zbyteczną grafikę, bodajże X600Pro