  • 1. Data: 2009-11-30 08:53:01
    Temat: Nieoryginalna lampa do Canona.
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    Witam.
    Chcę nabyć lampę 430EX do 50D. Ale trochę kuszą lampy innych firm. Jakie
    niemiłe niespodzianki mogą mnie spotkać?
    Pozdrawiam
    RJ

  • 2. Data: 2009-11-30 10:22:46
    Temat: Re: Nieoryginalna lampa do Canona.
    Od: "Bartosz" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chcę nabyć lampę 430EX do 50D. Ale trochę kuszą lampy innych firm. Jakie
    > niemiłe niespodzianki mogą mnie spotkać?

    Nie wiem jak w Canon ale przy testach niefirmowych lamp do nikona
    zauważyłem:

    -niedziałający tryb automatyki gdy głowica lampy nie jest skierowana prosto
    na obiekt (np. skierowanie głowicy w sufit lub w ścianę w wynalazkach typu
    tumax, sunpak powodowało znaczące niedoświetlenie zdjęcia);
    -bardzo głośny silnik sterujązy zumem lampy (mine to denerwowało);
    -gorsza jakość materiałów niż w oryginałach (dotyczy szczególnie
    wyświetlacza);
    -problemy ze wspomaganiem AF; problemy z pracą bezprzewodową (Tumax).

    W rezultacie licznych testów i sugestii kolegów po dwóch miesiącach
    poszukiwań stałem się szczęśliwym posiadaczem SB-600 :-)

  • 3. Data: 2009-11-30 11:31:48
    Od: "Ptas" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > Chcę nabyć lampę 430EX do 50D. Ale trochę kuszą lampy innych firm. Jakie
    > niemiłe niespodzianki mogą mnie spotkać?

    Witaj,

    Ostatnio padla mi 420EX i postanowila nie wspolpracowac z lustrzanka (co
    dziwne w G10 dziala poparawnie). Jednoczesnie zaczalem uzywac lamp na
    wyzwalaczach radiowych i potrzebna mi byla lampa z manualnie ragulowana
    moca. Mialem do wyboru 430EX za PLN 1000 lub Sunpak [...42... - calej nazwy
    nie pamietam] za PLN 500. Wybralem opcje ekonomiczna i przeprowadzilem test
    z EX420 oraz tym Sunpak'iem. Obie lampy z parasolka, jedna po lewej, druga
    po prawej, ta sama odleglosc od obiektu fotografowanego, obie lampy na
    pelnej mocy. Oswietlenie bylo "na oko rowne", temperatura barwowa bardzo
    zblizona (wygladala na ta sama). Potem zamienilem lampy miejscami i wyszlo
    tak samo. Stad wniosek, ze moc i barwa podobne. Laduja sie rownie dlugo.

    Malo uzywam lampy zalozonej na aparat ale przetestowalem:
    - w morde - ciutke niedoswietla ale to latwo skorygowac
    - w sufit z biala karteczka - sprawuje sie ok

    Zarobkowo, robiac 'wazne' zdjecia pewno mialbym watpliwosci. Amatorsko mam
    wrazenie, ze wole 2 sunpak'i niz jednego Canon'a.

    Pozdrawiam,

    Ptas

  • 4. Data: 2009-11-30 14:13:07
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

> [...]
    > -bardzo głośny silnik sterujązy zumem lampy ....
    > -gorsza jakość materiałów niż w oryginałach (dotyczy szczególnie

    Tego właśnie najbardziej się boję. Coś czuję że jednak zdecyduje się na
    oryginał ;-)