  • 11. Data: 2011-06-22 21:12:33
    Temat: Re: Niech to c... strzeli - spierdzielil caly gaz z butli!
    Od: Mikołaj Jopczyński <m...@g...com>

    W dniu 2011-06-22 20:38, JacekG. pisze:
    > Czyli zachowali się bardzo profesjonalnie, gaz LPG (mieszanina butanu i
    > propanu) wymieszana z powietrzem to bomba.
    > Wszyscy słyszeli o wypadkach z butlami turystycznymi lub tymi do
    > domowych kuchenek gazowych.
    > Od zapalonej benzyny masz jakąś szansę ucieczki od wybuchu LPG nie,
    > takie jest moje zdanie.
    > Miałeś pecha.
    > Konkluzja, jak przy LPG zawór puści, jak najszybciej oddalić się od
    > miejsca nieszczelności!!!
    > Pozdrawiam.
    > JacekG.

    Tylko dlaczego ow zawor, jak sama nazwa mowi - zawor - puszcza ?!

    --
    Mikołaj Jopczyński, Tychy Online

    tel: 32 7 400 000 | mikolaj (at) tychy-online.pl | gg: 311167 |
    www.tychy-online.pl

    Znajdz nas na Facebooku: http://www.facebook.com/TychyOnline

  • 12. Data: 2011-06-22 21:20:39
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 11-06-22 21:11, Mikołaj Jopczyński pisze:

    > Spodziewalem sie, ze zabezpieczenie, ktore bedzie chronilo zawartosc
    > butli bedzie odpowiednio "zabezpieczone", a nie za przeproszeniem sie
    > wysra.

    > Nie stalo sie, ale wystarczylaby nadmiernie rozgrzana rura wydechowa,
    > czy iskra czy cokolwiek i byloby naprawde niewesolo.

    Raz pokazywali jak naprawdę wygląda wybuch zbiornika benzyny w aucie. I
    nic nie wydarzyło się z tych rzeczy co to widać w filmach fabularnych ot
    po prosu sykneło i lekko na boki poszedł dym z ogniem i tyle. Samochód
    jest dość ciężki więć skutecznie stłumił wybuch. Z lpg będzie pewnie
    większe buum ale skoro to już wyciekło więc bez paniki.
    pozdrawiam
    marcin jan

  • 13. Data: 2011-06-22 21:20:40
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Mikołaj Jopczyński

    > Bagnet na szczescie sie zlamal, waz caly - ale dystrybutor przestawiony
    > - obsluga stacji miala niezle 30 min ;)

    Dlaczego mnie takie przygody nie spotykają?

  • 14. Data: 2011-06-22 21:20:56
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał Gut

    > czep sie edziu:)

    Czego? Byle nie klocka!!!

  • 15. Data: 2011-06-22 21:24:30
    Od: "szufla" <b...@p...pl>

    > Ciesz się że to nie była benzyna bo gdyby to ona się wylała i nie daj Boże
    > zapaliła, dłuuuugo trwało by jej gaszenie.

    Benzyna zapalila, no no pisz dalej....

    sz.

  • 16. Data: 2011-06-22 21:32:29
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 22.06.2011 19:26, Mikołaj Jopczyński pisze:
    > Witajcie,
    >
    > Dzisiaj w trakcie tankowania gazu nagle zaczelo kapac spod auta - lalo
    > sie lpg!
    >
    > Pomijajac kwestie tego, ze butla niedawno przeszla badania, to jak to
    > jest k... mozliwe, ze 35 litrow gazu leci w powietrze. Jestem w szoku.
    > Zeby bylo ciekawiej bylem z 2,5 letnim synem - cale szczescie, ze
    > obsluga stacji szybko zainterweniowala i zabrali go na zaplecze, a my
    > ogrodzilismy "dymiace" auto.
    >
    > Puscil elektrozawor.

    kiedyś byłem świadkiem poniższej sytuacji...
    Idę sobie deptakiem miejskim(ulica 11 listopada w Bielsku-Białej) widzę
    jakieś poruszenie w jednej z knajp, z knajpy wybiega kilka osób, a za
    nimi babka z 11kg dymiącą butlą. Sporo szczęścia miałem(ja i
    kilkadziesiąt osób w promieniu kilkudziesięciu metrów) że nikt z fajką
    nie szedł, gazem capiło nieźle. Oddaliłem się czym prędzej, huku nie
    słyszałem, w wiadomościach też nic na ten temat nie było, więc chyba się
    dobrze skończyło.

  • 17. Data: 2011-06-22 21:34:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On 22 Jun 2011 19:20:40 GMT, to wrote:
    >begin Mikołaj Jopczyński
    >
    >Dlaczego mnie takie przygody nie spotykają?

    Bo one sie bardzo rzadko zdarzaja. Ale jak jezdzi milion pojazdow na
    gaz, to musza sie zdarzac, a kazde ma jednak kilku swiadkow.

    J.

  • 18. Data: 2011-06-22 21:53:03
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011 21:20:39 +0200, Marcin Jan wrote:
> [...]
    >po prosu sykneło i lekko na boki poszedł dym z ogniem i tyle. Samochód
    >jest dość ciężki więć skutecznie stłumił wybuch. Z lpg będzie pewnie

    W zbiorniku lpg nie ma tlenu, wiec wcale nie bedzie.

    >ale skoro to już wyciekło więc bez paniki.

    No wlasnie wtedy jest troche paniki. To jednak ze 20kg paliwa
    wymieszanego z tlenem, moze wybuchnac, oparzyc.
    W taki upal jak dzis benzyny tez to zreszta dotyczy.

    I nie mowcie ze zbiorniki lpg sa kulodoporne
    http://www.youtube.com/watch?v=20ZLefQC_oU

    J.

  • 19. Data: 2011-06-22 21:56:55
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Albercik w <news:ittg0d$aj9$1@node2.news.atman.pl>:

    > kiedyś byłem świadkiem poniższej sytuacji...

    Niedawno...

    > Idę sobie deptakiem miejskim(ulica 11 listopada w Bielsku-Białej)

    Czyli niedawno, bo kiedyś to była Dzierżyńskiego

    > więc chyba się dobrze skończyło.

    Hmm...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 20. Data: 2011-06-22 21:57:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 22 Jun 2011 21:11:51 +0200, Mikołaj Jopczyński wrote:

    >Spodziewalem sie, ze zabezpieczenie, ktore bedzie chronilo zawartosc
    >butli bedzie odpowiednio "zabezpieczone", a nie za przeproszeniem sie wysra.

    jak to mawiali starozytni Rzymianie - a kto skontroluje kontrolerow ?

    Kazde zabezpieczenie sie kiedys zepsuje.
    Choc to twoje akurat mnie troche dziwi .. fotki daj :-)

    >Ja na szczescie nie pale :D

    Wystarczy ktokolwiek w promieniu kilku metrow :-)

    J.