  • 1. Data: 2009-01-04 15:13:44
    Temat: Nie dziala klawiatura PS2
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    Witam,
    Pomimo resetu BIOSu zworką i przez wyciagniecie bateryjki nie dziala
    klawiatura podlaczona do portu PS2. Na ekranie komunikat dot. adresu MAC
    zintegrowanej karty sieciowej, ze obydwa zapisane w pamieciach CMOS i
    Flash sa nieprawidlowe, ponizej komunikat: nacisnij F1 aby wznowic.
    Tymczasem komputer nie reaguje na zaden klawisz, czy to F1, czy F11 aby
    wejsc do Boot Menu, czy CtrlAltDel aby zrestartowac - nic.
    Probowalem tez z przejsciowka PS2>USB, ale rowniez nie dziala, zdaje sie
    USB nie jest obslugiwany z poziomu BIOSu? Dodam, ze klawiatura jest
    zasilana, bo mrugaja diody podczas uruchamiania.
    Komputer to Pentium D z plyta ECS P4M890T-M, Socket 775, chipset P4M890
    (NB) i VT8237R plus/8237A (SB).
    Padniety bedzie mostek poludniowy plyty, czy cos innego? Oczywiscie
    komputer sprawdzany byl z dwoma innymi klawiaturami. Problem wystapil po
    zainstalowaniu sterownikow do zintegrowanej karty dzwiekowej -
    instalator zazadal ponownego uruchomienia, a po restarcie wyzej opisany
    problem.

    Serdecznie dziekuje za pomoc

    Pozdrawiam,

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-01-04 16:15:04
    Temat: Re: Nie dziala klawiatura PS2
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mariusz napisał/a:
> [...]
    > zainstalowaniu sterownikow do zintegrowanej karty dzwiekowej -
    > instalator zazadal ponownego uruchomienia, a po restarcie wyzej opisany

    Odłącz internet.
    Przy uruchamiamiu komputera wejdź do BIOS-u i go zresetuj, niech będą
    narazie podstawowe ustawienia, zapisz i uruchom komputer ponownie.

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-01-04 16:20:38
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    Animka pisze:

    > Odłącz internet.
    > Przy uruchamiamiu komputera wejdź do BIOS-u i go zresetuj, niech będą
    > narazie podstawowe ustawienia, zapisz i uruchom komputer ponownie.

    Problem w tym, ze nie mam zadnego sterowania komputerem - nie dziala
    klawiatura na porcie PS2, ani przez przejsciowke PS2 -> USB.

    --
    Mariusz

  • 4. Data: 2009-01-04 16:21:44
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Nie czytales, ze nie moze wejsc do biosu?

  • 5. Data: 2009-01-04 16:28:13
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 17:20:38 +0100, Mariusz napisał(a):

    > Problem w tym, ze nie mam zadnego sterowania komputerem - nie dziala
    > klawiatura na porcie PS2, ani przez przejsciowke PS2 -> USB.

    Podklacz klawiature w gniazdo myszi i sprawdz.

  • 6. Data: 2009-01-04 16:40:35
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    Jacek pisze:

    > Podklacz klawiature w gniazdo myszi i sprawdz.

    Dzieki za rade, o tym zapomnialem.
    A jedno pytanie: jak sprawdzic czy dana plyta glowna obsluguje
    urzadzenia USB z poziomu BIOSu? Powiedzmy mam klawiature tylko z USB,
    wlaczam komputer po resecie BIOSu i zeby mozna go obslugiwac przy uzyciu
    tej klawiatury, bo powiedzmy nie dysponuje przejsciowka albo klawiatura PS2?

    --
    Mariusz

  • 7. Data: 2009-01-04 16:52:05
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Sun, 04 Jan 2009 17:40:35 +0100, Mariusz napisał(a):

> [...]
    > tej klawiatury, bo powiedzmy nie dysponuje przejsciowka albo klawiatura PS2?

    Podlacz i zobacz;)

  • 8. Data: 2009-01-04 16:58:31
    Od: Mariusz <s...@m...com>

    Jacek pisze:

    > Podlacz i zobacz;)

    Np. na plycie MSI K7N2 Delta2 dziala klawiatura bezprzewodowa Logitech,
    podlaczona przez przejsciowke PS2>USB - zarowno w BIOSie jak i w DOSie.
    Ta ECS z Pendtium D, ktorej dotyczy problem.. podlaczalem juz podobny
    zestaw, czyli te sama klawiature przez przejsciowke do portu USB i
    niestety, zero reakcji. Za obsluge kontrolera USB rowniez odpowiada
    mostek poludniowy, wiec chyba on bedzie problemem?

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 9. Data: 2009-01-04 17:34:09
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mariusz napisał/a:

    > Problem w tym, ze nie mam zadnego sterowania komputerem - nie dziala
    > klawiatura na porcie PS2, ani przez przejsciowke PS2 -> USB.

    U mojej siostrzenicy też raz było podobnie, ale coś z klawiatura było
    nie tak. Trzeba było kupić nową.

    --
    animka

  • 10. Data: 2009-01-04 18:08:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
    > U mojej siostrzenicy też raz było podobnie, ale coś z klawiatura było nie tak.
    > Trzeba było kupić nową.

    Sprawdzał na innych.