  • 21. Data: 2010-03-17 19:22:05
    Temat: Re: Neutralny IX w Łodzi
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 17-3-2010 10:23, Sławek Lipowski wrote:
    > Ponadto przykład AC-X i PLIX pokazuje, że w dużej skali (oczywiście na
    > początku nieosiągalnej i kto wie, czy w ogóle osiągalnej) IXy można
    > łączyć. :)

    To nie jest rzadkość. Top-ix jest połączony z Lyonix, B-IX z Interlan itp.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 22. Data: 2010-03-17 19:34:37
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 17-3-2010 14:57, Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:
    > Hm... jak to powiedzial Mark Twain - istnieja trzy rodzaje klamstw. Klamstwa,
    > Wielkie Klamstwa i Statystyka.
    > Co z tego ze mam 590 prefiksow - gdy jedyny "content" w tym to allegro,
    > nasza-klasa i beyond? ;)
    > Ruch od innych operatorow - jest znikomy - ispowe zazwyczaj tna upload
    uzytkownikow.

    Heh, ciekawe, bo większość IX w świecie mają taki problem, że kontentu
    sporo, a eyeballs nie chcą przychodzić :) Na to cierpi np.
    nowopowstający LUCIX w Luksemburgu.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 23. Data: 2010-03-17 22:38:55
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On Wed, 17 Mar 2010 20:22:05 +0100, Grzegorz Janoszka wrote:
    > To nie jest rzadkość. Top-ix jest połączony z Lyonix, B-IX z Interlan itp.

    Seattle-IX z PAIX'em... laczenie IX'ow mozna zrobic na 99 sposobow, kazdy
    ma swoje wady i zalety ((-;

    -j.

  • 24. Data: 2010-03-17 23:13:53
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 17.03.2010 Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl> napisał/a:

    > Heh, ciekawe, bo większość IX w świecie mają taki problem, że kontentu
    > sporo, a eyeballs nie chcą przychodzić :) Na to cierpi np.
    > nowopowstający LUCIX w Luksemburgu.
    Coz... pix maly ;)

    Patrzac na statystyke roczna, jako maly isp - mam pi razy drzwi jakies 20%
    wiecej uploadu do pixa niz downloadu.

    Podejrzewam ze wiekszosc do kablowek ktore sa w nim podpiete. No i klientow
    exatela/tkt - skad ruch moze wracac do mnie jakas inna trasa.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 25. Data: 2010-03-21 00:52:32
    Od: Łukasz Bromirski <w...@t...hell>

    On 2010-03-16 20:12, Grzegorz Janoszka wrote:
    > Łódź jest za blisko Warszawy. Nie możesz mieć węzła wymiany ruchu co 20
    > km, w każdym powiatowym mieście ;)

    No właśnie. Przecież mówisz o Polsce. Tu można mieć co 5km pod
    warunkiem że zrobi się na złość sąsiadowi. Wtedy cena za Mbps nie
    ma znaczenia.

    > Większość krajów ma po jednym liczącym się IX, nie widzę powodu, dla
    > którego Polska miałaby być wyjątkiem.

    My przecież forpocztą Narodów. Nie tylko Zjednoczonych.

    MSPANC :)

    --
    "Everything will be okay in the end. | Łukasz Bromirski
    If it's not okay, it's not the end." | http://lukasz.bromirski.net

  • 26. Data: 2010-03-21 22:17:51
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Łukasz Bromirski pisze:
    > (...)
    > No właśnie. Przecież mówisz o Polsce. Tu można mieć co 5km pod

    Porównanie odległości ok. 140km do 5km to dość daleko idące
    przybliżenie. W szczególności, jeśli odległość tą przeliczy się na koszt
    transmisji np. 1Gbps, czy nawet 100Mbps na tym dystansie. Wtedy to już
    naprawdę nie wydaje się być blisko.

    > warunkiem że zrobi się na złość sąsiadowi. Wtedy cena za Mbps nie
    > ma znaczenia.
    > (...)

    Ale kto i komu ma tu robić na złość?

    --
    Sławek Lipowski
    http://lipowski.org

  • 27. Data: 2010-03-22 09:16:44
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    On 21-3-2010 23:17, Sławek Lipowski wrote:
> [...]
    > przybliżenie. W szczególności, jeśli odległość tą przeliczy się na koszt
    > transmisji np. 1Gbps, czy nawet 100Mbps na tym dystansie. Wtedy to już

    Mistrzu, ile różni się koszt transmisji 1 Gbps na 10 km i na 100 km?
    Różni się w ogóle jakkolwiek?

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 28. Data: 2010-03-22 09:31:18
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Grzegorz Janoszka"
    >Mistrzu, ile różni się koszt transmisji 1 Gbps na 10 km i na 100 km?
    >Różni się w ogóle jakkolwiek?

    Owszem, mistrzu. Magiczne słowo - amortyzacja.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 29. Data: 2010-03-22 09:45:24
    Od: Marcin Kuczera <m...@l...usun-to.pl>

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Grzegorz Janoszka"
    >
    > Owszem, mistrzu. Magiczne słowo - amortyzacja.

    jakby ktoś w ofertę wrzucał amortyzacje...
    Raczej widzimisie handlowca

    Dzisiaj większość infrastruktury typu kable/kanalizacja jest już
    zamortyzowana.

    Marcin

  • 30. Data: 2010-03-22 09:49:22
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Marcin Kuczera"
    >jakby ktoś w ofertę wrzucał amortyzacje...
    >Raczej widzimisie handlowca

    Pytanie nie brzmiało dlaczego rózni się cena, tylko czy różni się koszt.

    >Dzisiaj większość infrastruktury typu kable/kanalizacja jest już
    >zamortyzowana.

    Może, może nie. (BTW, to chyba wymaga jakiegoś utrzymania, nieprawdaż?)

    --
    | K...@e...eu.org |