  • 1. Data: 2011-05-20 15:41:45
    Temat: Netbook - jaki?
    Od: u...@d...invalid

    Witam, teść mnie zabił kolejną zachciewajką. Nigdy nie byłem
    zwolennikiem urządzeń "mobilnych", chyba, że mobilność wynika z tego, że
    urządzenie ma koła ;) Oczywiście chodzi mi ergonomie. Natomiast teść,
    który kupuje na okrągło rzeczy mu do niczego nie potrzebne prosi mnie
    ciągle abym mu wybrał netbooka. Jego założenie jest takie, że ma mieć
    10" i cenę do 1'200 zł, dało się przeglądać internet i oglądać filmy
    (tak, na 10" calach, to nie mój wymysł). Ja bym dołożył do warunków
    jeszcze idiotoodporność i jakieś pomoce dla osób słabo widzących.
    Sugeruję tutaj IBM Lenovo IdeaPad S10-3s, ale to tylko dlatego, że
    słyszałem, że Lenovo robi dobre lapki. Generalnie firma zbiera dobre
    recenzje wśród znajomych administratorów, programistów i informatyków
    tzn. lepsze od toszip, samsungów, hp-ków itp.
    Czy to będzie dobry wybór? Może macie lepsze typy?

  • 2. Data: 2011-05-20 16:21:56
    Temat: Re: Netbook - jaki?
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

> [...]
    > okrągło rzeczy mu do niczego nie potrzebne prosi mnie ciągle abym mu
    > wybrał netbooka. Jego założenie jest takie, że ma mieć 10" i cenę do 1'200

    Od paru dni mam Toske NB550D-10G i jestem coraz bardziej zadowolony.

    Z HD daje sobie rade bez zajakniecia, rowniez na www.
    Przy srednim obciazenu pracuje 4-5h, przy slabym okolo 10h.
    Ciezar akceptowalny, wykonanie ladne. Cena pasuje.

  • 3. Data: 2011-05-20 17:52:02
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-05-20 17:41, u...@d...invalid pisze:
> [...]
    > tzn. lepsze od toszip, samsungów, hp-ków itp.
    > Czy to będzie dobry wybór? Może macie lepsze typy?

    ja tak troche z offtopuje: zastanawaim sie nad kupnem (net/note)booka
    dla newbie. Pomijajac kwestie baterii, ktore sa dla mnie siodmorzedne
    czy oplaca sie wywalac 1200 zl na mikrusa kiedy mozna miec lapka full
    size za 1400 zl? Czy ktos kupuje netbooka do domu? Czy to ma jakikolwiek
    sens?

    --
    the_foe

  • 4. Data: 2011-05-20 18:30:52
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 20 May 2011 19:52:02 +0200, the_foe napisał(a):

> [...]
    > czy oplaca sie wywalac 1200 zl na mikrusa kiedy mozna miec lapka full
    > size za 1400 zl? Czy ktos kupuje netbooka do domu? Czy to ma jakikolwiek

    Też miałem ostatnio taki dylemat. Jednak jak pobiegałem tydzień z pożyczonym
    od kumpla EeePC, popatrzyłem jak mi pod Chrome Facebook choćby działa, ile
    mieści się informacji na ekranie - dałem sobie siana. Kupiłem (1100 PLN)
    poleasingowego Della Latitude D630 (Core 2 Duo T7500 2,20 GHz, 2GB ram w
    jednym module, 80GB dysk, matryca _matowa_ 1440x900, DVD-ROM).

    Owszem - wymieniłem w nim dysk na coś pojemniejszego (kolejne 250 zł).
    Owszem - z czasem pracy na baterii, gabarytami i masą do netbooka nie
    podskoczę. Za to mam całkiem sprawnie jeszcze radzącą sobie z wieloma
    zadaniami maszynkę (nie - składu w InDesignie na tym nie mam zamiaru
    próbować przeprowadzać), o konfiguracji, której pierwsza z brzegu strona www
    czy film nie doprowadzi do ciężkiej zadyszki i wykonaniu, które rokuje
    nadzieje na przynajmniej kilka lat eksploatacji.

    [ Jeśli uważasz kobiety za słabą płeć, spróbuj w nocy przeciągnąć ]
    [ kołdrę na swoją stronę. (znalezione gdzieś w necie ) ]

  • 5. Data: 2011-05-20 20:28:53
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 20 May 2011 17:41:45 +0200, u...@d...invalid wrote:

> [...]
    >10" i cenę do 1'200 zł, dało się przeglądać internet i oglądać filmy
    >(tak, na 10" calach, to nie mój wymysł).

    Oczywiście, że nie twój wymysł: to wymyślono już wcześniej. Weźmy
    choćby 2,4-calowy ekran iPoda classic, 4,3-calowy ekran PSP, i zylion
    innych urządzeń podobnych gabarytów, przeznaczonych m. in. właśnie do
    oglądania filmów.

    Ale żeby na ekranie 10-calowym? Niesłychane!

    --
    Maciej Bójko

  • 6. Data: 2011-05-20 21:15:14
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-20 19:52, the_foe pisze:

    > ja tak troche z offtopuje: zastanawaim sie nad kupnem (net/note)booka
    > dla newbie. Pomijajac kwestie baterii, ktore sa dla mnie siodmorzedne
    > czy oplaca sie wywalac 1200 zl na mikrusa

    tak, jeśli sprzedasz go potem za 1400 to się będzie opłacało

    >kiedy mozna miec lapka full
    > size za 1400 zl? Czy ktos kupuje netbooka do domu? Czy to ma jakikolwiek
    > sens?

    A czy to pytanie ma sens ? kupujesz chyba po to aby zaspokoić jakąś
    potrzebę i w zależności od potrzeb dobierasz rozwiązanie.

    Czy newbie potrzebuje małego lapka do netu (którego łatwo wpakowac do
    plecaka czy torebki) czy komputera ? czy obejdzie się bez napędu CD/DVD
    ? Czy poradzi sobie jak się strona www na ekranie nie zmieści etc etc

  • 7. Data: 2011-05-21 00:15:39
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

> [...]

    > czy oplaca sie wywalac 1200 zl na mikrusa kiedy mozna miec lapka full
    > size za 1400 zl? Czy ktos kupuje netbooka do domu? Czy to ma jakikolwiek

    https://docs.google.com/viewer?url=http://www.komput
    ronik.pl/media/staticPages/samsung/regulamin.pdf&emb
    edded=true&chrome=true

    --
    animka

  • 8. Data: 2011-05-21 10:38:18
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Czy to będzie dobry wybór? Może macie lepsze typy?

    Samsung robił przyzwoite netbooki. Jedyny warunek to dwurdzeniowy procesor i
    dysk Samsunga. O dziwo często pakują dyski WDC jakby nie mogli swoich
    własnych (chociaż i tak sprzedali fabrykę Seagatowi). Ewentualnie coś co ma
    tylko SSD na pokładzie a taki dość ciężko trafić.

  • 9. Data: 2011-05-21 11:34:23
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2011-05-20 17:41, u...@d...invalid pisze:
    > tzn. lepsze od toszip, samsungów, hp-ków itp.
    > Czy to będzie dobry wybór? Może macie lepsze typy?
    od "hp-ków" to raczej wszystko jest lepsze, od ich serwisu i wsparcia w
    szczególności.

  • 10. Data: 2011-05-21 11:45:24
    Od: u...@d...invalid

    W dniu 2011-05-20 22:28, Maciej Bojko pisze:
    > Weźmy
    > choćby 2,4-calowy ekran iPoda classic, 4,3-calowy ekran PSP

    Nie twierdzę, że Sony i Apple nie mają dobrych produktów, bo mają,
    ale... bez obrazy, jeśli gówno by było markowane i reklamowane przez
    przez nich to by schodziło jak ciepłe bułeczki. Tak jest właśnie z tymi
    urządzeniami.