  • 1. Data: 2011-05-20 16:54:01
    Temat: Seagate Momentus XT - chyba jednak nie taki doskonały:(
    Od: Norman <n...@v...xxx.pl>

    Witam grupowiczów,

    Kuszony peanami głoszonymi nad nowym dzieckiem Seagate kupiłem sobie
    Momentusa XT aby wymienić dysk w leciwym już VAIO. Starocie kręciło się
    dość wolno - raptem tylko 5400 rpm a tu mamy cudeńko 7200 rpm na
    sterydach w postaci SSD. Kupiłem, przerzuciłem zawartość dysku razem z
    Vistą no i zaczął się odlot. Faktycznie komputerek odzyskał swoją
    rzekomo bezpowrotnie utraconą młodość. Do czasu.

    W chwili obecnej mija prawie pół roku od momentu podmianki i niestety
    zadowolony nie jest. Filmy tną się, generalnie większość operacji które
    normalnie wykonywałem na starym dysku - jak pisanie chociażby maila
    wygląda czasami komicznie - wszystko zamiera na ułamki sekund. Komputer
    zaczął działać wolniej niż na starym dysku! Doczytałem się w sieci o
    lagach itp. rzeczach. Znalazłem info o nowym firmware na stronach
    Seagate - zainstalowałem, miało pomóc ale nie pomogło. Za to pomogło ale
    niestety tylko chwilowo systemowe defragmentowanie dysku. I tu zagadka -
    przeprowadzam defragmentację, już tylko ona się rozpoczyna i komputer
    momentalnie dostaje skrzydeł! Po jej zakończeniu systematycznie prędkość
    maszyny spada. I tak w kółko - co pół dnia:) Jakiś obłęd. Zetknął się
    ktoś z czymś takim? Czy to przypadłość tych dysków?

    Pozdrawiam
    J.

  • 2. Data: 2011-05-20 16:58:00
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-20 18:54, Norman pisze:
> [...]
    > maszyny spada. I tak w kółko - co pół dnia:) Jakiś obłęd. Zetknął się
    > ktoś z czymś takim? Czy to przypadłość tych dysków?
    Dziwne rzeczy opowiadasz. Może:
    - wyłączył ci się tryb udma > pio ? (dziwne dla dysku sata)
    - dysk ma badsektory/problemy z odczytem (sprawdzić smart)
    - masz jakąś sieczkę w systemie, która generuje
    zapisywanie/kasowanie/odczytywanie dużych ilości danych, które ogłupiają
    system wspomagania ssd i realnie dysk cały czas zajmuje się pchaniem
    nowych śmieci do ssd?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-05-20 17:07:36
    Od: Norman <n...@v...xxx.pl>

> [...]
    > zapisywanie/kasowanie/odczytywanie dużych ilości danych, które ogłupiają
    > system wspomagania ssd i realnie dysk cały czas zajmuje się pchaniem

    No niestety(?) badów nie ma. A jeśli chodzi o śmieci to nie instaluje
    softu ponadto co wykorzystuje stale - Word, Excel, Outlook, Firefox,
    Chrome i jeszcze kilka dupereli. Sprawdziłem procesy uruchomione w
    systemie - nic dziwnego nie ma. Sprawdziłem kompa pod kątem wirusów -
    też czysto. Sam już nie wiem gdzie szukać problemu.

  • 4. Data: 2011-05-20 17:16:24
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-05-20 19:07, Norman pisze:

> [...]
    > systemie - nic dziwnego nie ma. Sprawdziłem kompa pod kątem wirusów -
    > też czysto. Sam już nie wiem gdzie szukać problemu.
    Może swap?
    Może temp/tmp jakiś przerośnięty?
    Może jakieś autoskanowanie przez antywirusa w tle, albo automatyczne
    indeksowanie włączone dla całego dysku (wywalić!)?

    Użytkuję 250GB i 2szt 500GB momentusa XT gdzieś z pół roku conajmniej,
    jednego bardzo intensywnie (kilkanaście uruchomień laptopa z hibernacji
    dziennie) i takich objawów nie mam.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2011-05-20 17:34:12
    Od: the_foe <t...@w...pl>

> [...]
    > normalnie wykonywałem na starym dysku - jak pisanie chociażby maila
    > wygląda czasami komicznie - wszystko zamiera na ułamki sekund.

    http://tinyurl.com/6g5j9n6

    cos jednak z tymi dyskami do konca nie jest tak...

    --
    the_foe

  • 6. Data: 2011-05-20 17:42:18
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-05-20 19:34, the_foe pisze:

    > http://tinyurl.com/6g5j9n6
    >
    > cos jednak z tymi dyskami do konca nie jest tak...

    gosciowi po miesicu uzytkowania skoczyl sie licznik SMARTA dotyczaego
    ilosci rozpedzen talerza: 2^16! Ponad 65K! Moj polroczny dysk ma ich
    ledwie 334

    --
    the_foe

  • 7. Data: 2011-05-20 19:20:14
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup
    > http://tinyurl.com/6g5j9n6
    >
    > cos jednak z tymi dyskami do konca nie jest tak...

    Coś ostatnio seagate zrobił dobrze? I pomyśleć, że taka firma wykupuje
    konkurencje...

  • 8. Data: 2011-05-20 19:23:45
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > Coś ostatnio seagate zrobił dobrze? I pomyśleć, że taka firma wykupuje
    > konkurencje...

    Przede wszystkim TAKA firma wytrzyma konkurencję.
    Ci co robią najlepiej stopniowo się wykruszają (są wykupowani
    lub upadają).

  • 9. Data: 2011-05-20 19:37:32
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2011-05-20 21:23, michalek pisze:

    > Przede wszystkim TAKA firma wytrzyma konkurencję.
    > Ci co robią najlepiej stopniowo się wykruszają (są wykupowani
    > lub upadają).

    potwierdzam spostrzeżenia. Ostatnio okazalo sie, ze Ford ma najwieksza
    marze.

    --
    the_foe

  • 10. Data: 2011-05-20 20:24:28
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik qwerty napisał:
    > Użytkownik "the_foe" napisał w wiadomości grup

    > Coś ostatnio seagate zrobił dobrze?

    Kupil Samsunga :/