  • 31. Data: 2012-03-18 18:48:45
    Temat: Re: Nawijamy trafka do przetwornic :) made in china
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 18 Mar 2012 18:18:57 +0100, Waldemar Krzok
    <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    >Hrrm. Przetłumacz Al-Andaluz i Al-Maghreb na polski. Wyjdzie ci Andaluzja i
    >Marokko.

    Tak. Al-Andalus to Andaluzja. Firefox to ogniolisek, a butterfly to
    mucha maślana.
    Serious mode on: Al-Andalus to nie nazwa Andaluzji, a arabskich
    kalifatów na Półwyspie Iberyjskim. Który, owszem, jest w Europie. Ale
    cała reszta zachodniego imperium arabskiego to Afryka.

    > Andaluzja jest w Europie.

    A Afryka Północna jest w Afryce.

    --
    Maciej Bójko

  • 32. Data: 2012-03-18 18:53:29
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Sun, 18 Mar 2012 18:03:58 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale tam sa jakies obrazki i nie bardzo to przypomina wspolczesnych liter

    Sugeruję risercz trochę wykraczający poza jeden artykuł w Wikipedii.
    Ale już raz linki tu wrzucałem.

    >A Japonczycy tych odmiennych ksztaltow wlasnie uzywaja :-)

    Znaczy, tych w 80% arabskich? OK, to je czyni europejskimi.

    Ach, w mordę, już raz napisałem "EOT", powinienem się tego trzymać.

    --
    Maciej Bójko

  • 33. Data: 2012-03-18 18:59:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Znaczy, tych w 80% arabskich? OK, to je czyni europejskimi.

    Nie, 100% jest europejskich.

  • 34. Data: 2012-03-18 19:09:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Maciej Bojko napisał:

    > Który fragment "W kształcie zapożyczonym od muzułmanów zamieszkujących
    > północną Afrykę" jest napisany niezrozumiale? Tak, różne kraje
    > arabskie miały swoje wersje cyfr arabskich. Myśmy akurat ukradli z
    > Maghrebu, nie z Półwyspu.

    Aj tam zaraz ukradliśmy - sami przynieśli!

    --
    Darek

  • 35. Data: 2012-03-18 19:12:13
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

> [...]
    > kalifatów na Półwyspie Iberyjskim. Który, owszem, jest w Europie. Ale
    > cała reszta zachodniego imperium arabskiego to Afryka.

    Z tą Europą to ja bym tak się nie upierał - niektórzy twierdzą że za
    Pirenejami to już Afryka...

    --
    Darek

  • 36. Data: 2012-03-19 08:12:09
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Sun, 18 Mar 2012 13:23:12 +0100,
    J.F. <j...@p...onet.pl> screamed:

    > No wlasnie - zapozyczonym. Sa dosc dalekie od oryginalu
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Arabic_numerals
    >
    > Tymczasem ogladasz japonska gazete i rozumiesz tylko liczby, ktore sa jak
    > najbardziej wspolczesna czcionka :-)

    Zależy. Arabskich częściej używa się przy piśmie horyzontalnym.
    Chińskich w wertykalnym.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_numerals

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 09:10:55 user up 13112 days, 21:05, 1 user, load average: 0.75, 0.98, 0.93 ]

    Nybble me... Byte me... Unsigned long int me...