  • 31. Data: 2011-03-30 12:30:00
    Temat: Re: Nasze drogie paliwo...
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-30 11:54, Kamil pisze:

    > Chciałeś chyba napisać "dokładnie taka sama, jak w US".

    A Ty chciałeś napisać, że nie wiesz co to jest kapitalizm. I że
    wierzysz, że firmy rozdają swój towar dla idei bo tak lubią.

    A.

  • 32. Data: 2011-03-30 12:32:38
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 30/03/2011 11:30, Arek wrote:

    > A Ty chciałeś napisać, że nie wiesz co to jest kapitalizm. I że
    > wierzysz, że firmy rozdają swój towar dla idei bo tak lubią.

    Ja widzę, jak ten kapitalizm wygląda w zgniłych, kapitalistycznych
    stanach okupowanych przez żądne zysku korporacje. 2.80PLN za litr.

    Kamil

  • 33. Data: 2011-03-30 12:37:45
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    "

    > Tym czasem nie ma widełek, tylko dyrektywa o minimalnych stawkach.
    > Te stawki minimalne to dla noPb 359 EUR / t i dla ON 330 EUR / t.
    > Tymczasem w PL mamy dla noPb stawkę 1565 PLN / t, a dla ON 1048 PLN / t.
    > Czyli stawka w PL jest o około 65 EUR niższa, niż minimalna sugerowana
    > dyrektywą 2003/96/EC.
    > Czyli tak, jak z tymi samochodami, co je rozdają na Placu Czerwonym ;)

    To proszę wytłumacz mi, gdzie jest błąd:
    1 eur - 3,9878 wg NBP
    akzyza w PL na npPb - 1565 zł = 392,44 eur
    392,44 - 359 = 33 euro.
    Mi wyszło, że nasza akcyza jest o 33 euro wyższa niż minimalna sugerowana
    przez UE. Jest to niemal 10% tej akcyzy.
    Gdzie popełniam błąd?

    Tomek

  • 34. Data: 2011-03-30 12:40:23
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-03-30 12:32, Kamil pisze:

    > Ja widzę, jak ten kapitalizm wygląda w zgniłych, kapitalistycznych
    > stanach okupowanych przez żądne zysku korporacje. 2.80PLN za litr.

    Wyjedź do Libii tam paliwo kosztuje 30gr za litr.

    A.

  • 35. Data: 2011-03-30 12:40:28
    Od: "Tomek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś zrobiono coś takiego przycięli podatki a ceny pozostały w miejscu.
    >
    > A.

    Nie masz racji - sprawa dotyczyła platformy Shell, którą firma chciała
    zatopić w morzu. W trakcie bojkotu obniżyli ceny, żeby ludzie zaczęli znów u
    nich tankować. Zdaje się że to był 1995 r.

    Tomek

  • 36. Data: 2011-03-30 12:40:52
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 30/03/2011 11:40, Arek wrote:

    > Wyjedź do Libii tam paliwo kosztuje 30gr za litr.

    I co to ma wspólnego z tematem?

    Kamil

  • 37. Data: 2011-03-30 12:41:28
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-30 12:40, Arek pisze:

    > Wyjedź do Libii tam paliwo kosztuje 30gr za litr.
    >
    > A.

    A w Wenezueli coś koło 0.07PLN i co z tego?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 38. Data: 2011-03-30 12:44:06
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-03-30 12:37, Tomek pisze:

    > Gdzie popełniam błąd?

    Nigdzie :)
    UE sugeruje stawki minimalne. W PL stawka na noPb jest wyższa, niż
    minimalna, co jest zgodne z regułami gry.
    Ja pisałem, że stawka na ON jest niższa, niż sugerowana minimalna.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 39. Data: 2011-03-30 12:45:39
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-03-30 12:41, Lewis pisze:

    > A w Wenezueli coś koło 0.07PLN i co z tego?

    Z tego wniosek, że w kapitalizmie jest drogo ;)

    Pozdr,

  • 40. Data: 2011-03-30 12:46:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "LEPEK" <n...@n...net> napisał w wiadomości

    > Przecież to ty napisałeś, że przeczytałeś w GW, że te rzekome widełki są
    > przekroczone o 60 EUR:

    No i co w związku z tym?
    Jeśli to nieprawda, to pretensje do GW, nie do mnie.
    Nie zabija się posłańca. ;-)

    > Tym czasem nie ma widełek, tylko dyrektywa o minimalnych stawkach.

    Jak zwał tak zwał, może być że to widełki o rozpiętości 0, nie zwykłem
    czepiać się słownictwa przepiszcy i dywagować co on miał na myśli.

> [...]
    > Tymczasem w PL mamy dla noPb stawkę 1565 PLN / t, a dla ON 1048 PLN / t.
    > Czyli stawka w PL jest o około 65 EUR niższa, niż minimalna sugerowana

    Artykuł był o benzynie, więc czytaj na co odpowiadasz.