  • 11. Data: 2009-01-28 21:10:10
    Temat: Re: Nastepca Nikon D50
    Od: "Norbert Kwieciński" <k...@w...pl>

    > Czy dobrze rozumiem, Ĺźe Twoim zdaniem wszystkie DX-y sumia mniej-wiecej
    > podobnie? CMOS czy CCD, matryca sprzed 3 lat czy nowa...? Pytam, bo w
    > sumie
    > doszedlem do podobnych wnioskow. CMOS-szmos, wiecej w tym marketingowego
    > gledzenia i lekkiego sciemniania (np. Nikon zawyza w nowych modelach ISO).

    Nie. Jak porównuję od kilku dni D90 z D50 to jest różnica ogromna na korzyść
    "90". A robiłem trochę zdjęć w tych samych warunkach z tym samym szkłem.

    Pozdrawiam, Norbert

  • 12. Data: 2009-01-29 07:01:35
    Temat: Re: Następca Nikon D50
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    >Mialem D70, i przez jakis czas, rownoczesnie z nim Nikona D200. D200 (tej
    >samej wielkosci matryca, z wieksza iloscia upchanych fotodiod) szumial
    >niestety bardziej od D70. Zrobilem tym duetem kilka tysiecy zdjec na
    >wysokich ISO, i jednego jestem pewny -- nie myle sie. ;)
    >W przypadku D50 <> D60 (D40x) bedzie analogicznie.

    Jeżeli użytkowałeś i masz porównanie - na pewno tak jest.

    Nie rozumiem tylko dlaczego np. artykół w DFV (Digital Foto Video)
    opisujacy test D200 wysoko ocenia wysokie ISO - nawet ISO 3200 jest
    użyteczne
    (załacząne fotki zdjęć testowych; na ISO 3200 wygladają lepiej niż u mnie
    D50 na ISO1600).

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 13. Data: 2009-01-29 08:24:10
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Sławek Drogosz pisze:
    > Nie rozumiem tylko dlaczego np. artykół w DFV (Digital Foto Video)
    > opisujacy test D200 wysoko ocenia wysokie ISO - nawet ISO 3200 jest
    > użyteczne

    Ojej... przeciez to wszystko jest subiektywne. To, ze ktos ocenil 3200 w
    D200 jako uzyteczne, nie znaczy, ze 1600 (mimo, ze nizsze i na pewno
    mniej zaszumione), bedzie lepsze niz 1600 w D50. Uwierz, ze dla kogos
    kto nie jest zadowolony z ISO 1600 w D50, 3200 w D200 na pewno nie
    bedzie uzyteczne. :)

    > (załacząne fotki zdjęć testowych; na ISO 3200 wygladają lepiej niż u mnie
    > D50 na ISO1600).

    Wszystko zalezy od warunkow. Tez potrafilem zrobic zdjecie na ISO 3200,
    ktore bylo "ladniejsze" pod wzgledem szumow od ISO 1600 robionych w
    kiepskim swietle. Ot, po prostu takie testy robi sie w tych samych
    warunkach. Fotografowanie dobrze oswietlonej tablicy testowej, czy wrecz
    robienie zdjec w dzien, da zawsze lepsze efekty, niz np. pstrykanie
    sportowcow na ciemnej gali, przy sztucznym swietle o temperaturze
    barwowej rzedu 2500-3000 K, i maks otwartej przeslonie.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 14. Data: 2009-01-29 08:26:59
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    tommy pisze:
    > Czy dobrze rozumiem, Ĺźe Twoim zdaniem wszystkie DX-y sumia mniej-wiecej
    > podobnie? CMOS czy CCD, matryca sprzed 3 lat czy nowa...?

    Im wiecej upchanych pikseli, tym jednak bardziej szumi. Oczywiscie
    wolalbym aparat z 6MP CMOS, niz 10MP CCD, bo roznica jest spora,
    niemniej w DXach nie zobaczysz takiej roznicy w poziomie szumow na
    wysokim ISO, jak miedzy jakimkolwiek DX a FF (najlepiej 12MP).

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 15. Data: 2009-01-29 08:51:49
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    marcin.STIG.saldat pisze:

> [...]
    > niemniej w DXach nie zobaczysz takiej roznicy w poziomie szumow na
    > wysokim ISO, jak miedzy jakimkolwiek DX a FF (najlepiej 12MP).

    Nieprawda, różnica między D70 i D90 jest bardziej widoczna, niż między
    D90 i C 5D, i nie jest to jedynie moja subiektywna opinia.
    http://tinyurl.com/dcmu2l

  • 16. Data: 2009-01-29 09:36:57
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > Nieprawda, różnica między D70 i D90 jest bardziej widoczna, niż między
    > D90 i C 5D, i nie jest to jedynie moja subiektywna opinia.
    > http://tinyurl.com/dcmu2l

    Nooo... Roznica w liczbach jest na pewno bardziej widoczna. ;)
    Jak sie porowna najlepszego pod wzgledem szumow DX z FF, to nie ma juz
    takiej przepasci, niemniej miedzy D50 o ktorym mowa, a FF -- jest
    kolosalna i na pewno bardziej widoczna niz miedzy D50 a D90.
    Nie mialem do czynienia z D90, wiec do mojej poprzedniej wypowiedzi
    mozesz zastosowac wyjatek w postaci tego korpusu. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 17. Data: 2009-01-29 09:43:07
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Marcin 'Cooler' Kuliński wrote:

    > Nieprawda, różnica między D70 i D90 jest bardziej widoczna, niż między
    > D90 i C 5D, i nie jest to jedynie moja subiektywna opinia.
    > http://tinyurl.com/dcmu2l

    Spotkałem się z opinią, że wynik pomiaru dynamiki D90 na DxO jest dziwnie
    zafałszowany - mówiły to osoby które porównywały możliwość wyciągania z rawów z
    5D. Nie mówię że to prawda, ale D90 nie ma znowu jakichś super niskich szumów
    czy zapasu w światłach które uzasadniałyby tak wysoki wynik. Jakiejś wielkiej
    różnicy między szumami w D90 i S5 Pro szczerze mówiąc też nie widzę... Na obu
    1600 jest tak samo używalne po lekkim odszumieniu koloru w ACR (a D90 dodatkowo
    odszumia w rawach).

  • 18. Data: 2009-01-29 10:12:07
    Od: tommy <b...@e...com>

    Marcin 'Cooler' Kulinski <m...@p...gazeta.blah> wrote:

    > Nieprawda, roznica miedzy D70 i D90 jest bardziej widoczna, niz miedzy
    > D90 i C 5D, i nie jest to jedynie moja subiektywna opinia.
    > http://tinyurl.com/dcmu2l

    Powyzsza strona to akurat doskonaly dowod na to co napisal Stig
    i z czym ja sie zgodzilem: roznice miedzy matrycami bardziej wynikaja
    z ich rozmiarow niz czegokolwiek innego. I tak, roznice miedzy
    matrycami DX-owymi sa aptekarskie (z wyjatkami, jak np. S5pro ze swoja
    dynamika). Popatrz sobie na roznice pomiedzy D50, D200 i D300.
    A jesli dodac do porownania aparat z ponad 2x wieksza matryca (niech
    bedzie D700) to dopiero wtedy widac roznice.

    t.

  • 19. Data: 2009-01-29 10:12:15
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Spotkałem się z opinią, że wynik pomiaru dynamiki D90 na DxO jest dziwnie
    > zafałszowany - mówiły to osoby które porównywały możliwość wyciągania z rawów z
    > 5D.

    Na raw.fotosite.pl wiszą pliki z obu aparatów, w dodatku zrobione przez
    tę samą osobę, w podobnych warunkach i przy podobnych (lub nawet takich
    samych, nie pamiętam już) nastawach. Pobaw się i wyciągnij własne
    wnioski. Moje z grubsza pokrywają się z wynikami pomiarów DxO Labs: przy
    czułościach bazowych D90 ma większą dynamikę, a wyniki obu aparatów
    "zbiegają" się w okolicy ISO 1600.

  • 20. Data: 2009-01-29 10:20:56
    Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah>

    tommy pisze:

    > Powyzsza strona to akurat doskonaly dowod na to co napisal Stig
    > i z czym ja sie zgodzilem: roznice miedzy matrycami bardziej wynikaja
    > z ich rozmiarow niz czegokolwiek innego.

    Nie wiem na co dokładnie patrzysz, ale wyznaczona granica użytecznej
    czułości dla D70 to ISO 529, dla D90 - 977, a dla C 5D - 1368. Jakby nie
    patrzeć, prawie dwukrotna różnica pomiędzy matrycami DX i tylko 40%
    różnicy między DX i FF. Różnice w użytecznej dynamice przy czułościach
    bazowych są pomiędzy D70 i D90 tak samo duże (~1,5 EV), jak pomiędzy 5D
    i D70 przy czułościach wysokich. Fizyczny rozmiar sensela to jedno, a
    postęp technologiczny - drugie.

    > I tak, roznice miedzy
    > matrycami DX-owymi sa aptekarskie (z wyjatkami, jak np. S5pro ze swoja
    > dynamika).

    j.w.