  • 1. Data: 2009-01-28 10:22:27
    Temat: Następca Nikon D50
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Użytkuję Nikona D50 i aparat ten spełnia moje amatorskie oczekiwania.
    Brakuje mi jedynie bardziej użytecznej czułości ISO 1600 (mniej szumów).

    Czy przesiadając się na modele D40x lub D60 mogę liczyć na użyteczne ISO
    1600 (z akceptowalnym szumem) - pytanie kieruję do użytkowników w/w modeli ?

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2009-01-28 10:47:36
    Temat: Re: Następca Nikon D50
    Od: nigel <m...@w...pl>

    On 28 Sty, 11:22, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > 1600 (z akceptowalnym szumem) - pytanie kieruję do użytkowników w/w modeli ?

    Z tego co ja sie orientuje, to uzyteczne ISO 1600 jest dopiero w D90.
    Chociaz to oczywiscie zalezy,
    kto co rozumie pod pojecie akceptowalny szum ;) bardzo to jest chyba
    subiektywna sprawa.
    Najlepiej, jak rzucisz okiem na DPreview. Tam na pewno znajdziesz
    przykladowe fotki na duzych ISO.

    pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2009-01-28 11:22:55
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Sławek Drogosz pisze:
> [...]
    > 1600 (z akceptowalnym szumem) - pytanie kieruję do użytkowników w/w modeli ?

    Nie wiem, jak wywoływarka Nikona, ale ja przesiadłem się z Pentaksowego
    Silkypiksa i rozwiązań niekomercyjnych (RawTherapee) na płatnego Photo
    Shop Essentials, który ma wołarkę rawów, która świetnie wyciąga cienie i
    radzi sobie z szumami. Można pobrać 30 dniową w pełni funkcjonalną
    wersję testową. Tak samo Bible, ale ma dla mnie za dużo opcji na
    początek. Łatwiejszy jest PSE 7.0.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 4. Data: 2009-01-28 13:25:21
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Sławek Drogosz pisze:
> [...]
    > 1600 (z akceptowalnym szumem) - pytanie kieruję do użytkowników w/w modeli ?

    Nie, bo te aparaty maja praktycznie te same matryce, a w modelach D60 i
    D40x dopchano im tylko jeszcze wiecej pikseli. Szum bedziesz mial wiec
    jeszcze wiekszy niz w D50, ktory pod tym uchodzi za najmniej szumiacego
    Nikona DX. Nieznacznie lepiej bedzie w D90, a wyraznie lepiej -- w
    Nikonach pelnoklatkowych D700, D3.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 5. Data: 2009-01-28 13:43:46
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    Sławek Drogosz pisze:
> [...]
    > 1600 (z akceptowalnym szumem) - pytanie kieruję do użytkowników w/w modeli

    Nie miałem w ręku D60 i D40X - ale na podstawie opisów i testów - szumy
    POWINNY BYĆ MNIEJSZE (mowa o ISO1600):
    - matryca - fakty ma wiecej pikseli (10M) od D50 (6M); ale:
    - nowa konstrukcja matrycy - pikel ma podobny rozmiar jak w D50 (mniejsze
    odstępy między pikselami)
    - nowe efektywniejsze algorytmy odszumiające

  • 6. Data: 2009-01-28 13:52:55
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...ihateunwantedmail.cjb.net>

    Sławek Drogosz (s...@p...onet.pl) wrote in
> [...]
    > Czy przesiadając się na modele D40x lub D60 mogę liczyć na użyteczne ISO
    > 1600 (z akceptowalnym szumem) - pytanie kieruję do użytkowników w/w

    Tutaj masz zdjęcie D60 na ISO 1600.
    http://picasaweb.google.com/gm.mazur/Meksyk2008#5262
    942262910714994 (parę
    więcej też znajdziesz w tej samej galerii - w większości Picasa wyświetla
    ISO).

    Nie jest fatalnie, aczkolwiek szumy niestety widać :( Jeśli tu jakość jest
    za słaba (bo rozmiar 1600xcośtam), to służę pełnymi JPEGami lub RAWami. Do
    amatorskiego focenia - nie ma problemu. Jednak jeśli spodziewasz się czegoś
    więcej, to niestety nie ta klasa aparatu...

    G.

    --
    GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O---- M-- V- PS+ PE+++ Y+
    PGP t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h--- y?

  • 7. Data: 2009-01-28 15:13:18
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Sławek Drogosz pisze:
> [...]
    > - matryca - fakty ma wiecej pikseli (10M) od D50 (6M); ale:
    > - nowa konstrukcja matrycy - pikel ma podobny rozmiar jak w D50 (mniejsze

    Co powoduje wieksze ich wzbudzanie, i co przeklada sie na wiekszy szum. :)

    > - nowe efektywniejsze algorytmy odszumiające

    Skad wiesz? :) Miedzy kolejnymi generacjami aparatow nie zauwaza sie
    wlasciwie rzadnego postepu w oprogramowaniu aparatu odpowiedzialnym za
    odszumianie. Wplyw na mniejszy szum maja jedynie wlasciwosci matryc
    i/lub sila tegoz odszumiania (co nie kazdym odpowiada, bo logicznym
    jest, ze wtedy znika takze wiecej szczegolow wlasciwego obrazu).

    Mialem D70, i przez jakis czas, rownoczesnie z nim Nikona D200. D200
    (tej samej wielkosci matryca, z wieksza iloscia upchanych fotodiod)
    szumial niestety bardziej od D70. Zrobilem tym duetem kilka tysiecy
    zdjec na wysokich ISO, i jednego jestem pewny -- nie myle sie. ;)
    W przypadku D50 <> D60 (D40x) bedzie analogicznie.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 8. Data: 2009-01-28 16:16:49
    Temat: Re: Nast??????????????
    Od: tnts <s...@o...pl_usun_cyfry>

    > Brakuje mi jedynie bardziej u?ytecznej czu?o?ci ISO 1600 (mniej szum?w).

    A moze lepiej byloby kupic jasniejsze (szybsze) szklo i nie uzywac
    kosmicznych czulosci :D ?

  • 9. Data: 2009-01-28 17:53:17
    Temat: Re: Nastepca Nikon D50
    Od: tommy <b...@e...com>

    marcin.STIG.saldat <s...@p...pl> wrote:

> [...]
    > jeszcze wiekszy niz w D50, ktory pod tym uchodzi za najmniej szumiacego
    > Nikona DX. Nieznacznie lepiej bedzie w D90, a wyraznie lepiej -- w

    Czy dobrze rozumiem, Ĺźe Twoim zdaniem wszystkie DX-y sumia mniej-wiecej
    podobnie? CMOS czy CCD, matryca sprzed 3 lat czy nowa...? Pytam, bo w sumie
    doszedlem do podobnych wnioskow. CMOS-szmos, wiecej w tym marketingowego
    gledzenia i lekkiego sciemniania (np. Nikon zawyza w nowych modelach ISO).

    t.

  • 10. Data: 2009-01-28 18:51:17
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > W przypadku D50 <> D60 (D40x) bedzie analogicznie.

    stig ma racje - mialem D50, pozniej D80 (matryca D40x jest zdaje
    sie blizniacza do tej z D80), dla mnie przesiadka
    z D50 -> D80 byla niewypalem, fakt - przyjemniejszy korpus jako
    puszka, ale za to zauwazalny wzrost szumow na wyzszych ISO i
    jakies dziwne przejscia z pomiarem swiatla.
    Z D300 jest inaczej - przewidywalnosc pomiaru, fajne wyzsze ISO.
    Patrzac wstecz powinienem jeszcze rok poklepac D50 i od razu
    kupic D300.

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi