-
Data: 2018-06-09 19:36:07
Temat: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
co zrobili? dizle trują, to zakażmy wszystkim samochodom
spalinowym wjazdu za wyjątkiem wodorowych i elektrycznych :(
tzn można wjechać ale trzeba za to zapłacić :(
Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać nad ich głupotą, udowodniono już jest
że to nie samochody u nas odpowiadają za smog ale oni wiedzą lepiej.
https://moto.wp.pl/diesle-truja-niezaleznie-od-normy
-euro-problem-stanowi-emisja-rakotworczych-zwiazkow-
6260554258933889a
najciekawsze cytaty z artykułu dla nieklikających.
"Sejm zaaprobował możliwość tworzenia w polskich miastach stref wolnych
od samochodów spalinowych. Niepotrzebnie. Według najnowszych badań
wystarczy zakazać wjazdu do centrów samochodom z silnikami Diesla, nawet
tym zupełnie nowym, by ograniczyć ryzyko zachorowań na raka."
Co mówi nauka?
Powiązanie pomiędzy powstawaniem smogu, a tym, co wydobywa się z rur
samochodów osobowych, jest stosunkowo niewielkie. W raporcie "Stan
środowiska w Polsce. Sygnały 2016" czytamy: "Największy problem
środowiskowy stanowią przekroczenia poziomu dopuszczalnego dla pyłu
zawieszonego PM10 i PM2,5. (...) Stężenia pyłu zawieszonego mierzone na
stacjach komunikacyjnych są nieco wyższe niż na stacjach tła miejskiego,
które nie znajdują się pod bezpośrednim wpływem emisji z transportu
samochodowego. Jednak i w tym przypadku decydujący wpływ na stężenia
mają emisje pochodzące ze spalania paliw w sektorze komunalno-bytowym i
warunki meteorologiczne".
W 2012 r. Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie potwierdziła, że
spaliny z silników Diesla są rakotwórcze. Dokładniej chodzi o zawarte w
nich tlenki azotu (NOx).
Nie ma czystych diesli
Z raportu Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT) wynika, że
emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych
samochodów z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 5 lub niższą. W
przypadku samochodów realizujących wytyczne Euro 6, odsetek ten wyniósł
91 proc.
Zgodnie z prawem samochody spełniające normę Euro 6 w teście
laboratoryjnym muszą emitować nie więcej niż 0,06 g NOx na km w
przypadku aut benzynowych i nie więcej niż 0,08 g NOx na km dla diesli.
W przypadku testów drogowych powinno to być odpowiednio 0,126 oraz 0,168
g NOx na km. Z badań przedstawionych przez ICCT wynika, że emisja NOx w
rzeczywistych warunkach w przypadku ok. 45 proc. testowanych samochodów
z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 6 przekraczała 0,5 g/km.
Najgorsze samochody przekraczały europejskie normy 18-krotnie. Mowa tu
jednak wyłącznie o najnowszych autach. Norma Euro 6 obowiązuje od
września 2014 r. Jak wygląda to w przypadku starszych aut, łatwo sobie
wyobrazić.
Benzyna znacznie lepsza
Przeprowadzone w rzeczywistych warunkach testy samochodów benzynowych
wypadły znacznie lepiej. Czerwony znaczek ICCT, oznaczający znaczne
przekroczenie europejskich norm, otrzymały wszystkie diesle spełniające
normę Euro 5 lub starszą i 91 proc. diesli z normą Euro 6. W przypadku
samochodów benzynowych w ogóle nie pojawił się on w grupie aut
spełniających normę Euro 6 (obowiązującą od 2014 r.).
Jeśli chodzi o starsze samochody benzynowe, to na czerwoną notę
zasłużyło jedynie 4 proc. samochodów benzynowych spełniających normę
Euro 5 (od września 2009 r.) oraz 8 proc. aut z normą Euro 4 (od 2005
r.). Znacznie gorzej było w przypadku samochodów benzynowych
spełniających normę Euro 3. Tu czerwony znaczek należał się już 44 proc.
aut z silnikiem benzynowym.
Z raportu ICCT wynika prosty wniosek. Dbałość o jakość powietrza w
miastach powinna się przejawiać w zakazie poruszania się po centrum w
samochodach z silnikiem Diesla. Polski pomysł wyłączenia ze śródmieści
wszystkich samochodów spalinowych jest zbyt radykalny. Oznacza on
komunikacyjny paraliż również dla posiadaczy aut benzynowych, czyli
tych, którzy w świetle nowych badań są szczątkowo odpowiedzialni za
obecność niebezpiecznych substancji w powietrzu. Co prawda produkują one
CO2, ale jego emisja jest problemem globalnym, z którym nie powinno się
walczyć tylko lokalnie.
Tymczasem według ICCT w ruchu miejskim obecność diesli powinna być
poważnie ograniczona bez względu na spełnianą przez nie normę. Dotyczy
to również zupełnie nowych samochodów.
--
Pozdr
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 09.06.18 20:40 Pawel \"O'Pajak\
- 09.06.18 21:07 Jacek Maciejewski
- 10.06.18 09:39 Akarm
- 10.06.18 11:47 J.F.
- 10.06.18 12:01 Trybun
- 10.06.18 15:38 Cavallino
- 10.06.18 15:54 Janusz
- 10.06.18 16:05 Janusz
- 10.06.18 17:13 Akarm
- 10.06.18 17:55 Trybun
- 10.06.18 17:56 Trybun
- 10.06.18 18:27 Janusz
- 10.06.18 18:34 Janusz
- 10.06.18 18:42 Cavallino
- 10.06.18 19:11 Akarm
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-14 Dobra zmiana
- 2024-11-14 Czy prezydent może ułaskawić od zadośćuczynienia? [A. Lepper odszkodowania]
- 2024-11-14 Gliwice => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-14 Gliwice => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=