-
1. Data: 2018-06-09 19:36:07
Temat: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: Janusz <j...@o...pl>
Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
co zrobili? dizle trują, to zakażmy wszystkim samochodom
spalinowym wjazdu za wyjątkiem wodorowych i elektrycznych :(
tzn można wjechać ale trzeba za to zapłacić :(
Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać nad ich głupotą, udowodniono już jest
że to nie samochody u nas odpowiadają za smog ale oni wiedzą lepiej.
https://moto.wp.pl/diesle-truja-niezaleznie-od-normy
-euro-problem-stanowi-emisja-rakotworczych-zwiazkow-
6260554258933889a
najciekawsze cytaty z artykułu dla nieklikających.
"Sejm zaaprobował możliwość tworzenia w polskich miastach stref wolnych
od samochodów spalinowych. Niepotrzebnie. Według najnowszych badań
wystarczy zakazać wjazdu do centrów samochodom z silnikami Diesla, nawet
tym zupełnie nowym, by ograniczyć ryzyko zachorowań na raka."
Co mówi nauka?
Powiązanie pomiędzy powstawaniem smogu, a tym, co wydobywa się z rur
samochodów osobowych, jest stosunkowo niewielkie. W raporcie "Stan
środowiska w Polsce. Sygnały 2016" czytamy: "Największy problem
środowiskowy stanowią przekroczenia poziomu dopuszczalnego dla pyłu
zawieszonego PM10 i PM2,5. (...) Stężenia pyłu zawieszonego mierzone na
stacjach komunikacyjnych są nieco wyższe niż na stacjach tła miejskiego,
które nie znajdują się pod bezpośrednim wpływem emisji z transportu
samochodowego. Jednak i w tym przypadku decydujący wpływ na stężenia
mają emisje pochodzące ze spalania paliw w sektorze komunalno-bytowym i
warunki meteorologiczne".
W 2012 r. Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie potwierdziła, że
spaliny z silników Diesla są rakotwórcze. Dokładniej chodzi o zawarte w
nich tlenki azotu (NOx).
Nie ma czystych diesli
Z raportu Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT) wynika, że
emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych
samochodów z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 5 lub niższą. W
przypadku samochodów realizujących wytyczne Euro 6, odsetek ten wyniósł
91 proc.
Zgodnie z prawem samochody spełniające normę Euro 6 w teście
laboratoryjnym muszą emitować nie więcej niż 0,06 g NOx na km w
przypadku aut benzynowych i nie więcej niż 0,08 g NOx na km dla diesli.
W przypadku testów drogowych powinno to być odpowiednio 0,126 oraz 0,168
g NOx na km. Z badań przedstawionych przez ICCT wynika, że emisja NOx w
rzeczywistych warunkach w przypadku ok. 45 proc. testowanych samochodów
z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 6 przekraczała 0,5 g/km.
Najgorsze samochody przekraczały europejskie normy 18-krotnie. Mowa tu
jednak wyłącznie o najnowszych autach. Norma Euro 6 obowiązuje od
września 2014 r. Jak wygląda to w przypadku starszych aut, łatwo sobie
wyobrazić.
Benzyna znacznie lepsza
Przeprowadzone w rzeczywistych warunkach testy samochodów benzynowych
wypadły znacznie lepiej. Czerwony znaczek ICCT, oznaczający znaczne
przekroczenie europejskich norm, otrzymały wszystkie diesle spełniające
normę Euro 5 lub starszą i 91 proc. diesli z normą Euro 6. W przypadku
samochodów benzynowych w ogóle nie pojawił się on w grupie aut
spełniających normę Euro 6 (obowiązującą od 2014 r.).
Jeśli chodzi o starsze samochody benzynowe, to na czerwoną notę
zasłużyło jedynie 4 proc. samochodów benzynowych spełniających normę
Euro 5 (od września 2009 r.) oraz 8 proc. aut z normą Euro 4 (od 2005
r.). Znacznie gorzej było w przypadku samochodów benzynowych
spełniających normę Euro 3. Tu czerwony znaczek należał się już 44 proc.
aut z silnikiem benzynowym.
Z raportu ICCT wynika prosty wniosek. Dbałość o jakość powietrza w
miastach powinna się przejawiać w zakazie poruszania się po centrum w
samochodach z silnikiem Diesla. Polski pomysł wyłączenia ze śródmieści
wszystkich samochodów spalinowych jest zbyt radykalny. Oznacza on
komunikacyjny paraliż również dla posiadaczy aut benzynowych, czyli
tych, którzy w świetle nowych badań są szczątkowo odpowiedzialni za
obecność niebezpiecznych substancji w powietrzu. Co prawda produkują one
CO2, ale jego emisja jest problemem globalnym, z którym nie powinno się
walczyć tylko lokalnie.
Tymczasem według ICCT w ruchu miejskim obecność diesli powinna być
poważnie ograniczona bez względu na spełnianą przez nie normę. Dotyczy
to również zupełnie nowych samochodów.
--
Pozdr
Janusz
-
2. Data: 2018-06-09 20:40:35
Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych
> samochodów z silnikiem Diesla
Jak ktoś chemię w szkole przespał (a wśród posłów to chyba większosć
przespała nie tylko chemię), to wie, że NOx powstaja przy dużej
temperaturze. Wysoka temp spalin jest potrzebna do poprawnej pracy
katalizatora. Charakterystyczny zapach NOx ciągnie się głównie za
nowoczesnymi autami. Mój 20 letni diesel co najwyżej dymił przed
regeneracja głowicy i wtrysków, ale raczej niewiele NOx powstawało.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
3. Data: 2018-06-09 21:07:50
Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 9 Jun 2018 20:40:35 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> Jak ktoś chemię w szkole przespał (a wśród posłów to chyba większosć
> przespała nie tylko chemię), to wie, że NOx powstaja przy dużej
> temperaturze. Wysoka temp spalin jest potrzebna do poprawnej pracy
> katalizatora. Charakterystyczny zapach NOx ciągnie się głównie za
> nowoczesnymi autami.
Podziwiam wnioskowanie :)
> Mój 20 letni diesel co najwyżej dymił przed
> regeneracja głowicy i wtrysków, ale raczej niewiele NOx powstawało.
Oraz optymizm :)
--
Jacek
I hate haters.
-
4. Data: 2018-06-10 09:39:50
Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 2018-06-09 o 19:36, Janusz pisze:
> Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
> co zrobili?
Ale o co chodzi, z jakimi przepisami zrobili?
Gdzie masz te przepisy zakazujące wjazdu?
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego
-
5. Data: 2018-06-10 11:47:20
Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 9 Jun 2018 20:40:35 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
> Powitanko,
>> emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych
>> samochodów z silnikiem Diesla
>
> Jak ktoś chemię w szkole przespał (a wśród posłów to chyba większosć
> przespała nie tylko chemię), to wie, że NOx powstaja przy dużej
> temperaturze. Wysoka temp spalin jest potrzebna do poprawnej pracy
> katalizatora. Charakterystyczny zapach NOx ciągnie się głównie za
> nowoczesnymi autami. Mój 20 letni diesel co najwyżej dymił przed
> regeneracja głowicy i wtrysków, ale raczej niewiele NOx powstawało.
To po co te katalizatory daja - zeby NOx produkowac ?
Wysoka temperatura jest potrzebna w cylindrze, aby silnik mial wysoka
sprawnosc, a diesel ma wysoka.
Oprocz temperatury potrzebne sa jeszcze azot i tlen.
Azotu nie brakuje ... a tlen ... benzyniak pracuje na mieszance o
odpowiednim skladzie i tlenu w spalinach prawie nie ma.
Diesel ma jednak duzy nadmiar powietrza - chyba, ze ma pedal w
podlodze.
https://en.wikipedia.org/wiki/Catalytic_converter
J.
-
6. Data: 2018-06-10 12:01:13
Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2018-06-09 o 19:36, Janusz pisze:
> Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
> co zrobili? dizle trują, to zakażmy wszystkim samochodom
> spalinowym wjazdu za wyjątkiem wodorowych i elektrycznych :(
> tzn można wjechać ale trzeba za to zapłacić :(
> Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać nad ich głupotą, udowodniono już
> jest
> że to nie samochody u nas odpowiadają za smog ale oni wiedzą lepiej.
> https://moto.wp.pl/diesle-truja-niezaleznie-od-normy
-euro-problem-stanowi-emisja-rakotworczych-zwiazkow-
6260554258933889a
>
>
>
Przeszarżowali tylko z tym że można truć o ile za to się zapłaci.
Natomiast wcześniej czy później trzeba jakoś sytuację uzdrowić, czyli w
ogóle nie wpuszczać do miast prywatnych pojazdów spalinowych. Nie ma
znaczenia diesel, benzyna czy gaz - trują i smrodzą przecie wszystkie.
-
7. Data: 2018-06-10 15:38:35
Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 10-06-2018 o 12:01, Trybun pisze:
> Natomiast wcześniej czy później trzeba jakoś sytuację uzdrowić, czyli w
> ogóle nie wpuszczać do miast prywatnych pojazdów spalinowych.
Najlepiej w ogóle ludzi nie wpuszczać.
Tylko konto do wpłacania podatków przesłać i takie miasto byłoby super
dla władzy.....
-
8. Data: 2018-06-10 15:54:02
Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-06-10 o 12:01, Trybun pisze:
> W dniu 2018-06-09 o 19:36, Janusz pisze:
>> Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
>> co zrobili? dizle trują, to zakażmy wszystkim samochodom
>> spalinowym wjazdu za wyjątkiem wodorowych i elektrycznych :(
>> tzn można wjechać ale trzeba za to zapłacić :(
>> Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać nad ich głupotą, udowodniono już
>> jest
>> że to nie samochody u nas odpowiadają za smog ale oni wiedzą lepiej.
>> https://moto.wp.pl/diesle-truja-niezaleznie-od-normy
-euro-problem-stanowi-emisja-rakotworczych-zwiazkow-
6260554258933889a
>>
>>
>>
>
> Przeszarżowali tylko z tym że można truć o ile za to się zapłaci.
> Natomiast wcześniej czy później trzeba jakoś sytuację uzdrowić, czyli w
> ogóle nie wpuszczać do miast prywatnych pojazdów spalinowych.
A autobusy to fiołkami pewnie pachną.
Najlepiej ogrodzić i wody napuścić, po co nam centra miast?
Nie ma
> znaczenia diesel, benzyna czy gaz - trują i smrodzą przecie wszystkie.
Ale jedne mniej drugie więcej, więc z ekologią nie ma to nic wspólnego,
to tylko skok na dodatkową kasę od kierowców.
--
Pozdr
Janusz
-
9. Data: 2018-06-10 16:05:56
Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 2018-06-10 o 09:39, Akarm pisze:
> W dniu 2018-06-09 o 19:36, Janusz pisze:
>> Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
>> co zrobili?
>
> Ale o co chodzi, z jakimi przepisami zrobili?
"Sejm zaaprobował możliwość tworzenia w polskich miastach stref wolnych
od samochodów spalinowych."
"Posłowie poparli nowelizację ustawy o biokomponentach i biopaliwach
ciekłych, która wprowadza możliwość tworzenia przez samorządy stref
czystego transportu. Zgodnie z procedowanym prawem do takich stref
bezkarnie mogliby wjeżdżać jedynie kierowcy samochodów o napędzie
elektrycznym lub wodorowym.
Pozostali zmotoryzowani mogliby się w nich poruszać wyłącznie po
uiszczeniu opłaty, wynoszącej 2,5 zł za godzinę. Strefy miałyby być
płatne w dni powszednie od godz. 9 do 17. Co ważne, opłaty za wjazd będą
stanowić dochód gmin, "
> Gdzie masz te przepisy zakazujące wjazdu?
Spokojnie, jak już sejm o tym myśli to reszta to pestka,
będą szybciej niż myślisz.
Miasta na to chętnie pójdą bo odkorkują trochę centrum poza tym trochę
grosza do kasy wpadnie.
--
Pozdr
Janusz
-
10. Data: 2018-06-10 17:13:08
Temat: Re: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Od: Akarm <a...@w...pl>
W dniu 2018-06-10 o 16:05, Janusz pisze:
>
> W dniu 2018-06-10 o 09:39, Akarm pisze:
> > W dniu 2018-06-09 o 19:36, Janusz pisze:
> >> Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
> >> co zrobili?
> >
> > Ale o co chodzi, z jakimi przepisami zrobili?
[...]
> > Gdzie masz te przepisy zakazujące wjazdu?
> Spokojnie, jak już sejm o tym myśli to reszta to pestka,
> będą szybciej niż myślisz.
> Miasta na to chętnie pójdą bo odkorkują trochę centrum poza tym trochę
> grosza do kasy wpadnie.
Ponawiam pytanie:
Gdzie masz te przepisy o których poinformowałeś - te nowe przepisy
zakazujące wjazdu do centrów miast? No bo chyba nie jesteś kretynem
informującym o zakazach, których nie ma, prawda?
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/
Nie trawię chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego