eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNasi posłowie znowu przeszarżowaliNasi posłowie znowu przeszarżowali
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
    Date: Sat, 9 Jun 2018 19:36:07 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 85
    Message-ID: <pfh36e$r5h$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.212
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1528565774 27825 185.234.91.212 (9 Jun 2018 17:36:14
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Jun 2018 17:36:14 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
    Content-Language: pl
    X-Antivirus: Avast (VPS 180609-2, 2018-06-09), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2633158
    [ ukryj nagłówki ]

    Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
    co zrobili? dizle trują, to zakażmy wszystkim samochodom
    spalinowym wjazdu za wyjątkiem wodorowych i elektrycznych :(
    tzn można wjechać ale trzeba za to zapłacić :(
    Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać nad ich głupotą, udowodniono już jest
    że to nie samochody u nas odpowiadają za smog ale oni wiedzą lepiej.
    https://moto.wp.pl/diesle-truja-niezaleznie-od-normy
    -euro-problem-stanowi-emisja-rakotworczych-zwiazkow-
    6260554258933889a

    najciekawsze cytaty z artykułu dla nieklikających.

    "Sejm zaaprobował możliwość tworzenia w polskich miastach stref wolnych
    od samochodów spalinowych. Niepotrzebnie. Według najnowszych badań
    wystarczy zakazać wjazdu do centrów samochodom z silnikami Diesla, nawet
    tym zupełnie nowym, by ograniczyć ryzyko zachorowań na raka."

    Co mówi nauka?

    Powiązanie pomiędzy powstawaniem smogu, a tym, co wydobywa się z rur
    samochodów osobowych, jest stosunkowo niewielkie. W raporcie "Stan
    środowiska w Polsce. Sygnały 2016" czytamy: "Największy problem
    środowiskowy stanowią przekroczenia poziomu dopuszczalnego dla pyłu
    zawieszonego PM10 i PM2,5. (...) Stężenia pyłu zawieszonego mierzone na
    stacjach komunikacyjnych są nieco wyższe niż na stacjach tła miejskiego,
    które nie znajdują się pod bezpośrednim wpływem emisji z transportu
    samochodowego. Jednak i w tym przypadku decydujący wpływ na stężenia
    mają emisje pochodzące ze spalania paliw w sektorze komunalno-bytowym i
    warunki meteorologiczne".

    W 2012 r. Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie potwierdziła, że
    spaliny z silników Diesla są rakotwórcze. Dokładniej chodzi o zawarte w
    nich tlenki azotu (NOx).

    Nie ma czystych diesli

    Z raportu Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT) wynika, że
    emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych
    samochodów z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 5 lub niższą. W
    przypadku samochodów realizujących wytyczne Euro 6, odsetek ten wyniósł
    91 proc.

    Zgodnie z prawem samochody spełniające normę Euro 6 w teście
    laboratoryjnym muszą emitować nie więcej niż 0,06 g NOx na km w
    przypadku aut benzynowych i nie więcej niż 0,08 g NOx na km dla diesli.
    W przypadku testów drogowych powinno to być odpowiednio 0,126 oraz 0,168
    g NOx na km. Z badań przedstawionych przez ICCT wynika, że emisja NOx w
    rzeczywistych warunkach w przypadku ok. 45 proc. testowanych samochodów
    z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 6 przekraczała 0,5 g/km.
    Najgorsze samochody przekraczały europejskie normy 18-krotnie. Mowa tu
    jednak wyłącznie o najnowszych autach. Norma Euro 6 obowiązuje od
    września 2014 r. Jak wygląda to w przypadku starszych aut, łatwo sobie
    wyobrazić.

    Benzyna znacznie lepsza

    Przeprowadzone w rzeczywistych warunkach testy samochodów benzynowych
    wypadły znacznie lepiej. Czerwony znaczek ICCT, oznaczający znaczne
    przekroczenie europejskich norm, otrzymały wszystkie diesle spełniające
    normę Euro 5 lub starszą i 91 proc. diesli z normą Euro 6. W przypadku
    samochodów benzynowych w ogóle nie pojawił się on w grupie aut
    spełniających normę Euro 6 (obowiązującą od 2014 r.).

    Jeśli chodzi o starsze samochody benzynowe, to na czerwoną notę
    zasłużyło jedynie 4 proc. samochodów benzynowych spełniających normę
    Euro 5 (od września 2009 r.) oraz 8 proc. aut z normą Euro 4 (od 2005
    r.). Znacznie gorzej było w przypadku samochodów benzynowych
    spełniających normę Euro 3. Tu czerwony znaczek należał się już 44 proc.
    aut z silnikiem benzynowym.

    Z raportu ICCT wynika prosty wniosek. Dbałość o jakość powietrza w
    miastach powinna się przejawiać w zakazie poruszania się po centrum w
    samochodach z silnikiem Diesla. Polski pomysł wyłączenia ze śródmieści
    wszystkich samochodów spalinowych jest zbyt radykalny. Oznacza on
    komunikacyjny paraliż również dla posiadaczy aut benzynowych, czyli
    tych, którzy w świetle nowych badań są szczątkowo odpowiedzialni za
    obecność niebezpiecznych substancji w powietrzu. Co prawda produkują one
    CO2, ale jego emisja jest problemem globalnym, z którym nie powinno się
    walczyć tylko lokalnie.

    Tymczasem według ICCT w ruchu miejskim obecność diesli powinna być
    poważnie ograniczona bez względu na spełnianą przez nie normę. Dotyczy
    to również zupełnie nowych samochodów.

    --
    Pozdr
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: