-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Nasi posłowie znowu przeszarżowali
Date: Sat, 9 Jun 2018 19:36:07 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 85
Message-ID: <pfh36e$r5h$1@node1.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.212
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1528565774 27825 185.234.91.212 (9 Jun 2018 17:36:14
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Jun 2018 17:36:14 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.8.0
X-Mozilla-News-Host: news://news.atman.pl:119
Content-Language: pl
X-Antivirus: Avast (VPS 180609-2, 2018-06-09), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2633158
[ ukryj nagłówki ]Z nowymi przepisami zakazującymi wjazdu do centr miast,
co zrobili? dizle trują, to zakażmy wszystkim samochodom
spalinowym wjazdu za wyjątkiem wodorowych i elektrycznych :(
tzn można wjechać ale trzeba za to zapłacić :(
Nie wiadomo czy śmiać się czy płakać nad ich głupotą, udowodniono już jest
że to nie samochody u nas odpowiadają za smog ale oni wiedzą lepiej.
https://moto.wp.pl/diesle-truja-niezaleznie-od-normy
-euro-problem-stanowi-emisja-rakotworczych-zwiazkow-
6260554258933889a
najciekawsze cytaty z artykułu dla nieklikających.
"Sejm zaaprobował możliwość tworzenia w polskich miastach stref wolnych
od samochodów spalinowych. Niepotrzebnie. Według najnowszych badań
wystarczy zakazać wjazdu do centrów samochodom z silnikami Diesla, nawet
tym zupełnie nowym, by ograniczyć ryzyko zachorowań na raka."
Co mówi nauka?
Powiązanie pomiędzy powstawaniem smogu, a tym, co wydobywa się z rur
samochodów osobowych, jest stosunkowo niewielkie. W raporcie "Stan
środowiska w Polsce. Sygnały 2016" czytamy: "Największy problem
środowiskowy stanowią przekroczenia poziomu dopuszczalnego dla pyłu
zawieszonego PM10 i PM2,5. (...) Stężenia pyłu zawieszonego mierzone na
stacjach komunikacyjnych są nieco wyższe niż na stacjach tła miejskiego,
które nie znajdują się pod bezpośrednim wpływem emisji z transportu
samochodowego. Jednak i w tym przypadku decydujący wpływ na stężenia
mają emisje pochodzące ze spalania paliw w sektorze komunalno-bytowym i
warunki meteorologiczne".
W 2012 r. Światowa Organizacja Zdrowia oficjalnie potwierdziła, że
spaliny z silników Diesla są rakotwórcze. Dokładniej chodzi o zawarte w
nich tlenki azotu (NOx).
Nie ma czystych diesli
Z raportu Międzynarodowej Rady Czystego Transportu (ICCT) wynika, że
emisja NOx przekracza europejskie normy w stu procentach testowanych
samochodów z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 5 lub niższą. W
przypadku samochodów realizujących wytyczne Euro 6, odsetek ten wyniósł
91 proc.
Zgodnie z prawem samochody spełniające normę Euro 6 w teście
laboratoryjnym muszą emitować nie więcej niż 0,06 g NOx na km w
przypadku aut benzynowych i nie więcej niż 0,08 g NOx na km dla diesli.
W przypadku testów drogowych powinno to być odpowiednio 0,126 oraz 0,168
g NOx na km. Z badań przedstawionych przez ICCT wynika, że emisja NOx w
rzeczywistych warunkach w przypadku ok. 45 proc. testowanych samochodów
z silnikiem Diesla spełniających normę Euro 6 przekraczała 0,5 g/km.
Najgorsze samochody przekraczały europejskie normy 18-krotnie. Mowa tu
jednak wyłącznie o najnowszych autach. Norma Euro 6 obowiązuje od
września 2014 r. Jak wygląda to w przypadku starszych aut, łatwo sobie
wyobrazić.
Benzyna znacznie lepsza
Przeprowadzone w rzeczywistych warunkach testy samochodów benzynowych
wypadły znacznie lepiej. Czerwony znaczek ICCT, oznaczający znaczne
przekroczenie europejskich norm, otrzymały wszystkie diesle spełniające
normę Euro 5 lub starszą i 91 proc. diesli z normą Euro 6. W przypadku
samochodów benzynowych w ogóle nie pojawił się on w grupie aut
spełniających normę Euro 6 (obowiązującą od 2014 r.).
Jeśli chodzi o starsze samochody benzynowe, to na czerwoną notę
zasłużyło jedynie 4 proc. samochodów benzynowych spełniających normę
Euro 5 (od września 2009 r.) oraz 8 proc. aut z normą Euro 4 (od 2005
r.). Znacznie gorzej było w przypadku samochodów benzynowych
spełniających normę Euro 3. Tu czerwony znaczek należał się już 44 proc.
aut z silnikiem benzynowym.
Z raportu ICCT wynika prosty wniosek. Dbałość o jakość powietrza w
miastach powinna się przejawiać w zakazie poruszania się po centrum w
samochodach z silnikiem Diesla. Polski pomysł wyłączenia ze śródmieści
wszystkich samochodów spalinowych jest zbyt radykalny. Oznacza on
komunikacyjny paraliż również dla posiadaczy aut benzynowych, czyli
tych, którzy w świetle nowych badań są szczątkowo odpowiedzialni za
obecność niebezpiecznych substancji w powietrzu. Co prawda produkują one
CO2, ale jego emisja jest problemem globalnym, z którym nie powinno się
walczyć tylko lokalnie.
Tymczasem według ICCT w ruchu miejskim obecność diesli powinna być
poważnie ograniczona bez względu na spełnianą przez nie normę. Dotyczy
to również zupełnie nowych samochodów.
--
Pozdr
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 09.06.18 20:40 Pawel \"O'Pajak\
- 09.06.18 21:07 Jacek Maciejewski
- 10.06.18 09:39 Akarm
- 10.06.18 11:47 J.F.
- 10.06.18 12:01 Trybun
- 10.06.18 15:38 Cavallino
- 10.06.18 15:54 Janusz
- 10.06.18 16:05 Janusz
- 10.06.18 17:13 Akarm
- 10.06.18 17:55 Trybun
- 10.06.18 17:56 Trybun
- 10.06.18 18:27 Janusz
- 10.06.18 18:34 Janusz
- 10.06.18 18:42 Cavallino
- 10.06.18 19:11 Akarm
Najnowsze wątki z tej grupy
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
Najnowsze wątki
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO
- 2024-11-28 droga laweta
- 2024-11-28 Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- 2024-11-28 skąd się biorą tacy debile?
- 2024-11-28 JDG i utylizacja sprzetu
- 2024-11-27 Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Katowice => Technical Artist <=
- 2024-11-28 Bydgoszcz => QA Engineer <=
- 2024-11-28 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-28 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-27 Zielona Góra => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-27 Warszawa => Senior Java Developer <=