    From: ąćęłńóśźż <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Naprawa pilota 040G
    Date: Sun, 28 Aug 2022 08:19:28 +0200

    Pilot do tunera zaczął szwankować (Viark - pilot jest nietypowy, bo radiowy:
    www.nicent.cn RF40G-QX-001B v2.0 20160715), nie
    reagował na niektóre przyciski.
    Rozkręciłem celem przeczyszczenia styków np. spirytusem, ale od wewnątrz jest
    rozsmarowane sporo oleju pewnie silikonowego na
    membranie od spodu i na płytce od góry.
    Tylko pięć styków od "joysticka" to mikrowyłączniki na płytce (pod metalowymi
    kapturkami jeszcze przykrytymi folią), reszta to
    labiryntowy nadruk ścieżek do którego dotyka koniec gumki klawisza przy przyciśnięciu
    (pojemnościowe? rezystancyjne?)
    PYTANIE: czyścić ten olej, czy nie czyścic?
    I wcale nie jestem pewien, że to styki, może po prostu elektronika siada.
    Mam wrażenie, że działa górna połowa pilota, a dolna nie chce.
    No i dochodzi jeszcze elektronika odbiornika w tunerze.
    Pilot od zawsze potrafił mieć olbrzymie lagi jakby niereagowania na jakieś klawisze,
    a później reagowania, nie wiem czy radiowe tak
    mają.