-
1. Data: 2022-08-28 08:19:28
Temat: Naprawa pilota 040G
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Pilot do tunera zaczął szwankować (Viark - pilot jest nietypowy, bo radiowy:
www.nicent.cn RF40G-QX-001B v2.0 20160715), nie
reagował na niektóre przyciski.
Rozkręciłem celem przeczyszczenia styków np. spirytusem, ale od wewnątrz jest
rozsmarowane sporo oleju pewnie silikonowego na
membranie od spodu i na płytce od góry.
Tylko pięć styków od "joysticka" to mikrowyłączniki na płytce (pod metalowymi
kapturkami jeszcze przykrytymi folią), reszta to
labiryntowy nadruk ścieżek do którego dotyka koniec gumki klawisza przy przyciśnięciu
(pojemnościowe? rezystancyjne?)
PYTANIE: czyścić ten olej, czy nie czyścic?
I wcale nie jestem pewien, że to styki, może po prostu elektronika siada.
Mam wrażenie, że działa górna połowa pilota, a dolna nie chce.
No i dochodzi jeszcze elektronika odbiornika w tunerze.
Pilot od zawsze potrafił mieć olbrzymie lagi jakby niereagowania na jakieś klawisze,
a później reagowania, nie wiem czy radiowe tak
mają.
-
2. Data: 2022-08-28 23:06:11
Temat: Re: Naprawa pilota 040G
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 28.08.2022 o 08:19, ąćęłńóśźż pisze:
> Pilot do tunera zaczął szwankować (Viark - pilot jest nietypowy, bo
> radiowy: www.nicent.cn RF40G-QX-001B v2.0 20160715), nie reagował na
> niektóre przyciski.
> Rozkręciłem celem przeczyszczenia styków np. spirytusem, ale od wewnątrz
> jest rozsmarowane sporo oleju pewnie silikonowego na membranie od spodu
> i na płytce od góry.
> Tylko pięć styków od "joysticka" to mikrowyłączniki na płytce (pod
> metalowymi kapturkami jeszcze przykrytymi folią), reszta to labiryntowy
> nadruk ścieżek do którego dotyka koniec gumki klawisza przy
> przyciśnięciu (pojemnościowe? rezystancyjne?)
> PYTANIE: czyścić ten olej, czy nie czyścic?
> I wcale nie jestem pewien, że to styki, może po prostu elektronika siada.
> Mam wrażenie, że działa górna połowa pilota, a dolna nie chce.
> No i dochodzi jeszcze elektronika odbiornika w tunerze.
> Pilot od zawsze potrafił mieć olbrzymie lagi jakby niereagowania na
> jakieś klawisze, a później reagowania, nie wiem czy radiowe tak mają.
Ja myję płytki elektroniki w izopropanolu, a gumki i obudowy w wodzie z
mydłem. Do tej pory zawsze udawała się taka naprawa pilotów.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
3. Data: 2022-08-29 17:20:10
Temat: Re: Naprawa pilota 040G
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Ale smarujesz później czymś?
Ten olej (silikonowy?) nie jest tam bez przyczyny, zapobiega np. klejeniu się gumy do
płytki i może jeszcze czemuś.
Guma klawiszy jest przewodząca?
Nie udaje mi się niczego "wcisnąć" poprzez dotykanie do płytki gumką na końcu ołówka.
-----
> Ja myję płytki elektroniki w izopropanolu, a gumki i obudowy w wodzie z mydłem.
> Do tej pory zawsze udawała się taka naprawa pilotów.
-
4. Data: 2022-08-29 18:27:16
Temat: Re: Naprawa pilota 040G
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
W dniu 2022-08-29 o 17:20, ąćęłńóśźż pisze:
> Guma klawiszy jest przewodząca?
Zwykle tak.
> Nie udaje mi się niczego "wcisnąć" poprzez dotykanie do płytki gumką na
> końcu ołówka.
Trudno się dziwić, jeden z lepszych izolatorów. Kup "zestaw naprawczy do
pilotów", będzie trochę roboty, ale będzie działało.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com
-
5. Data: 2022-08-30 10:21:44
Temat: Re: Naprawa pilota 040G
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Dzięki, to jest pomysł.
Tylko mam wątpliwość, że jak pada niemal naraz 40% przycisków w jednej części pilota
to chodzi o styki.
Takie styki (labirynt ze scieżek) są pojemnościowe, czy rezystancyjne?
Ten "labirynt" i ścieżki tuż przed nim ma barwę matową grafitową.
-----
> Kup "zestaw naprawczy do pilotów", będzie trochę roboty, ale będzie działało.
-
6. Data: 2022-08-30 12:15:06
Temat: Re: Naprawa pilota 040G
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
one sa w matrycy, wiec mozliwe ze padla polowa z powodu jednej
sciezki, albo przegiela sie plytka i peklo kilka sciezek w polowie,
albo np zimny lut w scalaku lub przelotce.
On Sun, 28 Aug 2022 08:19:28 +0200, ąćęłńóśźż wrote:
> Pilot do tunera zaczął szwankować (Viark - pilot jest nietypowy, bo radiowy:
www.nicent.cn RF40G-QX-001B v2.0 20160715), nie
> reagował na niektóre przyciski.
> Rozkręciłem celem przeczyszczenia styków np. spirytusem, ale od wewnątrz jest
rozsmarowane sporo oleju pewnie silikonowego na
> membranie od spodu i na płytce od góry.
> Tylko pięć styków od "joysticka" to mikrowyłączniki na płytce (pod metalowymi
kapturkami jeszcze przykrytymi folią), reszta to
> labiryntowy nadruk ścieżek do którego dotyka koniec gumki klawisza przy
przyciśnięciu (pojemnościowe? rezystancyjne?)
> PYTANIE: czyścić ten olej, czy nie czyścic?
> I wcale nie jestem pewien, że to styki, może po prostu elektronika siada.
> Mam wrażenie, że działa górna połowa pilota, a dolna nie chce.
> No i dochodzi jeszcze elektronika odbiornika w tunerze.
> Pilot od zawsze potrafił mieć olbrzymie lagi jakby niereagowania na jakieś
klawisze, a później reagowania, nie wiem czy radiowe tak
> mają.
-
7. Data: 2022-08-30 23:14:40
Temat: Re: Naprawa pilota 040G
Od: yabba <...@...pl>
W dniu 29.08.2022 o 17:20, ąćęłńóśźż pisze:
> Ale smarujesz później czymś?
Nie.
> Ten olej (silikonowy?) nie jest tam bez przyczyny, zapobiega np.
> klejeniu się gumy do płytki i może jeszcze czemuś.
Po kilku latach robi za izolator.
> Guma klawiszy jest przewodząca?
Tak. pokryta jest grafitem. Były/są do kupienia zestawy gumek
przewodzących do przyklejenia na uszkodzone oryginalne gumki.
> Nie udaje mi się niczego "wcisnąć" poprzez dotykanie do płytki gumką na
> końcu ołówka.
>
Przeważnie guma jest izolatorem.
>
> -----
>> Ja myję płytki elektroniki w izopropanolu, a gumki i obudowy w wodzie
>> z mydłem.
>> Do tej pory zawsze udawała się taka naprawa pilotów.
>
--
Pozdrawiam,
yabba