  • 1. Data: 2013-06-08 10:07:39
    Temat: Napraw laptopa
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Ma ktoś jakieś doświadczenia w naprawianiu laptopów po zalaniu? Nie
    chodzi o przypadek "herbatka mi się wylała trochę na klawiaturę", tylko
    "chlupnęło centralnie z rury jeden cal na włączony sprzęt" :-)
    Generalnie po wyłączeniu z prądu i wyjęciu baterii, można było z niego
    wylać sporo wody.
    Czy serwisy, jakich sporo, rzeczywiście coś naprawiają (wstępna
    diagnoza: uszkodzona płyta gówna)? Dostałem ofertę "naprawy płyty do
    300zł, ewentualnie jak będzie więcej to do dalszych ustaleń". Czy ofertę
    mam rozumieć tak: daj pan sprzęt i trzy stówki, jak się znajdzie jakaś
    płyta ze szrotu to wymienimy, a jak nie to po 2 tygodniach powiemy, że
    naprawa wyjdzie 1000 (pewnie tyle jest wart cały laptop) i zarobimy 300
    za leżakowanie sprzętu? ;-)

    Maciek

  • 2. Data: 2013-06-08 10:28:06
    Temat: Re: Napraw laptopa
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    W dniu 2013-06-08 10:07, Maciek pisze:
    > Ma ktoś jakieś doświadczenia w naprawianiu laptopów po zalaniu?

    Ja mam takie, że w serwisie wymienili mi płytę główną i działał.
    Ale to nie było wielkie zalanie. Na tyle małe, że jeszcze przez
    kilkadziesiąt minut działał, więc sobie pomyślałem, że jak będzie
    chodził, to woda z klawiatury odparuje i będzię okej. Niestety było inaczej.
    Na Twoim miejscu przede wszystkim wyjąłbym dysk, sprawdził
    organoleptycznie, i gdyby nie chlupał - wsadził do zew. kieszeni i zgrał
    sobie najważniejsze dane.
    Następnie sprawdził baterie, zasilacz i co tylko we własnym zakresie
    możesz. I dopiero wtedy wymieniał płytę. Za 300 zł się opłaca, choć
    możesz zerknąć na allegro, bo do (drogiego) laptopa siostry widziałem
    płyty po 150 zł.

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 3. Data: 2013-06-08 10:43:23
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > "chlupnęło centralnie z rury jeden cal na włączony sprzęt" :-)
    > Generalnie po wyłączeniu z prądu i wyjęciu baterii, można było z niego

    A po wysuszeniu nie działa?

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2013-06-08 15:16:36
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-08 10:43, Irokez pisze:
    > A po wysuszeniu nie działa?
    No niestety. Poza brakiem podświetlenia matrycy (LED) pimka sobie
    radośnie w różnych konfiguracjach. A może płytę w czymś wykąpać, żeby
    ewentualne osady robiące jakieś zwarcia wypłukać?

  • 5. Data: 2013-06-09 01:12:57
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 8 czerwca 2013 (10:07:39) napisano:
    > Czy serwisy, jakich sporo, rzeczywiście coś naprawiają (wstępna
    > diagnoza: uszkodzona płyta gówna)?

    Zależy które. Część ucieka się do metod w stylu "wsadźmy całą płytę do
    piekarnika, może pomoże" (co ciekawe, czasami faktycznie pomaga).
    Niektóre faktycznie potrafią wymienić/przelutować układy scalone, ale
    często nie ma to sensu, bo koszt takiej usługi (nie wspominając już o
    nowym scalaku) bywa wyższy, niż zakup używanej płyty z jakiegoś
    rozbitka.

> [...]
    > płyta ze szrotu to wymienimy, a jak nie to po 2 tygodniach powiemy, że
    > naprawa wyjdzie 1000 (pewnie tyle jest wart cały laptop) i zarobimy 300

    Wyjmij dysk, spróbuj zgrać dane.

    Jeżeli sprzęt jest wart ~1000zł, to nie ma sensu się bawić w naprawę
    płyty za 300zł, zwłaszcza, że po takiej naprawie to już zawsze
    będzei "niepewny" komputer. Jeżeli laptop w miarę popularny,
    powinieneś znaleźć na Alledrogo sprawną płytę z jakiegoś rozbitka.

    Jeżeli nie znajdziesz - kup sobie innego laptopa, a szczątki starego
    sprzedaj.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 6. Data: 2013-06-09 11:59:39
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-09 01:12, Yakhub pisze:
> [...]
    > często nie ma to sensu, bo koszt takiej usługi (nie wspominając już o
    > nowym scalaku) bywa wyższy, niż zakup używanej płyty z jakiegoś
    No właśnie ciekaw jestem jakiej firmy ofertę dostałem. Szukać płyty na
    wymianę to sobie sam mogę. Pozostaje tylko problem, czy to na pewno
    płyta, bo podświetlenie matrycy LED może też siąść zdaje się w
    elektronice przy matrycy (?). Potem zapewne dojdzie pytanie, czy na
    pewno działa klawiatura, touchpad itp itd.

    > Wyjmij dysk, spróbuj zgrać dane.
    Z tym nie mam problemu, bo dane mam zdublowane z komputerem
    stacjonarnym. Niewielkie różnice jestem w stanie przeboleć.

> [...]
    > powinieneś znaleźć na Alledrogo sprawną płytę z jakiegoś rozbitka.
    > Jeżeli nie znajdziesz - kup sobie innego laptopa, a szczątki starego
    Niestety to chyba jedyne sensowne rozwiązanie.

    Maciek