  • 51. Data: 2024-09-09 19:04:11
    Temat: Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tak próbowałem obciąć przewód telefoniczny (DC 50V)...10 razy
    > szukałem obcinaczek w trawie w promieniu 20m, bo ręka próbowała sama
    > wyjebać je na orbitę. Potem wziąłem worek plastikowy/śniadaniowy i
    > uciąłem :)

    50 V tak cię trzepnęło? Czy tam było 50 V między żyłami, a od żyły do
    ziemi jednak więcej?

    --
    - Tatku... a czy jak Mikołaj będzie wchodził kominem, to się nie podpali?
    - Masz rację aniołku. Lepiej zgaśmy ten ogień.

  • 52. Data: 2024-09-09 19:10:51
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Pff, swojego czasu miałem w aucie CB i zrobiłem sobie "dopałkę" 1kW na
    > ruskich KT. Zapalałem nawet zgaszone TV w okolicznych domach a kiedy
    > przejechałem się na jakiś parking i gwizdąłem w mikrofon, to wszystkie
    > alarmy wyły :D

    Żeby tak mieć coś, co zdalnie gasiłoby samochody... rozwiązałoby to wiele
    patologii drogowych (tworząc kolejne) :)

    --
    Idzie stary byku po lace z młodym byczkiem. W pewnym momencie młody
    wola do starego na widok stadka jałówek:

  • 53. Data: 2024-09-09 19:31:37
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Żeby tak mieć coś, co zdalnie gasiłoby samochody... rozwiązałoby to wiele
    > patologii drogowych (tworząc kolejne) :)

    Nocusz, czas zacząć w piwnicy budowę przenośnego EMP :D Ja mam diesla
    jakbyco :D ale mogę kupić takiego "bez prądu" :D Kiedyś miałem, w
    sensie, że nie potrzebował prądu stricte do jazdy...znaczy taki prosty był.

    ...ale tak nawiasem, ostatnio pisze się o
    hackowaniu/wirusowaniu...ładowarek do elektryków, gdzie można dostać się
    nawet do auta przez ładowarkę i sporo nabroić:)

    --
    Pixel(R)??

  • 54. Data: 2024-09-09 19:39:24
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > 50 V tak cię trzepnęło? Czy tam było 50 V między żyłami, a od żyły do
    > ziemi jednak więcej?

    Mokro było/łąka. 50V wystarczy do niekontrolowanego skurczu mięśni...a
    ze mam odruch "odrzutu" a nie "uścisku" przy porażeniu to musiałem
    szukać ucinaczek.

    --
    Pixel(R)??

  • 55. Data: 2024-09-09 19:47:31
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Tak, też bym jednak wolał, żeby padły serwery, niż ja :)

    Pamiętam też moment, kiedy dotarłem do zaworu w samych gaciach i miałem
    go chwycić gołą ręką. Kurwa, koszulki zapomniałem :/...najpierw
    wierzchnią stroną dłoni spróbowałem zamknąć obwód...no nie kopnęło, to
    zakręciłem :)...ale zupełnie przypadkiem rozwiązałem 'mit' o tym że nie
    kopie w wodzie, kiedy stąpamy (nogi się dotykają/napięcie krokowe) po
    uziemionej posadzce/ziemi, kiedy napięcie gdzieś dalej, co powinno się
    już zamykać do "ziemi" przez wodę/brudną. No kurwa kopie ale jakoś tak
    dziwnie :D

    --
    Pixel(R)??

  • 56. Data: 2024-09-09 20:00:30
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    On 2024-09-09 19:03, Pixel(R)?? wrote:

> [...]
    > alarmy wyły :D
    >
    > Dyskoteka była na całe ulice...najbardziej wkurwiałem taryfiarzy bo im

    Mnie kiedyś znajomy (połowa lat 90-tych) pożyczył CB-Radio (jakiś
    MIDLAND/ALAN 18, czy 28-my - już nie pamiętam nawet, chyba 18-tkę), ale
    bez dopałki + antenę samochodową z podstawą magnetyczną. I tak stało to
    to na biurku w pokoju, antena przy uchylonym oknie kawałek dalej + jakiś
    spory zasilacz do tego. Głównie do nasłuchu, ale gdy się chciało pogadać
    to wciśnięcie nośnej powodowało pasy i przesunięcia obrazu w telewizorze
    w dużym pokoju w mieszkaniu (grube ściany, z żelbetem). I oczywiście
    jakieś inne pewnie też, o których nawet mogłem nie wiedzieć. A on miał u
    siebie w 11-piętrowym bloku z mieszkania na parterze przewód antenowy do
    CB poprowadzony do anteny na dachu.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne

  • 57. Data: 2024-09-09 20:18:42
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 09.09.2024 o 20:00, Krystek pisze:
    [...]
> [...]
    > jakieś inne pewnie też, o których nawet mogłem nie wiedzieć. A on miał u
    > siebie w 11-piętrowym bloku z mieszkania na parterze przewód antenowy do

    To teraz sobie wyobraź ten efekt zwielokrotniony na małe osiedle/kilka
    ulic. Pamiętam też, że "wciskając nośną" (nadawanie) na antenie
    samochodowej Santiago 1200
    https://allegro.pl/oferta/sirtel-santiago-1200-anten
    a-cb-montazowa-191cm-kabel-4-2m-wersja-2024-15919825
    308

    (najdłuższa i najlepsza na tamte czasy) jeśli ktoś kluczykiem przesunął
    po antenie...to generowało iskry jak ze spawarki :D
    Kopało? Niekoniecznie :)

    --
    Pixel(R)??

  • 58. Data: 2024-09-09 20:26:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 Sep 2024 17:01:56 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Uroczo. Co poszło nie tak, że znalazła się tam faza?

    Eletryków trzeba pytać. Z politechniki - bo tam był pokój.
    Ale tych od konserwacji.

    I podejrzewam, ze faza tam była dłuuugo.

    J.

  • 59. Data: 2024-09-09 20:31:54
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-09-09 17:12, J.F wrote:

    > Tak, ale to oznacza w miarę stały i znikomy prąd.
    > A nie pioruny przypadkowo uderzające ...
    >
    > J.

    No to historyjka z czasów teletransmisji analogowej:
    Kabel koncentryczny w ziemi (zasilanie wzmacniaków - setki woltów),
    zwarcie
    jedzie ekipa, nic żadnych robót drogowo-ziemnych, żadnego rolnika co za
    daleko się worał,
    zwarcia nie ma
    nastepnego dnia rano zwarcie, znowu ten sam rejon
    znowu nic
    przyczaili się
    baba ktowę rano palikiem ...
    później "przepalikowywała" i sladu po awarii nie było
    cały czas w to samo miejsce, dziwne że jej ani krowy nie popieściło
    a kabel khmm był nieco zbyt płytko

    Włodek

  • 60. Data: 2024-09-09 20:35:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 09 Sep 2024 20:31:54 +0200, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
> [...]
    > później "przepalikowywała" i sladu po awarii nie było
    > cały czas w to samo miejsce, dziwne że jej ani krowy nie popieściło

    Dobry grunt i uziemił?
    Czy bezpiecznik wywaliło?

    A - no i baba w gumiakach, albo trampkach ... a potem bezpiecznik
    wywaliło bo krowa jednak bez butów, choć te racice chyba też trochę
    izolują.

    J.