  • 1. Data: 2015-12-08 22:43:41
    Temat: Grzałka wysokotemperaturowa
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Potrzebuję grzałkę, która będzie mogła wytrzymać temperaturę pracy 1000
    stopni. Grzałka ogrzewa tygiel od temperatury pokojowej do około 850
    stopni, a więc szacuję, że 150 stopni zapasu powinno wystarczyć.
    Obecnie używam grzałki z drutu Kanthal zatopionego w kształtce z
    materiału przypominającego pumeks. Z tego, co czytam, to Kantal może
    wytrzymać nawet 1100 stopni, ale tutaj nie wytrzymuje i grzałka po kilku
    cyklach przepala się, a drut robi się kruchy, jakby był ze szkła.
    Podczas pracy urządzenia z tygla wydzielają się różne substancje, które
    są dość kwaśne i agresywne (w tyglu jest węgiel koksowy).
    Jaką grzałkę byście polecili do tego zastosowania?
    Niekoniecznie musi być konstrukcja w formie drutu w piance szklanej,
    może być grzałka innego typu.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-12-09 06:17:04
    Temat: Re: Grzałka wysokotemperaturowa
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-12-09 o 01:33, 4...@g...com pisze:
    > Grzej tygiel gazem.

    Zapomniałem napisać: grzanie MUSI być grzałką elektryczną. Tego wymaga
    norma, a z normami się nie dyskutuje.
    Jacek

  • 3. Data: 2015-12-09 06:51:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Dec 2015 06:17:04 +0100, Jacek napisał(a):
    > Zapomniałem napisać: grzanie MUSI być grzałką elektryczną. Tego wymaga
    > norma, a z normami się nie dyskutuje.

    A mikrofale ? Wegiel powinny podgrzewac i elektryczne sa :-)

    J.

  • 4. Data: 2015-12-09 07:11:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    Ten drut kantalowy zatapia się w rurce kwarcowej z gazem obojętnym albo próżnią w
    środku, wtedy przeżyje długo. To są standardowe elementy do promienników
    podczerwieni, do kupienia w jakimś obi czy ciastoramie. A do sprawdzenia czy da radę
    to możesz na allegro znaleźć używaną z kuchenki mikrofalowej za kilka złotych.

  • 5. Data: 2015-12-12 18:42:52
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-09 o 06:51, J.F. pisze:

    > A mikrofale ? Wegiel powinny podgrzewac i elektryczne sa :-)

    Może lepszy będzie piec indukcyjny z metalowym tyglem?

    http://c4r0.elektroda.eu/_hv/index.php?page=hv/ind