  • 11. Data: 2009-04-22 07:29:07
    Temat: Re: Najlepszy soft w RAWow z G1?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Jakub Jewuła:

    > Nie pracowalem w 1:1 a mimo to jak ruszylem suwakiem ekspozycji
    > to sie zdziwilem czemu sie nic nie zmienilo. Dopiero po ladnych
    > kilku sekundach zauwazylem jakis efekt :)))

    No właśnie dlatego że miałeś ustawione 1:1. Ta skala oznacza w jakiej
    rozdzielczości ma być przetwarzany podgląd. Ustaw np. 1:4 a potem kliknij na
    trzecią lupkę żeby dostosować rozmiar do okna. Będziesz mieć zdjęcie na
    pełnym ekranie, a przetwarzanie będzie znacznie szybsze. Nawet na moim
    starym Celeronie 1.5GHz korekcja działa po ułamku sekundy. Za to w 1:1
    strasznie muli.

  • 12. Data: 2009-04-22 07:34:04
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-22, śro o godzinie 06:39 +0200, Jakub Jewu?a pisze:

    > Mam dwa rdzenie po 3.4GHz, 3.4GB RAMu, 4.5TB dyskow ;

    Bo to trzeba zrobić z RT tak:
    - tam gdzie jest Prieview: ustawiasz sobie Scale na np. 1:5 i zaznaczasz
    Detail. Wtedy obróbka będzie bardzo szybka i reakcja na suwaczki
    błyskawiczna. Do tego będziesz miał niewielkie okienko z podglądem 1:1.
    Ja sobie tak ustawiłem, chociaż okienka z poglądem 1:1 używam już
    rzadko, od kiedy sobie przygotowałem odpowiednie profile. Przesiadłem
    się z BibbleLite i lepiej mi się pracuje z RT. Szybkość bardzo podobna.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 13. Data: 2009-04-22 08:17:41
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > No właśnie dlatego że miałeś ustawione 1:1. Ta skala oznacza w jakiej
    > rozdzielczości ma być przetwarzany podgląd.

    A poza czytaniem wszystko gra? ;)

  • 14. Data: 2009-04-22 08:22:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła wrote:

    > A poza czytaniem wszystko gra? ;)

    Podejrzewałem że masz na myśli podgląd w skali 1:1 (czyli oglądanie pojedynczych
    pikseli), a nie tryb pracy.

  • 15. Data: 2009-04-22 08:34:11
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > używam już rzadko, od kiedy sobie przygotowałem odpowiednie profile.
    > Przesiadłem się z BibbleLite i lepiej mi się pracuje z RT. Szybkość

    To przyspiesza, ale i tak jest wolniej niz w ACR.
    No i jakos nie widze roznicy na plus a raczej na minus -
    po RT zostaja dziwne artefakty na gladkich miejscach
    (niebo) i spora AC, szczegolnie w rogach.

  • 16. Data: 2009-04-22 08:48:10
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Podejrzewałem że masz na myśli podgląd w skali 1:1 (czyli oglądanie
    > pojedynczych pikseli), a nie tryb pracy.

    I to i to. Nawet jak ustawie tryb 1:4 to
    i tak program pracuje zauwazalnie wolniej niz ACR.

  • 17. Data: 2009-04-22 09:15:46
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-04-22, śro o godzinie 10:34 +0200, Jakub Jewu?a pisze:

    > To przyspiesza, ale i tak jest wolniej niz w ACR.
    > No i jakos nie widze roznicy na plus a raczej na minus -
    > po RT zostaja dziwne artefakty na gladkich miejscach
    > (niebo) i spora AC, szczegolnie w rogach.

    Ja bym raczej unikał ACR i SilkyPix z G1. One robią w locie korekcję wad
    obiektywów m4/3. Czyli bez pytania wyprostują beczkę i usuną aberrację.
    O ile usunięcie aberracji raczej nie zaszkodzi (w RT też się da ładnie
    usunąć) to prostowanie beczki psuje rozdzielczość w rogach. Ja na razie
    beczkę korygowałem dla raptem kilku zdjęć architektury. W plenerze w
    większości jej i tak nie widać, a za to mam ostro aż po brzegi.
    RT też pozwala na wyprostowanie beczki i możemy sobie regulować jak
    bardzo chcemy to prostować. Wolę tak, niż mieć to poprawione bez pytania
    i możliwości zmiany.
    Dlatego też nie ma sensu przerabiać plików rw2 na dng, kiedy robione są
    kitem, bo dng converter też nam "naprawi" zdjęcia i zmieni plik z raw na
    liniowy tif.
    Mi udało się tak ustawić RT, aby było więcej detali niż w
    skonwertowanych dng converterem z demozaikowaniem od Adobe. Artefakty są
    minimalne. Ale to wymaga chwili zabawy i zrobienia własnych profili.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 18. Data: 2009-04-22 09:16:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła wrote:

    > I to i to. Nawet jak ustawie tryb 1:4 to
    > i tak program pracuje zauwazalnie wolniej niz ACR.

    No tak, ale nie są to sekundy.

    Poza tym ACR w trybie innym niż 100% nie odszumia obrazu, a to w końcu jest dość
    kosztowne.

  • 19. Data: 2009-04-22 09:17:17
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła wrote:

    > To przyspiesza, ale i tak jest wolniej niz w ACR.
    > No i jakos nie widze roznicy na plus a raczej na minus -
    > po RT zostaja dziwne artefakty na gladkich miejscach
    > (niebo) i spora AC, szczegolnie w rogach.

    Poczytaj co automatycznie robi ACR i SilkyPix w przypadku G1 :>

  • 20. Data: 2009-04-22 09:21:59
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Poczytaj co automatycznie robi ACR i SilkyPix w przypadku G1 :>

    Ja o tym pierwszy pisalem na grupie...

    ACR robi dobra robote - odwala za mnie to co ja bym
    musial robic recznie :)

    RT daje dziwne efekty po rogach i mocne atrefakty - to nie
    tylko kwestia korekty wad szkla dokonywanej przez ACR
    ale wyraznie gorszych algorytmow demozaikowania w RT.