  • 161. Data: 2023-07-19 16:46:27
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Jul 2023 10:56:00 +0200, Trybun

    > To ci się tylko tak może wydawać.

    Niezły beton jesteś.

    > Proponuję wizytę w jakimś komisie z używkami, a sam zobaczysz że pewnie
    > nawet więcej niż w połowie aut klima wymaga dopełnienia.

    Czyli połowa tych aut ma nieszczelną instalację.

    > Zdecydowana większość kierownic i szoferów to olewa,
    > bo auto przecie jakoś tam chłodzi, a więc po co sobie głowę jakimiś tam
    > uzupełnianiami..

    Podobnie jak tacy szoferzy jak ty nie zawracają sobie głowy szczelną
    instalacją, bo po co sobie zawracać głowę skoro można po prostu dobijać
    tłumacząc sobie że to norma.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 162. Data: 2023-07-19 16:54:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Jul 2023 14:30:56 +0200, Trybun

    > Tylko tyle że ubytki czynnika w autach z klimą to normalna rzecz.

    Nie jest to normalna rzecz, tylko ty sobie to tak tłumaczysz, bo tak ci
    pasuje do światopoglądu. Jeśli, jak sam napisałeś, połowa _szrotów_ w
    komisach jednak nie ma ubytków, to nijak tych ubytków za normę nie można
    uznać.

    W poprzednim samochodzie, w Mazdzie po pięciu latach od wyjazdu z salonu
    miałem ubytek -- kamień zrobił dziurę w chłodnicy. Po kolejnych dwóch
    latach miałem kolejny ubytek czynnika, bo puścił zaworek serwisowy.
    Oczywiście mogłem, jak ty, stwierdzić że to normalne i dobijać czynnik jak
    głupek co 2-3 lata za 150 zł, ale wymieniłem zaworek za 15 zł i do dzisiaj,
    kolejne 5 lat, auto jeździ, i klima nie wymaga dobijania.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 163. Data: 2023-07-19 21:13:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jul 2023 16:54:11 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > W poprzednim samochodzie, w Mazdzie po pięciu latach od wyjazdu z salonu
    > miałem ubytek -- kamień zrobił dziurę w chłodnicy.

    Ale to chyba zanik czynnika, czy taka maciupeńka dziureczka ..

> [...]
    > głupek co 2-3 lata za 150 zł, ale wymieniłem zaworek za 15 zł i do dzisiaj,
    > kolejne 5 lat, auto jeździ, i klima nie wymaga dobijania.

    Gdzie są te zaworki za 15zl ?
    Poza tym chyba wymiania wymaga maszyny serwisowej, wiec nie 15 zl,
    tylko po prostu się ciesz, ze ktos namierzył ten wyciek i on w tanim
    elemencie był.

    Bo jak masz wymienic spręzarke za 1500zl, albo kupic na szrocie za 300
    .. to moze lepiej tylko uzupełnic ubytek co 2-3 lata :-)

    A jak jeszcze mozna uzupelnic samemu za 50 zl ...

    J.

  • 164. Data: 2023-07-19 22:22:00
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-07-18 o 18:37, Myjk pisze:
    > Mon, 3 Jul 2023 13:55:05 +0200, Trybun

    > Tylko jeśli jest nieszczelna instalacja. Czasem zaworek serwisowy potrafi
    > puszczać, ale to nadal nie jest normalne. 8 lat miałem auto, nawet po 3
    > lekkich dzwonach przodem i nic nie trzeba było dobijać.

    Tego czy trzeba było dobijać, to nie wiesz. Przy ubytku czynnika 20-30%
    jak w miarę sprawna chłodnica, to nie zauważysz dyskomfortu.
    Nie trzeba było dobijać, bo nie był odczuwalny dla Ciebie spadek wydajności
    chłodzenia, ale czynnika mogło ubywać.

  • 165. Data: 2023-07-20 06:52:21
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-07-2023 o 14:30, Trybun pisze:

    > Tylko tyle że ubytki czynnika w autach z klimą to normalna rzecz.

    No normalna - wszystko w autach się używa i psuje, czemu z klimą miałoby
    być inaczej?
    Ale zanim się doleje, trzeba naprawić problem.
    Nie bardzo rozumiem czego się tak upierasz, żeby tego nie robić?

  • 166. Data: 2023-07-20 09:32:16
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 16:43 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Tue, 18 Jul 2023 19:40:02 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Znaczy jak montujesz klimę to odciągasz z niej fabrycznie
    > nabity czynnik aby zrobić próbę szczelności instalacji?
    > Bo jeśli nie, to jak napisałem, zaworek w jednostce może
    > mieć nieszczelność i sobie taką próbą wbijesz azot
    > w jednostkę

    jak nowa to wiadomo. Testujesz instalację.
    Jak zaworek miał nieszczelność to raczej i tak jest do wymiany i musisz
    odciągnąć czynnik.

    W dwóch nowych, które miałem był wymóg testowania prze 24h ciśnieniem 34,5
    bara.
    Olewasz to?

    > Gdzie była nieszczelna?
    Na giętej rurze przy jednostce. Nie na lucie, na wygiętym na ręcznej
    giętarce kolanie.

    TG

  • 167. Data: 2023-07-20 14:50:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 20 Jul 2023 09:32:16 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > jak nowa to wiadomo. Testujesz instalację.
    > Jak zaworek miał nieszczelność to raczej i tak jest
    > do wymiany i musisz odciągnąć czynnik.

    Po to są właśnie nakrętki aby przed taką sytuacją zabezpieczyć.

    > W dwóch nowych, które miałem był wymóg testowania prze
    > 24h ciśnieniem 34,5 bara. Olewasz to?

    Nie wymóg, tylko sugestia.

    > Na giętej rurze przy jednostce. Nie na lucie,
    > na wygiętym na ręcznej giętarce kolanie.

    Szczerze, nie wiem jak można zepsuć rurę na giętarce. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 168. Data: 2023-07-20 15:14:17
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2023 o 14:50 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Szczerze, nie wiem jak można zepsuć rurę na giętarce. :P

    Jak to piąte wygięte kolano to wszystko się może zdarzyć ;)
    Pęknięcie było z boku choć rura nie była zgnieciona. Jak dumałem nad tym
    przypadkiem to jedyne co źle zrobiłem to za duża siła i za szybko. To
    właściwie nie było pęknięcie a mikro pęknięcie. Po prawie roku wyszedł
    problem.

    TG

  • 169. Data: 2023-07-21 16:10:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Jul 2023 21:13:32 +0200, J.F

    > Ale to chyba zanik czynnika, czy taka maciupeńka dziureczka ..

    > Gdzie są te zaworki za 15zl ?

    W hurtowniach.

    > Poza tym chyba wymiania wymaga maszyny serwisowej, wiec nie 15 zl,
    > tylko po prostu się ciesz, ze ktos namierzył ten wyciek i on w tanim
    > elemencie był.

    Skoro jest stwierdzony ubytek bo słabo chłodzi,
    to raczej wiele tego czynnika już nie będzie.

    Zresztą nie rozśmieszaj ludzi, najpierw twierdzisz że można sobie samemu
    dobijać nieszczelną klimę a tu nagle żeby wymienić zaworek musisz mieć
    maszynę? Skoro świadomie dopuszczasz dobijanie (a więc puszczanie czynnika
    w atmosferę) to jaką ci różnicę robi jego spuszczenie? Jedną maryśkę więcej
    odwalisz i po temacie.

    > Bo jak masz wymienic spręzarke za 1500zl, albo kupic na szrocie za 300
    > .. to moze lepiej tylko uzupełnic ubytek co 2-3 lata :-)

    Co ma sprężarka do ubytku czynnika?

    No ale to właśnie pokazuje ludzką mentalność. Kupi se taki samochód żeby
    dupsko wozić, ale już nie potrafi o niego należycie zadbać, bo przecież to
    koszty.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 170. Data: 2023-07-21 16:47:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Jul 2023 16:10:36 +0200, Myjk wrote:
> [...]
    >
    > Zresztą nie rozśmieszaj ludzi, najpierw twierdzisz że można sobie samemu
    > dobijać nieszczelną klimę a tu nagle żeby wymienić zaworek musisz mieć

    Uważaj:
    -dobić,
    -propanem/butanem/izobutanem.

    Dobicie nie wymaga fachowego napełnienia czynnikiem.

    Kiedys można było dobic i własciwym czynnikiem, ale zakazali :-)
    Ukraincow/Rosjan/Chinczyków moze zakaz nie dotyczy.

    > Skoro świadomie dopuszczasz dobijanie (a więc puszczanie czynnika
    > w atmosferę) to jaką ci różnicę robi jego spuszczenie? Jedną maryśkę więcej
    > odwalisz i po temacie.

    Duża część prawdopodobnie i tak sie juz spusciła, to mi tak bardzo nie
    przeszkadza, ale calkowite otwarcie układu, bo zakladam ze wymiana
    zaworka tym owocuje, to koniecznosc wymiany osuszacza i odpompowania
    do próżni. Moze wymiany oleju i moze napelnienia prawdziwym,
    niedostępnym czynnikiem.

    > Co ma sprężarka do ubytku czynnika?

    Smiem podejrzewać, ze najczęsciej będzie uchodzic przez spręzarkę.
    Jakas dziurka w chlodnicy czy parowniku też sie może zdarzyc,
    i to tez nie są najtansze rzeczy.

    > No ale to właśnie pokazuje ludzką mentalność. Kupi se taki samochód żeby
    > dupsko wozić, ale już nie potrafi o niego należycie zadbać, bo przecież to
    > koszty.

    Blizsza ciału koszula :-)

    J.