  • 61. Data: 2022-07-27 10:02:00
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-07-2022 o 09:18, Akarm pisze:

    > Wyjaśniłem im, że musieli źle zmierzyć.

    A coś więcej?
    Bo z reguły są dość uparci, zwłaszcza jak mają nagranie na laserze...

  • 62. Data: 2022-07-27 10:07:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-07-2022 o 09:36, Kviat pisze:

    > Dobrze wytresowany i posłuszny pieszy lepszy?

    > Nie musi.
    > Za to koniecznie kierowca musi w pieszego.

    Masz prawko?
    Naprawdę uważasz, że każdorazowo pieszego zobaczysz?
    Bo ja już trochę jeżdżę i wiem, że są sytuacje że to jest niemożliwe.
    Ciemno, deszcz, pieszy na czarno, brak oświetlenia na ulicy, skręt w
    lewo - i choć rozglądam się na wszystkie strony jak tylko mogę i jadę 20
    km/h, to i tak wiem że gdyby wyszedł w danym miejscu i wlazł bez
    rozglądania się czy nie nie jedzie, to bym go zauważył jakbym w niego
    wjechał.

    > I nadal to przejście dla pieszych.

    KAPELUSZ PLONK WARNING

    > Dlaczego uważasz, że dezorganizacja ruchu pieszych jest ważniejsza od
    > dezorganizacji ruchu kierowców?

    No właśnie uważam odwrotnie.
    HINT: Te jezdnie nie powstały po to żeby chodzili po nich piesi.
    I to nie kierowcy odmawiają używania bezkolizyjnych przejść.
    Jak tego nie rozumiesz, to co robisz na tej grupie?

  • 63. Data: 2022-07-27 10:53:40
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 27.07.2022 o 10:02, Cavallino pisze:

    > A coś więcej?
    > Bo z reguły są dość uparci, zwłaszcza jak mają nagranie na laserze...

    Dość długo prowadziłem dyskusję, tutaj:
    https://goo.gl/maps/FxN4fuMWMZvCRUGs6
    Tłumaczyłem, że musieli zmierzyć, kiedy jeszcze byłem na wzniesieniu, bo
    zmniejszyłem prędkość po dojechaniu do ograniczenia.
    Jak widać, z tego miejsca jest dość daleko do prawidłowego namierzenia
    pojazdu, który minął znaki ograniczające prędkość.

    --
    -
    Akarm

  • 64. Data: 2022-07-27 11:10:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.07.2022 o 10:07, Cavallino pisze:
    > W dniu 27-07-2022 o 09:36, Kviat pisze:

    > Masz prawko?

    Mam.

    > Naprawdę uważasz, że każdorazowo pieszego zobaczysz?

    Nie.
    Jak mi z lasu w nocy wyskoczy ubrany na czarno, to jest możliwość, że
    nie zauważę.

    > Bo ja już trochę jeżdżę i wiem, że są sytuacje że to jest niemożliwe.

    Pełna zgoda. Są możliwe takie sytuacje.

    > Ciemno, deszcz, pieszy na czarno, brak oświetlenia na ulicy,

    Aż tak ciemno, że nie widać przejścia dla pieszych?
    Bo przed przejściem dla pieszych trzeba zachować szczególną ostrożność.
    Pomimo ograniczenia prędkości np.do 50 km/h jak słabo widać, to lepiej
    zwolnić poniżej tej 50-tki. A jak nic nie widać, to lepiej nie jechać.
    Albo naprawić światła w samochodzie.

> [...]
    > km/h, to i tak wiem że gdyby wyszedł w danym miejscu i wlazł bez
    > rozglądania się czy nie nie jedzie, to bym go zauważył jakbym w niego

    Przepisy o "wtargnięciu" pieszego prosto pod samochód już nie obowiązują?
    Uważam, że trzeba zakładać możliwość pojawienia się pieszego w
    miejscach, w których można się spodziewać pieszego.

    Być może są miejsca, w których po rozglądnięciu się na wszystkie strony
    nie widać pieszego w odległości 10 metrów od jezdni, bo schowa się za
    latanią ubrany jak ninja i ten ninja rzuci się z prędkością błyskawicy
    pod samochód jadący z prędkością 20 km/h (ile wyniesie droga hamowania?
    2 m? 5m? Z jakiej odległości pieszy musiałby zacząć wbiegać żeby
    kierowca nie zdążył nacisnąć hamulca jadąc z prędkością 20 km/h?).
    Być może zdarzy się sytuacja, że pieszy stojący tyłem do jezdni na
    chodniku rzuci się prosto pod koła (albo dziecko wbiegnie za zabawką).
    Ale wtedy to nie będzie wina kierowcy. I jest spora szansa, że przy
    prędkości 20 km/h będą tylko stłuczenia - zakładam, że kierowca hamuje,
    a nie że dodaje gazu i włącza wycieraczki.

    Przy okazji:
    Art.26.2.
    "Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez
    jezdnię drogi, na którą wjeżdża."

    Art.13.2.
    "Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
    dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    skrzyżowaniu."

    Miejsca, w których kierowca może się spodziewać pieszego, są znane.

    > KAPELUSZ PLONK WARNING

    Aż mi ciarki po plecach przeszły.

    > No właśnie uważam odwrotnie.

    Czyli pieszym można dezorganizować ruch, a kierowcom nie można?
    Dlaczego?

    > HINT: Te jezdnie nie powstały po to żeby chodzili po nich piesi.

    HINT: Przejścia dla pieszych powstały po to, żeby chodzili po nich piesi.

    > I to nie kierowcy odmawiają używania bezkolizyjnych przejść.

    Piesi też nie odmawiają (jak są takie przejścia). Odmawiają tylko
    nieliczni, w granicy błędu statystycznego.
    Za to 85-90% kierowców odmawia przestrzegania jazdy z dozwoloną
    prędkością miejscach, w których powinni spodziewać się pieszych, czyli w
    miejscach powstałych dla pieszych.

    > Jak tego nie rozumiesz, to co robisz na tej grupie?

    Tłumaczę ci, że kierowcy, to tacy sami ludzie jak piesi. W sensie, że
    mają takie same prawo do przemieszczania się jak kierowcy.
    Bo jeśli chodzi o przestrzeganie przepisów i zachowanie, to badania
    pokazują, nie są tacy sami. Niestety na niekorzyść kierowców.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 65. Data: 2022-07-27 11:29:07
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-07-27 o 08:22, Kviat pisze:

    > To przejście, jak sama nazwa wskazuje, jest dla pieszych.

    > To nie jest jezdnia dla kierowców, tylko przejazd przez przejście dla
    > pieszych.

    Odkrycie roku. Z teologicznego pkt widzenia pewnie masz rację. W dziele
    stworzenia nie ma nic o jezdniach, natomiast szóstego dani Bóg stworzył
    zwierzęta - w tym zebry.

    Rozumiem, że twoja odpowiedź na moją mini ankietę z
    <tbpe1u$252bp$1@dont-email.me>
    to a lub d?

  • 66. Data: 2022-07-27 11:33:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-07-2022 o 11:10, Kviat pisze:

> [...]
    >
    > Aż tak ciemno, że nie widać przejścia dla pieszych?
    > Bo przed przejściem dla pieszych trzeba zachować szczególną ostrożność.

    Cyt:
    " Ciemno, deszcz, pieszy na czarno, brak oświetlenia na ulicy, skręt w
    lewo - i choć rozglądam się na wszystkie strony jak tylko mogę
    i jadę 20 km/h,"

    I ten opis sytuacji, oznacza Twoim zdaniem coś innego?

> [...]

    " Ciemno, deszcz, pieszy na czarno, brak oświetlenia na ulicy, skręt w
    lewo - i choć rozglądam się na wszystkie strony jak tylko mogę

    Ten opis oznacza coś innego?

    > Być może są miejsca, w których po rozglądnięciu się na wszystkie strony
    > nie widać pieszego w odległości 10 metrów od jezdni, bo schowa się za
    > latanią ubrany jak ninja

    Pisałem o sytuacji, w której mógłbym go nie zauważyć nawet jakby stał na
    chodniku.

    i ten ninja rzuci się z prędkością błyskawicy
    > pod samochód jadący z prędkością 20 km/h (ile wyniesie droga hamowania?
    > 2 m? 5m?

    Może wyjść z niesłusznego wniosku, że skoro on widzi OŚWIETLONY
    samochód, to kierowca widzi też jego.
    Albo będzie miał to gdzieś i po prostu wejdzie pod koła.

    Z jakiej odległości pieszy musiałby zacząć wbiegać żeby
    > kierowca nie zdążył nacisnąć hamulca jadąc z prędkością 20 km/h?).

    Żeby nacisnąć hamulec trzeba zauważyć problem.
    O tym cały czas mowa.

    > Czyli pieszym można dezorganizować ruch
    , a kierowcom nie można?
    > Dlaczego?

    Po co pytasz o coś na co masz odpowiedź linijkę niżej?

    > HINT: Przejścia dla pieszych powstały po to, żeby chodzili po nich piesi.

    Nie.
    Żeby mogli przejść przez jezdnię po której jeżdżą samochody.

    > Piesi też nie odmawiają (jak są takie przejścia).

    No jak to nie?
    Nie polezą istniejącym przejściem po kładce, tylko wolą niebezpiecznym
    po ziemi.
    I z tego powodu debile wu władzy malują w takich miejscach zebry co 50 m
    i skutecznie tamują ruch.
    Tylko dlatego, że komuś nie chce się wejść na kładkę/skorzystać z
    przejścia podziemnego.

    > Tłumaczę ci

    Aha.
    Słaby powód nie rozumienia.

    W każdym razie, skoro dla Ciebie płynność ruchu samochodwego nie jest
    istotna, a nadal chcesz zaśmiecać grupę o samochodach swoją obecnością i
    co grosza twórczością, to nie mamy o czym gadać i będę musiał inaczej
    zdecydować za Ciebie....
    Nie mam obowiązków czytania kapeluszniczych wypocin.

  • 67. Data: 2022-07-27 12:22:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.07.2022 o 11:29, pueblo pisze:

    > Odkrycie roku.

    Nie.
    To celowy zabieg retoryczny dla ustalenia równowagi.
    Jako kontra do twierdzenia, że jezdnia jest (w domyśle _tylko_) dla
    kierowców.

    Zarówno jezdnia jest dla kierowców, jak i przejście dla pieszych na tej
    jezdni jest dla pieszych. W tym nie ma sprzeczności.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 68. Data: 2022-07-27 12:33:02
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > HINT: Przejścia dla pieszych powstały po to, żeby chodzili po nich piesi.

    Pojeb..o? To jest po to by mogli PRZEjść przez JEZDNIĘ. Wiadomo, że
    jezdnia jest do jeżdżenia a chodnik do chodzenia. Skończ już to swoje
    głupowate pisanie.

  • 69. Data: 2022-07-27 12:39:26
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 27.07.2022 o 12:22, Kviat pisze:

    > Nie.
    > To celowy zabieg retoryczny dla ustalenia równowagi.
    > Jako kontra do twierdzenia, że jezdnia jest (w domyśle _tylko_) dla
    > kierowców.

    Nie jest dla kierowców, jest dla samochodów. Jeżdżenie jest cechą
    samochodów a nie ludzi.

    > Zarówno jezdnia jest dla kierowców, jak i przejście dla pieszych na tej
    > jezdni jest dla pieszych. W tym nie ma sprzeczności.

    To są człowieku zwykłe bzdety. Jezdnia jest do jeżdżenia a chodnik do
    chodzenia. Zdarza się, że samochód musi przejechać po chodniku i zdarza
    się, że pieszy musi przejść po jezdni.

  • 70. Data: 2022-07-27 13:48:13
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 27.07.2022 o 11:33, Cavallino pisze:

> [...]
    > i jadę 20 km/h,"
    >
    > I ten opis sytuacji, oznacza Twoim zdaniem coś innego?

    A czy to oznacza, że pomimo rozglądania się na wszystkie strony nie
    widzi przejścia, więc skoro go nie widzi, to może śmiało jechać?

    Bo mi się coś mocno wydaje, że jeżeli ktoś jadąc z prędkością 20 km/h i
    pomimo rozglądania się "jak tylko mogę" ten ktoś nie widzi przejścia dla
    pieszych i w promieniu 10-20 metrów od tego przejścia nie widzi ludzi,
    to ma poważny problem z oczami, albo inaczej rozumie "rozglądanie się".
    I nie powinien dostać uprawnień do jazdy samochodem.

    A jak jest bardzo ciemno, że nie widać na 10 metrów, to ma jechać z taką
    prędkością, żeby go z tych 10 metrów nie zaskoczyło przejście dla
    pieszych i żeby zdążył zahamować.

    A jak już jest tak ciemno, że kompletnie nic nie widać, to wtedy się nie
    jedzie samochodem, w myśl zasady: jadę gdy widzę, że nic nie ma, a nie
    że jadę bo nie widzę czy coś jest. Albo naprawia światła w samochodzie.

    > " Ciemno, deszcz, pieszy na czarno, brak oświetlenia na ulicy, skręt w
    > lewo - i choć rozglądam się na wszystkie strony jak tylko mogę
    > i jadę 20 km/h,"
    >
    > Ten opis oznacza coś innego?

    Że nie dostosowałeś prędkości do warunków panujących na drodze?

    > Pisałem o sytuacji, w której mógłbym go nie zauważyć nawet jakby stał na
    > chodniku.

    Przed przejściem dla pieszych masz jechać z taką prędkością, że skoro
    jest tak ciemno, że nie widać dalej niż na 10 metrów, że nawet jakby
    stał na czarno na środku przejścia, to masz zdążyć zahamować.

    Co w tym takiego trudnego, że gdy nie widać dalej niż na 10 metrów, to
    należy zwolnić do takiej prędkości żeby nie być zaskoczonym?

    > i ten ninja rzuci się z prędkością błyskawicy
    >
    > Może wyjść z niesłusznego wniosku, że skoro on widzi OŚWIETLONY
    > samochód, to kierowca widzi też jego.
    > Albo będzie miał to gdzieś i po prostu wejdzie pod koła.

    No to skoro samochód jest oświetlony, to znaczy, że ma światła.
    A skoro pomimo posiadania świateł został zaskoczony przez pieszego na
    przejściu, to znaczy, że za szybko jechał. Albo czas naprawić światła.
    Albo oczy.

    A skoro mu wszedł pod koła z odległości 2 metrów i kierowca jadąc 20
    km/h nie zdążył wyhamować, to ten pieszy musiał stać przed przejściem.
    A skoro stał, to kierowca powinieneś się przed przejściem zatrzymać.

    Jadąc samochodem 20 km/h w ciągu sekundy przemieszczasz się o 5,5 metra.
    Jak daleko od przejścia musi stanąć pieszy, tak żeby go nie widzieć,
    żeby zdążył dobiec i zaskoczyć kierowcę i rzucić mu się pod samochód?
    I to kierowcę, który "rozgląda się na wszystkie strony jak tylko może"?

    Jak szybko trzeba jechać i jak zła musi być widoczność, żeby istnienie
    przejścia dla pieszych zaskoczyło kierowcę?

    > Z jakiej odległości pieszy musiałby zacząć wbiegać żeby
    >
    > Żeby nacisnąć hamulec trzeba zauważyć problem.
    > O tym cały czas mowa.

    No właśnie.
    Kierowcy, których zaskakują przejścia dla pieszych i piesi na tych
    przejściach, to poważny problem.

    > , a kierowcom nie można?
    >
    > Po co pytasz o coś na co masz odpowiedź linijkę niżej?

    > Nie.
    > Żeby mogli przejść przez jezdnię po której jeżdżą samochody.

    Nie, czyli tak?

    > No jak to nie?

    Tak nie, jak pokazują badania, że nietypowo zachowuje się tylko kilka
    procent pieszych.
    W porównaniu do procenta kierowców, to przepaść.

    > Nie polezą istniejącym przejściem po kładce, tylko wolą niebezpiecznym
    > po ziemi.

    Zdarzają się tacy. Nikt tego nie neguje.
    Ale kierowców wolących niebezpiecznie jeździć jest więcej.

    > I z tego powodu debile wu władzy malują w takich miejscach zebry co 50 m
    > i skutecznie tamują ruch.

    Pokażesz takie miejsce, gdzie jest bezkolizyjne przejście dla pieszych i
    równocześnie zebra?
    Może to trzeba gdzieś zgłosić i poprawić?
    Może jest jakiś powód, że tak zrobiono?

    > Tylko dlatego, że komuś nie chce się wejść na kładkę/skorzystać z
    > przejścia podziemnego.

    > Aha.
    > Słaby powód nie rozumienia.

    Też mnie jako kierowcę trochę zaskoczyły wyniki tych badań.
    Faktycznie jest tak, że jadąc samochodem spotykam o wiele częściej
    niebezpiecznych kierowców, niż pieszych włażących bezmyślnie pod koła
    samochodów. Jako pieszy... też to zauważyłem.
    Zaskoczyły mnie tak duże dysproporcje.

    > W każdym razie, skoro dla Ciebie płynność ruchu samochodwego nie jest
    > istotna,

    Nie rozumiem... skąd taki wniosek?

> [...]
    > zdecydować za Ciebie....

    Aż mi ciarki po plecach przeszły.

    > Nie mam obowiązków czytania kapeluszniczych wypocin.

    A pisałem, że masz?

    Pozdrawiam
    Piotr