    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Na przejściach
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 25 Jul 2022 10:01:31 GMT

    Uświadomiłem sobie, że przez ostatni rok widziałem więcej sytuacji
    wjechania w d..ę samochodowi zatrzymującemu się przed przejściem niż
    prawdopodobnie przez całe życie.
    W większości jako pieszy, ale nie bezpośrednio, tylko np. szedłem ulicą,
    usłyszałem huk, popatrzyłem i wszystko było już jasne. Jako kierowca też,
    ale wtedy trudno wszystko zarejstrować.
    Jako pieszy, to już zaliczyłem ogromną ilość hebli przed przejściem.
    Niesamowite, jako pieszy nie oczekuję, że jak tylko stanę przed
    przejściem to mi się wszytkie samochody zatrzymaja w moment, ale widzę że
    kierowcy się naprawdę starają osiągnąć taki stan rzeczy - tak k...wa
    zostali wytresowani.
    Dlatego mam już nową technikę przechodzenia przez przejścia, którą
    czasami stosuję, jeśli jest mi wygodnie. Idę do przejścia, szybki rzut
    okiem i jeśli mam prowokować jakieś zamieszanie na jezdni, to zatrzymuję
    się ze 2 metry od przejścia albo czasami nie przerywam chodu i idę
    odwrócony plecami rónolegle do przejścia aż ten jeden, dwa samochody
    przejadą. Mój koszt - do 5 sekund czekania.
    Ciekawi mnie o ile więcej spalin i cz. stałcyh z opon jest teraz na
    mieście z powodu większej częstotliwości zatrzymywania się przed
    przejściami.
    W tych nowych warunkach tym bardziej szokujące są sytuacje, kiedy
    przechodzę albo chcę przejść i jednak jakiś kierownik się zagapi i
    przejeżdza mi przed nosem. No ja to się zawsze rozglądam, ale widzę że
    niektórzy piesi tak się przyzwyczaili, że wchodzą prawie na pałę, więc
    tak...
    Wiem, że to było wałkowane, ale NSP.