  • Data: 2022-07-25 12:11:42
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25 Jul 2022 10:01:31 GMT, pueblo wrote:
    > Uświadomiłem sobie, że przez ostatni rok widziałem więcej sytuacji
    > wjechania w d..ę samochodowi zatrzymującemu się przed przejściem niż
    > prawdopodobnie przez całe życie.

    A nie wiem - ja takich nie zauwazylem.
    U mnie Wroclaw - a u ciebie ?

    > W większości jako pieszy, ale nie bezpośrednio, tylko np. szedłem ulicą,

    No tak, ja malo chodzę, na przejsciach mam swiatla :-)

    > usłyszałem huk, popatrzyłem i wszystko było już jasne. Jako kierowca też,
    > ale wtedy trudno wszystko zarejstrować.
    > Jako pieszy, to już zaliczyłem ogromną ilość hebli przed przejściem.
    > Niesamowite, jako pieszy nie oczekuję, że jak tylko stanę przed
    > przejściem to mi się wszytkie samochody zatrzymaja w moment, ale widzę że
    > kierowcy się naprawdę starają osiągnąć taki stan rzeczy - tak k...wa
    > zostali wytresowani.

    No ale o co chodzi - taki przepis.
    Ty moze nie oczekujesz, ale inny nie pomysli i wejdzie, i prokurator
    bedzie niemily.

    Przy czym:
    -pierwszenstwo pieszego na przjesciu bylo od dawna ... no dobra,
    niby "wtargnąc" nie mogl, nadal nie moze,
    -50 po miescie i wioskach obowiazuje od dawna,
    -a nawet obowiązek zwolnienia przed przejsciem obowiazuje od dawna ..

    > Dlatego mam już nową technikę przechodzenia przez przejścia, którą
    > czasami stosuję, jeśli jest mi wygodnie. Idę do przejścia, szybki rzut
    > okiem i jeśli mam prowokować jakieś zamieszanie na jezdni, to zatrzymuję
    > się ze 2 metry od przejścia albo czasami nie przerywam chodu i idę
    > odwrócony plecami rónolegle do przejścia aż ten jeden, dwa samochody
    > przejadą. Mój koszt - do 5 sekund czekania.

    Grzeczny pieszy z ciebie, albo i kierowca.

    No ale ty grzecznie, inni niewiadomo - i trzeba jechac ostroznie ...

    > Ciekawi mnie o ile więcej spalin i cz. stałcyh z opon jest teraz na
    > mieście z powodu większej częstotliwości zatrzymywania się przed
    > przejściami.

    Covid byl. Nie dowiesz sie ...
    Niektorzy juz nie wrocili na prace w biurze..

    > W tych nowych warunkach tym bardziej szokujące są sytuacje, kiedy
    > przechodzę albo chcę przejść i jednak jakiś kierownik się zagapi i
    > przejeżdza mi przed nosem. No ja to się zawsze rozglądam, ale widzę że
    > niektórzy piesi tak się przyzwyczaili, że wchodzą prawie na pałę, więc
    > tak...

    No wlasnie - wiec czekamy na statystyki ...

    J.