  • 31. Data: 2019-11-21 16:50:12
    Temat: Re: Na hulajnodze
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, November 21, 2019 at 4:31:08 PM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
    > Co to jest przeciwskręt?

    gogiel? ;)

    Ale z doswiadczenia moge powiedziec, ze na rowerze toto nijak nie wychodzi ;)
    Kiedys zone probowalem uczyc (w czasie kursu na PJ A). Na rowerze nie ma szans i
    dzialanie to bardziej kwestia wiary, chba jest zbyt wolny i za lekki.

    Na motocyklu inaczej skrecac sie praktycznie nie da, no, moze poza jazda po parkingu
    ~5km/h.

  • 32. Data: 2019-11-21 16:50:38
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No fakt, na lód potrzebne łyżwy, najlepiej od razu i na ręce.

    -----

  • 33. Data: 2019-11-21 16:51:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To ordynarne chamstwo to u Ciebie z mleka matki czy z podwórka?

    -----

  • 34. Data: 2019-11-21 16:54:07
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dyskutujemy nad nieistniejącym problemem dawno rozwiązanym na wielu forach.
    A co na temat efektu żyro kół powiedziałby Kubica?

    -----
    > efekt zyroskopowy "pomaga utrzymac rownowage", poniewaz skreca przednie kolo we
    wlasciwą strone.
    > A "wyprzedzenie" przedniego kola to raczej przeszkadza, bo dziala w przeciwna
    strone niz trzeba.

  • 35. Data: 2019-11-21 17:17:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zle twierdzisz. Zbudowali "rowery" pozbawione efektu zyroskopowego zeby sprawdzic czy
    ma on jakis wpływ. Nie miał. Ale jak zbudowali " rowery" z regulowanym środkiem
    ciężkości to te co miały go wysoko były stabilniejsze od tych co miały go nisko. W
    bicyklu praktycznie nie ma efektu zyroskopowego a środek ciężkości jest bardzo wysoko
    i da się na tym jechać.

  • 36. Data: 2019-11-22 10:25:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na rowerze czasem skręcam "z siodełka" czyli przechyleniem roweru jak wpadnę na
    pomysł tak pojechać, ale odruchu takiego nie mam,
    może sportowcy i zawodowcy mają, bardzo fajnie się tak "z siodełka" jeździ, leciutki
    balans czterema literami i skręcasz, ale co
    zrobić żeby się utrwaliło jako odruch po parudziesięciu latach normalnego skrętu z
    kierownicy?

    -----

  • 37. Data: 2019-11-22 10:37:47
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, November 22, 2019 at 10:26:05 AM UTC+1, ąćęłńóśźż wrote:
    > Na rowerze czasem skręcam "z siodełka" czyli przechyleniem roweru jak wpadnę na
    pomysł tak pojechać, ale odruchu takiego nie mam,

    ale toto nie ma raczej nic wspolnego z przeciwskretem
    Na motocyklu (szosowym) skreca sie kierownica, tylko pozornie w przeciwna strone,
    tzn. chcesz w prawo => pchasz prawa reka kierownice do przodu, im mocniej chcesz
    skrecic tym mocniej pchasz ja. Potrzebna do tego sila jest calkiem spora, przy
    ciasnym zakrecie z 10kg spokojnie... Jesli robi sie nienaturalnie mala (w sensie
    mocno mniejsza niz zwykle) to oznacza problemy z przyczepnoscia i nalezy uwazac...!!!

    pierwszy z brzegu link:
    https://www.scigacz.pl/Przeciwskret,dla,poczatkujacy
    ch,6271.html

    Taki sposob skretu na rowerze wychodzi tak sobie... trudno zauwayc co sie dzieje, za
    wolno, za lekki...

  • 38. Data: 2019-11-22 16:48:18
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-11-20 o 16:45, WS pisze:

    > w Polskiej?

    "wózek inwalidzki - pojazd konstrukcyjnie przeznaczony do poruszania się
    osoby niepełnosprawnej, napędzany siłą mięśni lub za pomocą silnika,
    którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do prędkości pieszego"

    > BTW pieszy to tak daje rade 100m w 10s, czyli srednio 36km/h ;)

    Dlatego IMO lepiej wpisać konkretną prędkość.

    --
    SW3
    ----

  • 39. Data: 2019-11-22 18:12:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Dzisiaj sprawdziłem na rowerze i działa przy różnej prędkości (np. 10 km/h), inna
    sprawa po co tak skręcać.
    Faktycznie dziwne skręt w prawo pchasz prawą końcówkę kiery.
    Przy 40 km/h to mógłbym sprawdzić jedynie mając myśli samobójcze, czemu zaprzeczam
    mimo iż akurat piątek ;-)

    -----

  • 40. Data: 2019-11-23 04:45:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 21 Nov 2019 06:50:54 +0100, Shrek napisał(a):

    > Wyprzedzenie punktu styku koła z podłożem względem osi obrotu (kierownicy).

    https://www.youtube.com/watch?v=oZAc5t2lkvo

    byle nie za duzo, bo zniszczysz efekt nr 1.
    Zauwaz, ze ten rower ma minimalne wyprzedzenie.

    J.

    https://www.youtube.com/watch?v=Zt7J0dly70M