  • 121. Data: 2017-06-16 02:01:17
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik el_es napisał:

    > regulator chyba napiecia... resetowal uklad jak dostal impuls swiatla
    > (UV) bo mial polprzezroczysta obudowe... od spodu (zatopiony chyba byl w
    > akrylu pomalowanym na czarno, ale nie wszedzie)

    Takiej bajki nie kupię. Prędzej chwycę impuls EM od palinka który
    wywoła impuls na ścieżce RPi co spowoduje reset. I zdjęcie makro
    coby odległość była realna. Poza tym w takiej lampie błyskowej
    jest trafo gdzie napięcie wynosi 5-10kV.

    Do tego regulator w akrylu i lutowanie w 240*C?

    Ktoś sobie teorię dorobił do zjawiska którego nie umiał wyjaśnić.

  • 122. Data: 2017-06-16 09:03:12
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 02:01:18 UTC+2 użytkownik Bytomir Kwasigroch napisał:

> [...]
    >
    > Do tego regulator w akrylu i lutowanie w 240*C?
    >
    > Ktoś sobie teorię dorobił do zjawiska którego nie umiał wyjaśnić.

    Nie musisz kupować bajki. Kup maline i zrob jej zdjęcie. Zwiśnie.

    Sprawa jest udokumentowana i zbadana.

  • 123. Data: 2017-06-16 11:17:26
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 16.06.2017 o 02:01, Bytomir Kwasigroch pisze:

> [...]
    >
    > Do tego regulator w akrylu i lutowanie w 240*C?
    >
    > Ktoś sobie teorię dorobił do zjawiska którego nie umiał wyjaśnić.

    Masz niewierny Tomaszu:
    https://www.raspberrypi.org/blog/xenon-death-flash-a
    -free-physics-lesson/

  • 124. Data: 2017-06-16 11:19:43
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik s...@g...com napisał:

    > Nie musisz kupować bajki. Kup maline i zrob jej zdjęcie. Zwiśnie.
    >
    > Sprawa jest udokumentowana i zbadana.

    Ok masz racje, trochę namieszałeś z tym akrylem.
    To nie akryl tylko krzem, ICek bga z kulkami od spodu.
    Sam krzem jest nieprzeźroczysty, ale struktura jest od spodu
    do tego nieosłonięta i padające światło zakłóca pracę U16.
    http://www.primrosebank.net/computers/rpi/Raspberry_
    Pi_2_Model_B_v1.1_top.jpg
    Z lewej strony napisu HDMI.

  • 125. Data: 2017-06-16 11:28:20
    Od: Bytomir Kwasigroch <b...@g...com>

    użytkownik Zbych napisał:

    > Masz niewierny Tomaszu:
    > https://www.raspberrypi.org/blog/xenon-death-flash-a
    -free-physics-lesson/

    Dzieki, widziałem na YT jak laserem świeci po układach.
    Ktoś zauważył dopiero w 5 tej wersji i poprawili już w 6 tej.
    Na tyle sprzedanych egzemplarzy:) Ale i w v. 6 tej jeszcze jeden taki układ pozostał
    w projekcie.

  • 126. Data: 2017-06-16 13:25:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 14 Jun 2017 13:06:06 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Raczej nie. Biblioteka jest ladowana w calosci. Po to sie robi je w kawalkach aby
    nie ładować wszystkich.

    Ale mnie o co innego chodzi. Ladujemy biblioteke z pliku do RAM.
    Potem nam Ram brakuje, to sobie wyrzucimy pare stron na dysk, zeby w
    razie potrzeby zaladowac z powrotem.

    Po co zapisywac na dysk, skoro te dane juz na dysku sa, w pliku, z
    ktorego zaladowalismy ?

    Czy linux tak robi z bibliotekami, to nie moge sie doczytac.

    J.

  • 127. Data: 2017-06-16 13:37:03
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 13:25:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > ktorego zaladowalismy ?
    >
    > Czy linux tak robi z bibliotekami, to nie moge sie doczytac.

    Standardowo tak nie robi.
    Idea byla by fajna ale "rozdzielczosć" zarządzania takimi danymi jest na poziomie
    biblioteki.

    No i dziś to raczej niepotrzebne. Nawet zegarki maja pewnie więcej niż 64MB ram. (do
    sprawdzenia, z tanich nie udało mi sie w specyfikacjach nic znaleźć)...

    Biblioteki raczej nie są strasznie opasłe i nikomu sie nie che dłubać.

    Ale może jak niebawem mikrokontrolery zgrubną bardziej (armowe już sie kwalifikują) i
    hobbysci zaczna uzywac częsciej linuxa zamiast samemu pisać to takie cos sie pojawi?

  • 128. Data: 2017-06-16 14:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2017 04:37:03 -0700 (PDT), s...@g...com

    > Standardowo tak nie robi.
    > Idea byla by fajna ale "rozdzielczosć" zarządzania takimi danymi jest na poziomie
    biblioteki

    Chodzi mi po glowie, ze tak sie robilo z programami, tzn z ich
    segmentem kodu.
    W koncuco to za roznica zapisac ze strona pamieci jest w pliku swap
    pod offsetem X ... albo w innym pliku pod offsetem X..

> [...]
    > specyfikacjach nic znaleźć)...
    > Biblioteki raczej nie są strasznie opasłe i nikomu sie nie che dłubać.

    Ale jak juz mamy taki mechanizm, to czemu nie zastosowac i do plikow
    bibliotek ?
    Tylko biblioteka przy zaladowaniu moze wymagac troche pracy (relokacje
    np) i to moze utrudniac/pozbawiac sensu.

    > Ale może jak niebawem mikrokontrolery zgrubną bardziej (armowe już
    > sie kwalifikują) i hobbysci zaczna uzywac częsciej linuxa zamiast
    > samemu pisać to takie cos sie pojawi?

    To akurat bylo z mysla o powaznych procesorach, z MMU i pamiecia
    wirtualna. No ale skoro jest swap to chyba i VM jest ?

    J.

  • 129. Data: 2017-06-16 14:42:55
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 16 czerwca 2017 14:31:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > W koncuco to za roznica zapisac ze strona pamieci jest w pliku swap
    > pod offsetem X ... albo w innym pliku pod offsetem X..

    To chyba watek w temacie com vs exe.
    com musialy byc ladowane w calosci.
    exe od jakiejs wersji mogl byc ladowany czesciowo do pamieci.
    Ale nie wiem czy czesciowo oznacza ze reszte se musi załadowac sam jak mu trzeba. Bo
    tam w exe-ku resource byly.
    Ale zeby sie wypowiedziec to na tyle nie grzebałem

    Tak czy siak swapa jest na tyle ze taka akcja jak opisalem to nawet dzis dziala. Ale
    niestety jak trzeba przemiatac duzo danych do i z swapa to i tak sie sypie. To w
    kontekscie tej terrarii.

    A tu nie wiem czy przypadkiem program nie moze se zazyczyc aby pamiec nie byla
    swapowana.

  • 130. Data: 2017-06-16 15:46:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Jun 2017 05:42:55 -0700 (PDT), s...@g...com

> [...]
    > exe od jakiejs wersji mogl byc ladowany czesciowo do pamieci.
    > Ale nie wiem czy czesciowo oznacza ze reszte se musi załadowac sam jak mu trzeba.

    A to nie wiem, ale w systemach z VM nie ma potrzeby, aby calosc
    ladowac do pamieci od razu. Rownie dobrze moze byc 1 strona.

    W unixach jeszcze ciekawiej, bo ludzie z zalozenia uzywaja czesto tych
    samych programow, to moga wykorzystywac kod juz wczesniej zaladowany
    przez inny proces.

    > Tak czy siak swapa jest na tyle ze taka akcja jak opisalem to nawet
    > dzis dziala. Ale niestety jak trzeba przemiatac duzo danych do i z
    > swapa to i tak sie sypie. To w kontekscie tej terrarii.

    Ano, cudow nie ma, mnie tylko chodzi o sensownosc zakladania swapa w
    systemach na SSD/Flash. Jesli pomoglo ... to czy aby na pewno na
    bilbioteki zabraklo miejsca.

    J.