  • 11. Data: 2009-12-08 21:32:26
    Temat: Re: NOM - Niezależny Operator Międzystrefowy
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Początki były takie, że nie trzeba było podpisywać żadnej umowy,
    > wystarczyło wykręcić tylko prefix NOMu i już przychodziła od nich
    > faktura.

    Bez umowy i regulaminu, to raczej trudno świadczyc tego typu usługi.
    Umowę zawierało się przez samo wybranie prefiksu 1044, a regulamin
    (drukowany w prasie) przewidywał, że stosowne opłaty zostaną dopisane
    do faktury TPSA.

    > Nie mam 100% pewności, że rachunki były drukowane przez TPSA, ale
    > wygląd tego rachunku przypominał co żywo te z TPSA, więc taki mój
    > wniosek.

    Można mieć 100% pewności, że TPSA tych połączeń nigdy nie zafakturowała.

    > Po za tym, w jakiś sposób NOM musiał ustalić nasze dane, skoro rachunek
    > doszedł prawidłowo a nikt wcześniej umowy nie podpisywał i poza TPSA
    > nikt ich nie miał

    Nie chce mi się sprawdzać, czy wtedy obowiązywała już obecna ustawa
    o ochronie danych osobowych. Chyba nie, bo prezes TP nie trafił do
    więzienia (ustawa przewiduje za coś takiego karę pozbawienia wolności).

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-12-09 00:18:47
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnhhthfa.9s8.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
> [...]
    > o ochronie danych osobowych. Chyba nie, bo prezes TP nie trafił do
    > więzienia (ustawa przewiduje za coś takiego karę pozbawienia

    A była jakaś zmiana od 1997 roku? Pardon, nie śledzę...

    --
    D4
    Tu przerwał, lecz róg trzymał, wszystkim się zdawało,

  • 13. Data: 2009-12-09 13:56:23
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > Umowę zawierało się przez samo wybranie prefiksu 1044, a regulamin
    > (drukowany w prasie) przewidywał, że stosowne opłaty zostaną dopisane

    Nie wiem, czy to zgodne z prawem, bo nie mam obowiązku czytać prasy i
    sam osobiście tego regulaminu nie widziałem.
    Natomiast opłata nie była dopisana do rachunku TPSA, tylko był to
    oddzielny rachunek z nagłówkami i danymi NOM.

    > Można mieć 100% pewności, że TPSA tych połączeń nigdy nie zafakturowała.

    No ja takiej pewności nie mam, rachunek z NOMu był na 100% zapłacony w
    kasie BOK-u TPSA - jeszcze kasy wtedy były.

    > Nie chce mi się sprawdzać, czy wtedy obowiązywała już obecna ustawa
    > o ochronie danych osobowych. Chyba nie, bo prezes TP nie trafił do
    > więzienia (ustawa przewiduje za coś takiego karę pozbawienia wolności).

    Tego nie wiem, może była jakaś umowa między NOM i TPSA na przekazanie
    danych. My natomiast żadnych danych NOMowi czy innemu pośrednikowi nie
    podawaliśmy, a rachunek przyszedł prawidłowo zaadresowany.

  • 14. Data: 2009-12-09 14:39:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Nie wiem, czy to zgodne z prawem, bo nie mam obowiązku czytać prasy
    > i sam osobiście tego regulaminu nie widziałem.

    Jasne, że takiego obowiązku nie ma. Ale ten kto przeczytał, wiedział,
    że za takie rozmowy nie może być obciążony inaczej, niż na fakturze
    z TPSA.

    > Natomiast opłata nie była dopisana do rachunku TPSA, tylko był to
    > oddzielny rachunek z nagłówkami i danymi NOM.

    No i to właśnie było odstępstwem od wcześniejszej umowy. Takie rachunki
    nie były wcześniej przewidziane, a więc nie było obowiązku ich opłacania.

    > No ja takiej pewności nie mam, rachunek z NOMu był na 100% zapłacony
    > w kasie BOK-u TPSA - jeszcze kasy wtedy były.

    Nie słyszałem wcześniej o takich przypadkach. Ale jeśli to prawda, to
    muszę (być może po raz pierwszy) pochwalić TPSA. To się nazywa mieć łeb
    do interesów! Dopisać czyjeś usługi do faktury, to nie, bo to koszty.
    Ale zainkasować gotówkę za nie swoje faktury -- proszę bardzo.

    -- Jarek

    PS
    Gdyby ktoś miał jakąś grubszą fakturę do opłacenia, to ja mogę przyjąć
    w gotówce. Zaznaczam, że nic mnie z żadnym operatorem nie wiąże.