  • 1. Data: 2012-01-13 14:53:12
    Temat: Android vs symbian - ilość użytecznych aplikacji, czyli który sytem wybrać?
    Od: "Biggie" <b...@g...pl>

    Witam

    Powoli dojrzewam do zmiany aparatu tel. i mam dylemat który system wybrać.
    Obecnie używam Nokii 5800, z której jestem bardzo zadowolony poza tym, że trochę
    straciła fason po kilku upadkach :-), no i że bateria nie jest już tak dobra jak
    kiedyś.
    Telefon musi mieć gps, bluetooth, wifi, dotykowy ekran, dwie kamery (korzystam z
    wideopołączeń) itp.
    Nie musi mieć klawiatury sprzętowej qwerty
    Wiem, że dla androida jest więcej aplikacji, ale zastanawiam się tylko czy są
    jakieś których mógłbym potrzebować a nie ma ich dla symbiana.
    Obecnie korzystam z fringa, skypa, jakichś tam aplikacji portali
    społecznościowych, endomondo, czytnika kodów QR itp.
    Kusi mnie ten android, ale telefon nie jest moim narzędziem pracy więc aplikacje
    biurowe nie są mi potrzebne, a sensownej darmowej nawigacji w stylu OVI Maps, z
    tego co czytam to nie ma na androida.

    Podoba mi się Nokia N8, za nią przemawia m.in. bezpłatna nawigacja, a także w
    miarę wytrzymała bateria.

    Może ktoś mi podpowie jakie są (najlepiej bezpłatne) ważne, ciekawe, użyteczne,
    niezbędne aplikacje na androida a których nie ma dla symbiana.

    pozdrawiam

    Biggie

    ps. przepraszam za chaotyczny styl ale cierpię na syndrom dnia wczorajszego ;-)

  • 2. Data: 2012-01-13 14:57:44
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 13 Jan 2012 15:53:12 +0100, Biggie napisał(a):

    > Witam
    > Podoba mi się Nokia N8, za nią przemawia m.in. bezpłatna nawigacja, a także w
    > miarę wytrzymała bateria.

    W Androidzie jest również bezpłatna nawigacja.

    > ps. przepraszam za chaotyczny styl ale cierpię na syndrom dnia wczorajszego ;-)

    Piłeś - nie pisz. :-P

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Android dotarł do sciany..... " - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan

  • 3. Data: 2012-01-13 15:06:47
    Od: "AT" <d...@g...pl>

    Jeszcze niedawno byłem zwolennikiem Nokia telefonów i symbiana, i nic innego
    bym nie polecił Ci :)

    teraz napiszę krótko, tylko i wyłącznie android.
    juz jest więcej aplikacji a będzie coraz więcej.

  • 4. Data: 2012-01-13 15:25:10
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 13 Jan 2012 16:06:47 +0100, AT napisał(a):

    > teraz napiszę krótko, tylko i wyłącznie android.
    > juz jest więcej aplikacji a będzie coraz więcej.

    Tak jest!
    Samych aplikacji związanych z pierdzeniem jest już w Markecie ponad 1000.
    A będzie coraz więcej.
    Potęga. Słuszną drogę obrała nasza władza..

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Przeczytac pare ksiazek i nie trzeba byc trolem..." - Paweł "robbo"

  • 5. Data: 2012-01-13 15:30:25
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 2012-01-13 15:53, Biggie pisze:

    > Telefon musi mieć gps, bluetooth, wifi, dotykowy ekran, dwie kamery
    > (korzystam z wideopołączeń) itp.

    Uważaj na ten ostatni warunek: fakt obecności dwóch kamer w telefonie z
    Androidem i fakt obsługi UMTS nie oznacza, że dany telefon będzie
    obsługiwał wideorozmowy. Obecnie bodajże tylko dwóch producentów wspiera
    tę usługę: LG i Samsung, bo sami ją zaimplementowali (a nie czekali, aż
    Google udostępni w Androidzie). W pozostałych telefonach druga kamera
    może służyć co najwyżej do "videochat", czyli połączeń w ramach jakiejś
    aplikacji, np. Skype lub Google Talk. W Ameryce dopiero "odkrywają"
    usługę wideorozmowy, a "wynalazcą" był oczywiście ŚP Steve Jobs, który
    wprowadził innowację w iPhone polegającą na videochacie właśnie. Google
    idzie tą samą drogą, kto by tam się przejmował innymi kontynentami,
    przecież wiadomo, że poza USA nie ma nic poza dziczą, niedźwiedziami czy
    innymi skorpionami ;-)

    > Może ktoś mi podpowie jakie są (najlepiej bezpłatne) ważne, ciekawe,
    > użyteczne, niezbędne aplikacje na androida a których nie ma dla symbiana.

    Ze swojej perspektywy: tak dobrej i bezpłatnej nawigacji jak Ovi Maps
    jeszcze nie znalazłem. Google Maps daje radę, ale brakuje informacji o
    ograniczeniach prędkości i fotoradarach. Oczywiście o ile liczysz się z
    faktem, że telefon jest non-stop on-line, także w sieci komórkowej.
    Jednak po kilku miesiącach z Androidem NIE MA SZANS, by ktoś zmusił mnie
    do powrotu do Symbiana.

    Ciężko będzie wskazać jakieś konkretne aplikacje, których "nie ma na
    Symbiana". To bardziej zależy od tego, czego oczekujesz od telefonu. Z
    "telefonicznej" perspektywy - dwie aplikacje, które bardzo ułatwiają
    życie, a których odpowiedników na Symbian nie kojarzę.

    Filp4Silence - robi użytek z akcelerometru, inteligentnie obsługując
    powiadomienia o połączeniu:
    - znana z Nokii funkcja wyciszenia telefonu po jego obróceniu ekranem do
    stołu
    - wyciszenie, gdy aplikacja wykryje ruch podniesienia telefonu z
    płaskiej powierzchni (ale nie wycisza, gdy np. telefon lata w kieszeni
    spodni)
    - włączenie wibracji tylko wtedy, gdy telefon nie leży płasko (koniec z
    "buczeniem" wibracji na stole)

    Lama - opisywana przeze mnie wcześniej w innym wątku aplikacja do
    zarządzania profilami telefonu: możliwość używania jako warunków
    przełączenia profili nie tylko czasu, ale wielu innych zdarzeń: pozycji
    określonej stacjami sieci, połączeniu/rozłączeniu z WiFi (konkretny
    AccessPoint albo dowolny), połączeniu/rozłączeniu z Bluetooth (konkretne
    urządzenie lub dowolne) ,włączenie/wyłączenie podanej aplikacji, mnóstwo
    innych, które ciężko zapamiętać, a można znaleźć w menu.

    Kolejna zaleta Androida w stosunku do moich poprzednich Nokii (E71 i
    E72): po prostu bezproblemowe korzystanie z sieci. Raz - wygodna
    przeglądarka i klient mail (GMail lub dowolny inny) - koniec z mozolnym
    konfigurowaniem Nokia Mail i wymuszaniu haraczu za tą usługę. Świetnie
    działające przeglądarki (zarówno wbudowana, jak i Opera Mobile). No i
    coś, co doprowadzało mnie do szewskiej pasji w E71 (trochę poprawione w
    E72): zarządzanie połączeniami. W Androidzie jest to proste (i dość
    oczywiste - tak powinno być): jak jest dostępne i włączone WiFi, łączy
    się przez WiFi. Jak nie ma, to łączy się przez sieć komórkową, o ile
    jest taka opcja włączona. Dzieje się to automatycznie. Koniec z
    definiowaniem profili, przełączaniem, pytaniem o wybór punktu dostępu
    albo konfigurowaniem dodatkowych (płatnych) aplikacji jak Psiloc Connect
    czy Smart Connect.

    Inne aplikacje: Skype działa bezproblemowo. Integruje się ładnie z
    systemem: kontakty ze Skype można połączyć z książką adresową i
    dzwonić/chatować bezpośrednio z książki adresowej. Fringa nie używam.
    Czytników kodów QR do wyboru w markecie jest mnóóóstwo. Aplikacja
    Listonic (nie wiem, czy używasz - polecam!), czyli "interaktywna" lista
    zakupów: na Symbianie działała ślamazarnie wolno. Na Androidzie jest
    świetna.

    Są też wady telefonów z Androidem. Prawie na pewno - bateria. Trzeba
    przyzwyczaić się do ładowania co noc/co drugą noc. I jedna irytująca
    cecha: w większości telefonów brak możliwości nagrywania rozmowy. To
    chyba też ze względu na "amerykańskość" systemu, bo tam mają bzika na
    punkcie prywatności i innych takich.

    Marek

  • 6. Data: 2012-01-13 15:30:36
    Od: "Biggie" <b...@g...pl>

    Użytkownik "AT" napisał w wiadomości grup

    Jeszcze niedawno byłem zwolennikiem Nokia telefonów i symbiana, i nic innego
    bym nie polecił Ci :)

    teraz napiszę krótko, tylko i wyłącznie android.
    juz jest więcej aplikacji a będzie coraz więcej.

    No dobrze, ale podaj proszę jakie istotne aplikacje masz w androidzie, a których
    nie ma symbian.
    Zdaję sobie sprawę, że kiedyś trzeba opuścić okręt zwany NOKIA ale czy aby już
    jest ten moment?
    Pytam o te aplikacje bo obecnie nie mogę sobie wyobrazić jakich programów
    jeszcze bym potrzebował :-)
    A z drugiej strony telefon wymieniam co ok. 3 lata więc zawsze później mogę
    zmienić system.
    Chcę żeby mnie ktoś przekonał że nie ten android jest niezbędny :-)

    pozdro

    Biggie

  • 7. Data: 2012-01-13 15:40:52
    Od: "Biggie" <b...@g...pl>

    Użytkownik "MarekM" napisał w wiadomości grup

    ... ciach

    dzięki bardzo, o takie odpowiedzi mi chodziło.
    Czekam na dalsze opinie

    pozdrawiam

    Biggie

  • 8. Data: 2012-01-13 16:09:48
    Od: ALEX <c...@g...pl>

    W dniu Pt 13 01 2012 16:30, MarekM pisze:

> [...]
    > spodni)
    > - włączenie wibracji tylko wtedy, gdy telefon nie leży płasko (koniec z

    To by się faktycznie przydało :-)

> [...]
    > urządzenie lub dowolne) ,włączenie/wyłączenie podanej aplikacji, mnóstwo
    > innych, które ciężko zapamiętać, a można znaleźć w menu.

    No może nie identyczna ale zbliżona funkcjonalnością jest na Symbiana :-)

    --
    ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę
    rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 9. Data: 2012-01-13 16:24:49
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-13 16:30, Biggie pisze:
> [...]
    > mogę zmienić system.
    > Chcę żeby mnie ktoś przekonał że nie ten android jest niezbędny :-)

    uzywam naprzemiennie jednego i drugiego (wiec nie bede Cie przekonywal
    do konkretnego systemu) - choc coraz wiecej jednak androida

    Aplikacje jest sporo i tu i tu (choc dla robocika duzo wiecej i duzo
    fajniejszych - ale kazdy ma inne preferencje).

    Powiem wiec co mnie bardziej przekonuje do androida (Ty mozesz miec inne
    preferencje) - czy czego nie udalo mi sie zrrobic na symbianie:

    - Dostep do wielu kalendarzy googla (w symbianie przez exchanga moge
    sobie zsynchronizowac - ale tylko jeden kalendarz - choc sa aplikacje
    platne to rozwiazujace - jako miedzymordzia)
    - Dropbox, czyli zarzadzanie wszelkimi dokumentami z jednego miejsca (na
    telefonie raczej glownie do wgladu)
    - Sterowanie urzadzeniami w domu via WiFi
    - drukowanie dokumentow z telefonu (dokumentow z dropbox) - na dowolnej
    drukarce sieciowej (na symbianie niby mozna, ale jakos nie wychodzi)
    - przegladarka Firefox (z ktorej wpradze na codzien nie korzystam, ale w
    razie czego mam wszystkie linki, zakladki, etc historie zsynchronizowana
    z telefonem (niezaleznie czy komp domowy, czy w pracy) - i czasem bardzo
    mi to pomoglo, gdy nie mialem akurat laptopa ze soba.
    - dostep do grup dyskusyjnych (na symbianie moglem jedynie przegladac -
    nie znalazlem innej aplikacji pozwalajacej odpowiedziec w watku)
    - lepsza integracja z siecia firmowa (serwer, ftp, etc)

    Reszta mniej wiecej na zblizonym poziomie (podalem wyzej tylko to, co na
    szybko sobie przypomnialem, ze symbian tego nie potrafi)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 10. Data: 2012-01-13 16:28:25
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-13 17:09, ALEX pisze:
> [...]

    tak potwierdzam - jest w Nokii (fabrycznie)
    ale to tez mam w obecnym DesireZ (fabrycznie)

    --
    pozdr
    Adam (AL)