  • 1. Data: 2002-12-16 09:03:41
    Temat: IP polpaka -> telenergo, problem polpaka, katowice?
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    Posiadam 2 klasy C uzyskane przy okazji instalacji lacz polpakowskich
    z TPNETu. Przymieszam sie do zmiany providera na tel-energo i
    zastanawiam sie co z moimi adresami IP - czy TPSA moze robic jakies
    problemy, czy wprowadzac sztuczne opoznienia w zmianie rutingu tych
    adresow na lacza telenergo ? Kto wlasciwie powinien zajac sie
    przenosinami, ja, tpsa, czy tel-energo ? :-)

    Czy ktos mial podobna sytuacje, w jakim czasie udalo sie zalatwic
    przeniesienie, o ile.. to przez ile sekund/minut/godzin/dni przenoszone
    adresy byly 'zamrozone' ?

    A przy okazji ktos wie co to za router: 195.205.0.161 ?
    Od mniejwiecej trzech - czterech dni wieksza czesc ruchu tuz za ruterem
    brzegowym jest przez niego przepuszczana, musi byc koszmarnie
    obciazony, bo pingi do niego maja w momentach wartosci dochodzace
    nawet do 5 sekund (sic!:) Co ciekawe ruting zmienil sie w tym samym
    czasie na dwoch moich polpakach, na moim domowym SDI i na paru
    innych SDI moich znajomych w sasiednich miastach (slask), a na
    niektorych (podpietych czasem do tej samej polki SDI co te feralne)
    jest dalej jak kiedys i wszystko chula szybko.

    TPSA jak to TPSA twierdzi ze wszystko jest OK a ja jestem glupi
    bo nie mam CIRu :-)
    pozdr.

    --
    Adam Szendzielorz, adam [@] konta.pl, tel/SMS: 0609 234 006
    Kawasaki LTD 440 na sprzedaz: http://sprzet.net

  • 2. Data: 2002-12-16 11:35:33
    Od: Maciej Lopacinski <M...@a...pl>

    Od nowego ISP dostaniesz nowe adresy nalezace do jego systemu
    autonomicznego.

  • 3. Data: 2002-12-16 11:35:40
    Od: kamil kapturkiewicz <h...@w...wp.pl>

    Adam Szendzielorz wrote:
    [ciach]

> [...]
    > brzegowym jest przez niego przepuszczana, musi byc koszmarnie
    > obciazony, bo pingi do niego maja w momentach wartosci dochodzace
    [ciach]

    jesli to ma jakies znaczenie

    z 1Mbita w Netiowym standardowym BDI mam pingi do tego routera od 27ms
    do 89ms przy srednio obciazonym laczy w danej chwili.

    cira nie mam tez ;)

    pozdrawiam.

  • 4. Data: 2002-12-16 11:35:52
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <atj176$4hj$1@news.tpi.pl>, Adam Szendzielorz napisał(a):
> [...]
    > adresow na lacza telenergo ? Kto wlasciwie powinien zajac sie
    > przenosinami, ja, tpsa, czy tel-energo ? :-)

    [..]
    Jeżeli masz przydzielone adresy typu PI nie powinno robić problemów,
    natomiast jak zostały przydzielone typu PA (czyli najczęściej
    przydzielane) to nie ma takiej możliwości aby przenieść przydzielone IP z
    Polpaka na łącze Telenergo.

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 5. Data: 2002-12-16 11:35:56
    Od: Jarek Druzd <r...@i...pl>

    On Mon, 16 Dec 2002, Adam Szendzielorz wrote:

> [...]
    >adresow na lacza telenergo ? Kto wlasciwie powinien zajac sie
    >przenosinami, ja, tpsa, czy tel-energo ? :-)

    Tel-Energo mogo by Ci rozgloscic te dwie klasy C na swoim AS'ie.
    Pytanie tylko czy obie firmy sie na to zgodza, wydaje mi ze raczej nie
    bardzo. TPSA moze nie chciec wydzielac klas C ze swoich adresow PA, tym
    bardziej komus kto ma zrezygnowac z ich uslug.

    --j.

  • 6. Data: 2002-12-16 12:44:18
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > z 1Mbita w Netiowym standardowym BDI mam pingi do tego routera od 27ms
    > do 89ms przy srednio obciazonym laczy w danej chwili.
    > cira nie mam tez ;)

    Dzieki wszystkim za odpowiedzi :)
    Dzis lacze przechodzi same siebie.

    Pierwsze lacze, ping do jego routera brzegowego:

    --- 213.77.125.9 ping statistics ---
    100 packets transmitted, 50 packets received, 50% packet loss
    round-trip min/avg/max/stddev = 1181.205/2114.505/3966.192/665.320 ms

    Ping do tego samego routera z drugiego lacza:

    --- 213.77.125.9 ping statistics ---
    251 packets transmitted, 244 packets received, 2% packet loss
    round-trip min/avg/max/mdev = 9.483/46.064/135.640/30.774 ms

    Po raz drugi zglosilem awarie, po pierwszym razie odpowiedz standardowa -
    'brak CIRu, router jest obciazony, nie gwarantujemy pingow', ciekawe ze
    akurat
    14 dni przed zakonczeniem 'atrakcyjnej' promocji przejdz za zlotowke i
    jeszcze
    bardziej ciekawe ze pingi do tego routera przez 2,5 roku byly wrecz zbyt
    optymistyczne a tu nagle bum i sie tak mocno obciazyl ;)

    Niekompetencja polpakow zaczyna mnie dobijac... Od miesiaca prosze sie o
    oferte na 6Mbit z Load Balancingiem i doprosic sie nie moge, a tu mnie
    jeszcze
    w tak chamski sposob chca zmusic do przejscia na jakze ciekawa cenowo
    oferte:)
    pozdr.

  • 7. Data: 2002-12-16 12:44:23
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

> [...]
    > natomiast jak zostały przydzielone typu PA (czyli najczęściej
    > przydzielane) to nie ma takiej możliwości aby przenieść przydzielone IP z

    Dzieki. Niestety oba:

    status: ASSIGNED PA

    Wiec ewentualne IP odejda w niepamiec... :)
    Komus udalo sie uzyskac 2 x klasa C od telenergo ?
    pozdr.

  • 8. Data: 2002-12-16 17:32:38
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Po raz drugi zglosilem awarie, po pierwszym razie odpowiedz standardowa -
    > 'brak CIRu, router jest obciazony, nie gwarantujemy pingow', ciekawe ze

    No i po raz drugi ta sama odpowiedz :)
    Tym razem wylozylem panience wprost co mysle na temat ich chamskiego
    sposobu pozyskiwania klientow na ich 'atrakcyjne inaczej' (juz nie tylko
    cenowo) uslugi, na co znowu uslyszalem stek klamstw na temat CIRu,
    obciazenia katowickich routerow (tylko czemu drugie lacze + 3 identyczne
    lacza znajomych podlaczone w tym samym miescie dzialaja znakomicie?),
    mam zlozyc pisemna reklamacje do dzialu reklamacji.. Ich infolinia i
    technicy w w-wie nic w tej sytuacji nie zrobia, do katowic mozna sie
    dodzwonic tylko do sekretariatu (ale juz mam sposob na dodzwonienie
    sie do technika, pozdrowienia dla pani sekretarki ;) tylko dzisiaj troche
    za pozno juz, bede ich atakowal jutro z rana, moze ziomkowie w koncu
    mi wyloza kawe na lawe :)

    Eh i rob tu pan powazne interesy majac na karku kretaczy...
    pozdr.

  • 9. Data: 2002-12-16 17:32:42
    Od: c...@a...com

    In article <atkhda$sr0$1@news.tpi.pl>, Adam Szendzielorz wrote:
> [...]
    > round-trip min/avg/max/stddev = 1181.205/2114.505/3966.192/665.320 ms
    >
    > Ping do tego samego routera z drugiego lacza:

    Nie chce oczywiscie bronic Polpaka, ze dobrze chodzi,
    bo nie chodzi dobrze. Ale pusc mtra gdzies dalej.
    U mnie np. zazwyczaj jest tak, ze brzegowy
    i nawet jakis nastepny zwykle gubi dosc sporo, ale do celu
    dochodza wszystkie. Ewentualnie gubia sie na przedostatnim,
    ostatnim hopie, co tez dowodzi ze problem jest tez
    po drugiej stronie.
    Tak wiec pingowanie brzegowego faktycznie moze
    nie byc miarodajne.

    --c

  • 10. Data: 2002-12-17 10:56:34
    Od: "Adam Szendzielorz" <a...@N...konta.pl>

    Witam,

    > Tak wiec pingowanie brzegowego faktycznie moze
    > nie byc miarodajne.

    Nie no, zupelnie Cie nie rozumiem ;) Do brzegowego zawsze mialem <5ms
    i 0% traconych. Ale mniejsza z tym - do wiekszosci duzych, BGP'owanych;)
    serwerow po calej polsce mam pingi rzedu 3-5 sek i straty 50%, w porze
    maksymalnego obciazenia czyli godzina 10-18. Teraz (~21.00) tracone
    zmalaly do prawie 0% ale wartosci wahaja sie dalej miedzy 1 a 5 sek.
    Troche to nienormalne, ja wiem, ze katowice moga byc obciazone.. ale nie
    z dnia na dzien :)

    Poddalem sie - poszedl wniosek o zmiane na 'nowego' polpaka z CIRem,
    ciekawe czy cos sie zmieni :)
    pozdr.