  • 1. Data: 2009-12-23 21:58:49
    Temat: Mysz radiowa czy bluetooth - do laptopa co lepsze?
    Od: "Strachu S." <s...@W...gazeta.pl>

    Myszy bezprzewodowe są na radio (2.4GHz) lub na BlueTooth.
    Które są lepsze?

    Radiowa:
    -nieco tańsze (z małym "nano" odbiornikiem to koszt np. Tracer Medusa 60-
    70pln)
    -ma odbiornik, choć mały to jest i zajmuje port USB
    -zasię wg reklam do 10m.

    Bluetooth:
    -brak odbiornika wystającego z kompa i blokującego port
    -wyższa cena
    -zasięgu nie znam.

    Jakie są między nimi inne różnice?
    Jakie myszy są lepsze do noszenia z notebookiem?
    Jaka jest przewaga/wada jednych a jaka drugich?

    Strachu S.

  • 2. Data: 2009-12-23 22:07:26
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Strachu S. <s...@w...gazeta.pl> wrote:

    > Myszy bezprzewodowe są na radio (2.4GHz) lub na BlueTooth. Które są lepsze?

    Najczęściej obecnie te "na radio" to jest jakaś zbastardyzowana wersja
    BlueTooth.

    > Radiowa:
    > -nieco tańsze (z małym "nano" odbiornikiem to koszt np. Tracer Medusa 60-
    > 70pln)

    Myszy się kupuje Logitech. Ew. może być też Logitech.

    > -ma odbiornik, choć mały to jest i zajmuje port USB
    > -zasię wg reklam do 10m.

    To są cechy. Nie zalety.

> [...]

    > Jakie są między nimi inne różnice? Jakie myszy są lepsze do noszenia z
    > notebookiem? Jaka jest przewaga/wada jednych a jaka drugich?

    Więc tak - zasięg, czas pracy na baterii - pomijalne. Nie ma różnic. Dwie
    różnice jakie widzę to:

    1. Mysz "na radio" działa od kopa - podpinasz do USB i jest. Mysz na BT musisz
    parować itd. - oczywiście jak raz to zrobisz na jednym komputerze to raczej już
    działa. Ale jak przepniesz do drugiego to znowu zabawa w to samo.
    2. Mysz na BT nie okupuje portu USB, mysz "na radio" okupuje.

    To tyle według mnie. Sam kiedyś upierałem się na "na radio", a obecnie używam
    BT... ergo to totalnie nieistotne - zwykła myszka, nie pasuje Ci ta to se
    kupujesz inną. Nic nad czym byłoby się warto zastanawiać (chociaż tyradę na ten
    temat zapodałem).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2009-12-23 22:43:41
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Strachu S." napisał:

    > Myszy bezprzewodowe są na radio (2.4GHz) lub na BlueTooth.
    > Które są lepsze?

    Ta, które Ci lepiej leży w dłoni. Sposób podłączenia jest sprawą
    drugorzędną, aczkolwiek jeśli aktywnie używasz BT (połączenia z komórką czy
    GPS-em) to IMHO lepiej mieć niezależny nadajnik/odbiornik. Ale to opinia z
    serii "wydajemisie".
    Poza tym - po co mysz do laptopa? Mnie się jeszcze nigdy w ciągu kilkunastu
    lat używania notebooków nie zdarzyło podłączyć gryzonia - touchpad (a
    wcześniej w PowerBooku kulka) całkowicie wystarczały.

    JoteR

  • 4. Data: 2009-12-24 02:32:35
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Strachu S. in news:hgu3qp$dcf$1@inews.gazeta.pl
    > Myszy bezprzewodowe są na radio (2.4GHz) lub na BlueTooth.
    > Które są lepsze?
    [..............]

    tak btw:
    od zawsze i do tej pory z a4tech - na sznurku :)
    (jeszcze żadna nie dzialala mi tak bezproblemowo)

  • 5. Data: 2009-12-24 11:59:13
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    JoteR wrote:
    > kilkunastu lat używania notebooków nie zdarzyło podłączyć gryzonia -
    > touchpad (a wcześniej w PowerBooku kulka) całkowicie wystarczały.

    Mam podobne podejscie, ale niestety np. na Asusie EEE PC900 nie da sie
    pracowac bez myszki czy trackballa. Wbudowany touch pad jest
    _beznadziejny_, absolutnie nie nadaje sie do codziennego uzywania, nawet w
    sytuacjach awaryjnych sprawdza sie kiepsko.

    A moze ktos slyszal o zewnetrznym module trackpointa / pointing sticka? :)
    Chetnie wbudowalbym cos takiego do EEE...

    --
    KILu

  • 6. Data: 2009-12-24 13:29:52
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "KILu" napisał:

    > niestety np. na Asusie EEE PC900 nie da sie pracowac bez myszki
    > czy trackballa. Wbudowany touch pad jest _beznadziejny_, absolutnie
    > nie nadaje sie do codziennego uzywania,

    Nie wierzę. Nie wierzę, że może być coś obrzydliwszego niż touchpad w
    MSI-WIND. To już klawiatura w "gumowym" ZX Spectrum była milsza w dotyku,
    chociaż nawet jego zagorzali zwolennicy przyznawali, że mieli wrażenie
    głaskania trupa. A jednak nigdy nie przyszłoby mi do głowy, żeby podłączyć
    do niego gryzonia (w sensie do Wicherka, nie do Spectrumny). A wszak
    wątkotwórca ma (jak wynika z wistującego postu)normalnego laptopa, tam
    touchpad siłą rzeczy musi być dużo lepszy, zresztą ostatnio zgrzytając na
    Wicherku przesiadłem się na chwilę na jakiegoś marketowego badziewiaka - co
    za ulga dla kciuka.

    > nawet w sytuacjach awaryjnych sprawdza sie kiepsko.

    Bo praca na laptopie czy netbooku jest sytuacją awaryjną. Do normalnej pracy
    służy, jak wiadomo, stacjonarny komputer ;->

    JoteR

  • 7. Data: 2009-12-24 14:56:21
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Wed, 23 Dec 2009 21:58:49 +0000 (UTC), Strachu S. napisał(a):

    > Myszy bezprzewodowe są na radio (2.4GHz) lub na BlueTooth.
    > Które są lepsze?

    Wszystko jedno, poza drobnym niuansem: myszka na BT nie zostanie
    rozpoznana bez uruchomionego systemu.

> [...]
    > 70pln)
    > -ma odbiornik, choć mały to jest i zajmuje port USB

    Nie znam. Osobiście polecam myszki Microsoftu. One są po prostu dobrze
    wykonane i zdecydowanie używalne, zresztą mają bardzo dobre opinie w
    niecie (żeby nie było, że tylko jak tak twierdzę).

> [...]
    >
    > Jakie są między nimi inne różnice?
    > Jakie myszy są lepsze do noszenia z notebookiem?
    > Jaka jest przewaga/wada jednych a jaka drugich?

    Najwygodniejsze do noszenia są oczywiście myszki MoGo Mouse.
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 8. Data: 2009-12-25 09:47:21
    Od: "Strachu S." <s...@N...gazeta.pl>

    Konrad Kosmowski:

    > Najczęściej obecnie te "na radio" to jest jakaś zbastardyzowana wersja
    > BlueTooth.

    Co to znaczy?
    To dobrze, czy źle?

    > Myszy się kupuje Logitech. Ew. może być też Logitech.

    Prawdą jest, że w domu przy stacjonarnym mam prostą kablową myszkę logitech
    od 1999, i wystarczy gdy raz do roku kulkę wyczyszczę.

    > 2. Mysz na BT nie okupuje portu USB, mysz "na radio" okupuje.

    tak, to ważne netbook ma tylko 3 porty USB.

    > ergo to totalnie nieistotne

    I to chyba jest najważniejsze i najbardziej pomocne.
    Dziękuję za twój cenny głos, opis, rady i pomoc.

    Dziękuję także wszystkim innym biorącym udział w wątku za spostrzeżenia i
    uwagi.

    Strachu S.

  • 9. Data: 2009-12-25 09:50:43
    Od: "Strachu S." <s...@N...gazeta.pl>

    JoteR:

    > Sposób podłączenia jest sprawą
    > drugorzędną

    Właśnie to chciałem wiedzieć najbardziej.
    Dziękuję.

    > Poza tym - po co mysz do laptopa?

    Niewygodnie mi na touchpadzie (Asus 1000H i Asus 901).

    Strachu S.

  • 10. Data: 2009-12-25 10:15:16
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Strachu S." napisał:

    > Właśnie to chciałem wiedzieć najbardziej.

    3 porty USB w netbooku to wcale nie tak mało, ale IMHO lepiej korzystać z
    tego, co jest już wbudowane czyli BT. A w sytuacjach awaryjnych, kiedy
    system z jakiegoś powodu nie może obsłużyć stosu BT, zawsze pozostaje
    wbudowany gładzik.

    > Niewygodnie mi na touchpadzie (Asus 1000H i Asus 901).

    Wistując nie napisałeś, że masz *netbooka*, pisałeś o myszy do noszenia z
    *notebookiem* ;-).

    JoteR