  • 51. Data: 2019-06-19 14:27:08
    Temat: Re: Musk i jego 12 000 satelit
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d0a17f2$0$516$6...@n...neostrada.pl

    > Formalnie w idealnym przypadku masz racje.
    > My mamy te zalete, ze jestesmy w atmosferze Slonca, wiec w pewnej odleglosci ta
    ziemska przestaje sie liczyc.

    Słoneczna nie jest z pary wodnej, ;) lecz z różnych cząstek,
    tworzących jonizujący wiatr słoneczny (chroniący nas ponoć
    przed promieniowaniem kosmicznym) przed którym Ziemia jest
    chroniona za sprawą swej magnetosfery.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 52. Data: 2019-06-19 14:50:59
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d0a292a$0$17343$6...@n...neostrada.pl

    > Bynajmniej - o falowej naturze wspominaja tu raz, i to jakby od rzeczy,
    > a o orbitalach wcale ...

    > Tych orbitali chyba jeszcze nie sposob "zobaczyc".

    Nie pojmujesz mego dowcipu?

    Skoro jest mikroskop elektronowy -- elektrony są falami.
    Gdyby elektrony nie miały falowej natury -- nie można by
    było zbudować takiego mikroskopu.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Orbital#/media/Plik:8o
    rbitals.jpg

    coś nie musi być prawdziwe. Wystarczy jedno (dowolne)
    prawdziwe zdjęcie z mikroskopu elektronowego, by mieć
    dowód istnienia takiego mikroskopu, czyli -- dowód
    falowej natury elektronów...

    Chyba nie masz wątpliwość dotyczących samego istnienia takich mikroskopów.

    -=-

    Z tego, że piszę (głupoty lub niekoniecznie) wynika moje istnienie.
    (skoro piszę -- muszę istnieć; gdybym nie istniał -- nie mógłbym pisać)
    Takoż z tym zdjęciem. [opisałem to już tyle razy... JF nie jest tępy do
    tego stopnia, by nie rozumieć, ale pytając, zmusza mnie do tłumaczenia
    tym osobom, które... hm.... no... nie są zbyt bystre... mają dziś ;)
    zły dzień... okres...]

    -=-

    Idę na Pocztę z trąbką. Ktoś mi coś polecił -- być może ZUS?
    Toż w kwietniu br. złożyłem kolejny wniosek o ,,rehabilitację
    rentową w ramach prewencji ZUS'' czy jakoś tak...

    Przyjmująca (urzędomat jest raczej ;) zepsuty) wniosek w ZUS powiedziała mi,
    żebym nie spodziewał się szybkiej odpowiedzi. Ostatnim razem ZUS odpowiedział
    mi listem poleconym -- być może w efekcie moich pisemnych ponagleń.

    Coś na kształt -- ,,nie martw się tym, że możesz przegapić nasze pismo
    z odpowiedzią (zaproszeniem na badanie), bo już/teraz wysyłamy nasze
    odpowiedzi listami poleconymi...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    https://danutac.oferty-kredytowe.pl

    Zleciłem przeniesienie nr tel. z T-Mobile do Orange... Wszystko podąża
    dobrymi drogami, dostaję nr tel. kuriera, dzwonię, by dowiedzieć, się,
    kiedy do mnie przywędruje z SIMką oraz umową i co słyszę? Coś na kształt:

    - Skrzynka pocztowa T-Mobile, zostaw wiadomość. ;)

    Dlaczego 'na kształt'? Bo Asus Max ucina sam początek rozmowy, uznając go za być może
    nieważny. ;)

  • 53. Data: 2019-06-19 15:06:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Liwiusz" 5d09c2ef$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > W podstawówce na fizyce uczono mnie, że ciało krążące po orbicie bardzo powoli, ale
    sukcesywnie, zbliża się do Ziemi.

    https://faktopedia.pl/476817
    4,26 miliona ton na sekundę

    Ale to Słońce. Ani Ziemia nie traci tak szybko, ani (tym
    bardziej?) satelity Muska -- skąd więc pomysł samospadania?

    Żeby spadać -- trzeba jakoś zrzucać ,,na wadze'' lub jakoś inaczej tracić energię?

    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że strata masy (Ziemi czy satelity)
    nie tylko nie ściągnie satelity na Ziemię, lecz przeciwnie -- odrzuci,
    jak odrzuci kamyk puszczenie sznurka, którym ów kręcący się kamyk jest
    związany z ręką... Sznurkiem tu jest albowiem grawitacja.

    Choć Słońce traci masę (więc i energię) -- nie ściąga tym samym Ziemi
    do siebie, lecz przeciwnie... Co innego, gdyby Słońce traciło energię
    związaną z kręceniem się wokoło Ziemi (tak naprawdę ani Ziemia wokoło
    Słońca nie kręci się, ani Słońce wokoło Ziemi, lecz wszystko :) jakoś
    kręci się w efekcie działania wielu sił grawitacyjnych i innych) to
    by ściągało Ziemię na siebie... [głupie -- nieprawdaż? Ziemia spada,
    bo Słońce traci energię...]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 54. Data: 2019-06-19 15:11:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >bardziej?) satelity Muska -- skąd więc pomysł samospadania?
    >Żeby spadać -- trzeba jakoś zrzucać ,,na wadze'' lub jakoś inaczej

    I tu wlasnie pomagaja te miliony ton ze Slonca.
    Do okolic Ziemii tez docieraja, a potem satelita musi sie przez ten
    rozrzedzony gaz przedzierac.

    Jesli mnie skleroza nie myli, to tego jest ok 800 protonow na cm^3 -
    duzo to to nie jest, ale zawsze jakis opor stawia ...

> [...]
    >jest
    >związany z ręką... Sznurkiem tu jest albowiem grawitacja.

    Ale satelita jest blizej Ziemii - a Ziemia traci, czy zyskuje ?

    Tak czy inaczej widac - Skylab bez silnika, z niezbyt wysokiej
    orbity, spadl w 6 lat.
    Skylab byl dosc ciezki, ale mial tez duza powierzchnie, bo w srodku
    pusty.
    Byc moze te satelity maja lepszy stosunek.

    J.

  • 55. Data: 2019-06-19 15:17:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
> [...]

    >Skoro jest mikroskop elektronowy -- elektrony są falami.
    >Gdyby elektrony nie miały falowej natury -- nie można by

    Kiepski dowcip, bo te mikroskopy raczej wykorzystuja czasteczkowa
    nature elektronu

    >To:
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Orbital#/media/Plik:8o
    rbitals.jpg
    >coś nie musi być prawdziwe.

    To jest chyba matematyczna symulacja.

    >Wystarczy jedno (dowolne) prawdziwe zdjęcie z mikroskopu
    >elektronowego, by mieć
    >dowód istnienia takiego mikroskopu, czyli -- dowód falowej natury
    >elektronów...

    Zdjec jest pelno, ale dowodza raczej przeciwnie.

    natomiast ... temat na wyzsze rozwazania - jak to sie dzieje, ze w
    takich mikroskopach elektron
    jakos tam oddzialywuje z atomami preparatu, a te atomy skladaja sie
    przeciez z jadra, elekronow i pustki :-)

    J.

  • 56. Data: 2019-06-19 15:26:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    "J.F." 5d0a192f$0$526$6...@n...neostrada.pl

    >W kilku krokach dostarczysz paliwo, które zabierzesz jednorazowo?

    To nie tak prosto.
    Raczej zostawiasz za soba niepotrzebne stopnie.

    >Zauważ, że rakietą możesz coś (także paliwo) dostarczyć na orbitę,
    >gdzie masz tak zwany stan nieważkości. Stamtąd (z orbity) możesz
    >zabrać rakietę ponownie napełnioną, ale że nie masz już silnego
    >ciążenia, nie musisz spalać wiele paliwa, by uciec...

    Nie ma lekko - ten stan niewazkosci jest dobry na kilka metrow - jak
    trzeba cos podniesc na istotnie wyzsza orbite, to trzeba sie wysilic.

    Te 200km nad powierzchnia Ziemia przyciaga niewiele slabiej niz tu u
    nas na dole.
    Ile kosztuje podniesienie o 2 km to wie ten, co na Rysy wchodzil :-)

    a 2 km nam niewiele daje, kolejne 200 km tez niewiele daje - tyle
    tylko, ze rakieta na orbicie te swoje ~8km/s juz ma.
    Ale kosztem paliwa, ktore spalila wczesniej :-(

    J.

  • 57. Data: 2019-06-19 15:41:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0a2fb7$0$17356$6...@n...neostrada.pl

    > Idę na Pocztę z trąbką. Ktoś mi coś polecił -- być może ZUS?
    > Toż w kwietniu br. złożyłem kolejny wniosek o ,,rehabilitację
    > rentową w ramach prewencji ZUS'' czy jakoś tak...

    ZUS -- dostałem prewencję!!! Ale jeszcze do 25 czerwca
    Prezes ZUS może zgłosić zarzut wadliwości orzeczenia...
    11 czerwca -- data orzeczenie
    14 dni -- termin zgłoszenia wadliwości

    Nie jestem mocny w arytmetyce, ;) ale IMO terminem orzeczenia staje się 25 bm.
    Mnie niby tez przysługuje prawo z terminem 14 dni liczonym od teraz, ale
    ja [znając siebie] raczej ;) nie zgłoszę zastrzeżeń...

    Tak więc -- być może pakuje walizki (otrzymane od Sygmy) i jadę!!
    [chyba znów w okolice Torunia, bo chyba w góry nie dojadę a poza
    Wieńcem i południem Polski chyba nie ma ośrodków współpracujących
    z ZUS a rehabilitujących układ oddechowy]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 58. Data: 2019-06-19 15:55:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d0a365d$0$507$6...@n...neostrada.pl

    > Kiepski dowcip, bo te mikroskopy raczej wykorzystuja czasteczkowa nature elektronu

    Raczej falową. ;) Fala elektronowa jest krótsza od fotonowej,
    dlatego taki mikroskop daje wyższą rozdzielczość niż optyczny.

> [...]

    mikroskopach elektron jakos tam oddzialywuje z atomami
    > preparatu, a te atomy skladaja sie przeciez z jadra, elekronow i pustki :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mikroskop_elektronowy

    Pierwszy mikroskop elektronowy skonstruował w 1931 roku Ernst Ruska
    razem z Maksem Knollem w Berlinie. Na Uniwersytecie w Aberdeen George
    Paget Thomson przepuścił wiązkę elektronów przez cienką folię metalową
    i zaobserwował obrazy dyfrakcyjne fal materii. W Laboratoriach firmy

    Cząstki raczej ;) nie ulegają dyfrakcji.

    Bell Clinton Joseph Davisson i Lester Halbert Germer prześwietlili
    wiązką elektronów próbkę kryształu, uzyskując obrazy dyfrakcyjne.
    W roku 1937 Thomson i Davisson wspólnie otrzymali za swoje prace
    Nagrodę Nobla z fizyki.

    JF -- może włącz klimatyzację, jeśli Ci upał przeszkadza. ;)

    Zdolność rozdzielczą mikroskopu optycznego ogranicza dyfrakcja
    (zjawisko fizyczne zmiany kierunku rozchodzenia się fali)
    promieni tworzących obraz. Im mniejsza jest długość fali,
    tym mniejszy obiekt można obserwować.

    Zamiast bajerować -- może ochłoń... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 59. Data: 2019-06-19 15:59:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5d0a3517$0$526$6...@n...neostrada.pl

    > I tu wlasnie pomagaja te miliony ton ze Slonca.
    > Do okolic Ziemii tez docieraja, a potem satelita musi sie przez ten rozrzedzony gaz
    przedzierac.

    Znów bajerujesz? Jaki gaz?! Cząstki alfa (piekielne jądra) to gaz?!

    > Jesli mnie skleroza nie myli, to tego jest ok 800 protonow na cm^3 - duzo to to nie
    jest, ale zawsze jakis opor stawia ...

    Nie liczyłem osobiście/własnoręcznie. ;)

    > Ale satelita jest blizej Ziemii - a Ziemia traci, czy zyskuje ?

    I traci, i zyskuje -- nie znam bilansu.

> [...]
    > Skylab byl dosc ciezki, ale mial tez duza powierzchnie, bo w srodku pusty.
    > Byc moze te satelity maja lepszy stosunek.

    Nie wiem.

    -=-

    Idę sobie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 60. Data: 2019-06-19 16:45:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5d0a3ef1$0$17361$6...@n...neostrada.pl

    > Cząstki raczej ;) nie ulegają dyfrakcji.

    Wróciłem a odpowiedzi JF brak, więc wykonam robotę za niego?...

    Jakże nie ulegają dyfrakcji? Nie słyszałeś o ugięciu rumuńskiego Kondondoma?
    [JF by tak nie napisał?... przez ostrożność -- ale nie pamiętam dokładnie
    nazwiska...]
    Odkręć wodę [w kranie?] i podłóż palec na samym brzegu strugi -- woda ugnie się, choć
    nie jest falą... [podłużnica i podłóż?]

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Efekt_Coandy

    [pamiętałem, że coś koło Kondoma -- Rumuni są popędliwi... ale może nie dostanę po
    ryju?...]

    UFO i inne latające dzwonki latają dzięki temu.

> [...]

    > (zjawisko fizyczne zmiany kierunku rozchodzenia się fali)
    > promieni tworzących obraz. Im mniejsza jest długość fali,

    Albo chłoń -- wiedzę... ;)

    -=-

    Teraz ja -- więc jak? Dyfrakcja/ugięcie i załamanie
    [niepsychiczne] świadczą o falowości czy korpuskularności?

    Elektrony mają duży pęd, więc nadają się?...
    Pęd jest dany cząstek, nie falom?
    Ależ fotony też mają pęd...
    Co wykorzystujemy w optycznym mikroskopie? -- falę świetlną czy cząstki?

    --