    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: [Motorola D15] Sygnał dzwonka w słuchawce
    Date: Wed, 30 Jan 2013 23:50:47 +0100

    Kolejny rozdział moich zmagań z obsługą modułu GSM w ramach nauki
    programowania AVR-ów. Tych, którzy nie czytali poprzednich wypowiedzi
    szybko informuję, że chodzi o wyposażenie starego, bakelitowego telefonu
    RWT w możliość wykonywania połączeń w sieci GSM. ;)

    Projekt na finiszu. Powróciłem do tematu podłączenia słuchawki i
    mikrofonu. Wkładkę W66 na próbę podpiąłem do wyjścia audio przez
    kondensator 10uF, z pominięciem wzmacniacza. Okazuje się, że jednak
    trzeba będzie dać jeden tranzystorek, gdyż poziom sygnału jest za mały.

    Martwi mnie jednak coś innego. Mianowicie przy każdym połączeniu
    przychodzącym moduł generuje denerwujący sygnał dzwonka na wyjściu
    audio. Przy odłożonej słuchawce mogę jakoś z tym sobie poradzić - w tej
    chwili słuchawka jest podłączona przez wolną parę styków widełek, które
    są rozwarte przy odłożonej słuchawce. Gorzej wygląda sytuacja, gdy
    połączenie przychodzące pojawi się wtedy, gdy słuchawka będzie
    znajdowała się przy uchu... W programie znajduje się instrukcja, która
    ma odrzucać połączenia przychodzące, które pojawiają się w takiej chwili
    (np. w trakcie wykręcania numeru albo tuż po rozłączeniu się
    poprzedniego rozmówcy). Niestety, to nie wystarczy - zanim funkcja
    zadziała, świdrujący ton zdąży pojawić się w słuchawce na ułamek sekundy.

    Manual moułu czytałem już parę razy od deski do deski, nic nie rzuciło
    mi się w oczy. Próbowałem też wyszukiwać po słowach kluczowych, ale bez
    rezultatu. Da się jakoś wyłączyć ten denerwujący dzwonek? Może jest do
    tego jakaś standardowa komenda AT? A może ktoś ma pomysł na inne
    rozwiązanie problemu?