  • 11. Data: 2009-03-17 16:51:11
    Temat: Re: Moto w UK
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    > Wiecej nie znam, ale zaciekawil mnie temat, bo pomimo tego, ze
    > pewnie
    > duzo osob sprowadza juz motory z UK, to sie zastanawialem, czy
    > samemu
    > nad tym nie zasiasc. Zwlaszcza, ze skoro funt jest chwilow
    > wysoki ( a
    > wlasciwie juz byl ) to znaczy ze bedzie nizszy i bedzie mozna
    > na tym
    > zarobic.

    A powiem szczerze, ze ostatnio z racji angielskojezycznych
    zmotocyklowanych kontaktów w Londynie rozgladam sie po tamtejszym
    rynku i ceny w porównaniu z allegro nie powalaja na kolana,
    przynajmniej motocykli uzywanych w cenach z przedzialu 5-8 tys
    PLN, tyle tylko ze szansa na mine mniejsza.

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 12. Data: 2009-03-17 16:55:17
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On 17 Mar, 16:51, "morghul" <m...@t...pl> wrote:

> [...]
    > przynajmniej motocykli uzywanych w cenach z przedzialu 5-8 tys
    > PLN, tyle tylko ze szansa na mine mniejsza.

    Zgadza sie, nie powalaja na kolana, dlatego tez nie mysle o tym jako o
    zlotodajnej kurze. Poki co stwierdzilem, ze CB500 jest tutaj
    motocyklem w miare tanim w porownaniu do rynku w PL.

    No i mniejsze miny, zgadza sie.

  • 13. Data: 2009-03-17 17:59:29
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    Zgadza sie, nie powalaja na kolana, dlatego tez nie mysle o tym
    jako o
    zlotodajnej kurze. Poki co stwierdzilem, ze CB500 jest tutaj
    motocyklem w miare tanim w porownaniu do rynku w PL.

    Ja puki co za XJ600 sie rozgladam i ciezko znalezc cos w ciekawej
    cenie, albo inaczej, w duzo ciekawszej niz PL.

    --

    ETERSTAR
    Dawid Talarczyk

  • 14. Data: 2009-03-18 09:09:47
    Od: d...@w...pl

    On 17 Mar, 18:59, "morghul" <m...@t...pl> wrote:
    hehe
    tez bedac w anglii rozgladalem sie za xj600
    potem znalazlem taka na poboczu z dziura w silniku :o przysiadlem sie
    do niej
    pierwszy "duzy" mototcykl okazal sie jednak nie dosc duzy - wszedzie
    pelno przeswitow
    pozniej wyrwalem cb500 w angielskich owiewkach od dilera uzywanych
    sprzetow
    zupelnie inne wrazenie - wiekszy motocykl, wygodniejszy, pelniejszy

  • 15. Data: 2009-03-18 12:47:47
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "simon" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam takie pytanie. Za okolo miesiac mam plan ambitny by do anglii na moto
    > sie wybrac. Pytania mam takie:
    > 1. Czy trzeba jakies specjalne ubezpieczenie wykupowac jesli chce tam byc
    > okolo 3 miesiace?

    Ubezpieczenie OC obowiązuje za granicą do 3miesięcy - dokładny opis
    znajdziesz w swoich OWU.

    > 3. Jak wyglada sprawa zakupu motocykla w anglii i sprowadzenia go? Czy
    > jesli chce nim pojezdzic tam na przyklad 2 miesiace to trzeba go
    > zarejestrowac w UK?

    Aby jeździć motocyklem w UK musisz mieć ubezpieczenie - ono obowiązuje,
    inaczej niż w PL, nie tylko na konkretną osobę ale i na sprzęt. Możesz kogoś
    dopisać do swojego ubezpieczenia.
    Jeżeli jednak masz zamiar wracać tym motocyklem, który kupisz - najprościej
    zarejestrować go w GB na siebie i wykupić ubezpieczenie z płatnością
    comiesięczną. Po przyjeździe do PL wysyłasz do brytyjskiego ubezpieczyciela
    certyfikat ubezpieczniowy, papierową polisę, i on po potrąceniu kosztów
    administracyjnych, przestaje Cię ubezpieczać i ściągać z konta pieniądze.

    > Jakie dokumenty powinienem posiadac by spokojnie w Polszy zarejestrowac?
    > Wszedzie pisza, ze brify i brify, ale to z niemcowni, a o anglii nic nie
    > ma.

    -Duży na 4strony dowód rejestracyjny z Twoimi danymi jako właściciela -
    musisz go przetłumaczyć [płacąc za stronę].
    -Zapłacić za tablicę jak do każdego innego motoykla - około 250zł i opłacić
    OC. Dowód opłacenia OC trzeba okazać [może nie w każdym Urz.Kom.] odbierając
    stały dowód.
    -Ponieważ kupiłeś motocykl za granicą nie płacisz w US podatku PCC, ale za
    to prosisz ich o wydanie zwolnienia z płacenia VAT 25. Co oczywiście
    kosztuje, kolejne 150zł
    http://www.e-podatnik.pl/artykul/vat_i_akcyza/9608/K
    to_i_kiedy_sklada_wniosek_VAT_25.html
    -Jeżeli chcesz wyrejestrować z angielskiego DVLA to wysyłasz im jedną z
    części dowodu pocztą - 11 rubryczka o ile mnie znów pamięć nie myli.
    Bez tego kawałka dowód rejestracyjny nadal świadczy o Twoim prawie
    własności - nie daj sobie wmówić nic innego.

    > No i jak wyglada sprawa podatku? Kiedys bylo, ze za motocykle nowe (do
    > 6kkm) jest 22% VAT, a powyzej 6kkm jest sie zwolnionym - dalej to
    > obowiazuje?

    Jeżeli chodzi o motocykle nowe i podatki, które należy od nich zapłacić -
    najlepiej zadzwoń do swojego Urz.Skarbowego.

    > O czyms jeszcze warto wiedziec?

    Z tymi lampami to bym nie tragizował tylko wyregulował porządnie, oni często
    mają zbyt wysoko światła, nawet jadąc po właściwej, lewej stronie -
    oślepiają. A w ostateczności istnieją też naklejki regulujące oświetlenie -
    do nabycia na promach i w przygranicznych stacjach benzynowych.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 16. Data: 2009-03-19 16:58:39
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i
    > tam.
    > Wszytskie moto mają asymetryczne lampy tak jak samochody?

    w jednej przywiezionej z UK własnie mam swiało symetryczne a w tej z Fr jest
    asymetryczne tzw europejskie.

    W praktyce jakiejs ogromnej róznicy w oswietleniu nie widze.

    E.

  • 17. Data: 2009-03-19 17:03:25
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Jasio" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > -Ponieważ kupiłeś motocykl za granicą nie płacisz w US podatku PCC, ale za
    > to prosisz ich o wydanie zwolnienia z płacenia VAT 25. Co oczywiście

    dokładnie to 160 ic czeka sie w zaleznosci od urzedu od 24h do tygodnia

    Nie ma Vatu nie ma akcyzy

  • 18. Data: 2009-03-20 22:45:33
    Od: "Czart" <a...@p...onet.pl>

    > 2. Znacie jakis fajny zajazd po drodze gdzie mozna sie kimnac i bez duszy
    > na ramieniu zostawic moto na noc?

    Prosze bardzo:
    http://www.grd.be/motorhotel/
    Polecam w pełni, świetne miejsce, jak ci się uda jeszcze trafić czasami
    jakieś imprezy mają, moto parkujesz prosto przed drzwiami od swojego pokoju,
    wjeżdzasz nim poprostu do hotelu:))
    strzeżone miejsce, dobre jedzenie i świetne piwo( 1 gratis dostałem)