  • 1. Data: 2009-03-16 17:13:59
    Temat: Moto w UK
    Od: "simon" <s...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam takie pytanie. Za okolo miesiac mam plan ambitny by do anglii na moto
    sie wybrac. Pytania mam takie:
    1. Czy trzeba jakies specjalne ubezpieczenie wykupowac jesli chce tam byc
    okolo 3 miesiace?
    2. Znacie jakis fajny zajazd po drodze gdzie mozna sie kimnac i bez duszy na
    ramieniu zostawic moto na noc?
    3. Jak wyglada sprawa zakupu motocykla w anglii i sprowadzenia go? Czy jesli
    chce nim pojezdzic tam na przyklad 2 miesiace to trzeba go zarejestrowac w
    UK? Jakie dokumenty powinienem posiadac by spokojnie w Polszy zarejestrowac?
    Wszedzie pisza, ze brify i brify, ale to z niemcowni, a o anglii nic nie ma.
    No i jak wyglada sprawa podatku? Kiedys bylo, ze za motocykle nowe (do 6kkm)
    jest 22% VAT, a powyzej 6kkm jest sie zwolnionym - dalej to obowiazuje?
    O czyms jeszcze warto wiedziec?

    --
    PZDR

    Simon
    & CB600S

  • 2. Data: 2009-03-16 17:35:04
    Temat: Re: Moto w UK
    Od: t...@g...com

    On 16 Mar, 18:13, "simon" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > UK? Jakie dokumenty powinienem posiadac by spokojnie w Polszy zarejestrowac?

    chcesz powracac na dwoch ?
    ktory z nich chesz rejestrowac w uk ?
    przeciez ten co tam kupisz bedzie juz zarejestrowany - Ty bedziesz
    tylko nowym wlascicielem
    potrzebujesz umowe i dowod rej. - jak zwykle
    Uwazaj ponadto na lampe sprowadzanego motocykla - bedziesz wszystkich
    oslepial
    Wjezdzajac do Anglii na moto tez musisz obkrecic lampe zeby nie
    oslepiac innych
    pomijam inne przerobki zwiazane z jazda w ruchu lewostronnym
    Ogolnie twoj plan jest do zrealizowania tylko nie zapomnij o
    ubezpieczeniu i road tax'ie
    :)) pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-03-16 22:49:01
    Od: "simon" <s...@p...onet.pl>

    <t...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > pomijam inne przerobki zwiazane z jazda w ruchu lewostronnym
    > Ogolnie twoj plan jest do zrealizowania tylko nie zapomnij o

    Plany ogolnie sa dwa.
    Pierwszy to jechac na Hornece, pozwiedzac i wracac. Drugi to leciec, kupic i
    wracac nowym nabytkiem.
    Zastanawialem sie nad v-stromem z salonu. W polszy salonowka kosztuje 31kpln
    za gola wersje, w UK za 29kpln mozna kupic wersje turystyczna z wysoka szyba
    i kuframi. Kwestia ino ile trzeba beszie do tego dolozyc przy rejestracji w
    kraju.

    PZDR
    Simon
    & CB600S

  • 4. Data: 2009-03-17 10:20:43
    Od: " azjatuchajbejowicz" <a...@g...pl>

    Z tym 'oślepianiem' to jest trochę urban legend -- koło Calais dobra 1/3
    motocykli to Brytyjczycy i jakoś nikogo specjalnie nie oślepiają.

    Ale do rejestracji w Polsce lampę trzeba będzie wymienić, a lampy bywają
    deczko drogie (nawet rzędu 1kPLN). Mimo to, chyba będzie się opłacać, bo
    używane motocykle w Anglii są tanie. Co więcej, rynek jest przesycony i
    ściśle regulowany. Dealerzy są zobowiązani do dawania rękojmi (nie pamiętam
    na jak długo, niemniej to dość skutecznie chroni przed minami, jeśli kupujesz
    w sklepie i jest wystawione na widoku). Od prywatnego - oczywiście taniej,
    ale caveat emptor.

    Jest taka strona z kalkulatorem do cen używanych motocykli w UK, oparta o
    ceny z zawieranych transakcji.

  • 5. Data: 2009-03-17 11:03:38
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    azjatuchajbejowicz wrote:
    > Z tym 'oślepianiem' to jest trochę urban legend -- koło Calais dobra
    > 1/3 motocykli to Brytyjczycy i jakoś nikogo specjalnie nie oślepiają.

    Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i tam.
    Wszytskie moto mają asymetryczne lampy tak jak samochody?

    Kuba (aka cita) gg:1461968
    www.autoeden.com.pl www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 6. Data: 2009-03-17 11:31:22
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i tam.
    > Wszytskie moto mają asymetryczne lampy tak jak samochody?

    specyfikacja lamp jest jedna i dotyczy wszystkich pojazdow wymagajacych
    oswietlenia.
    Sciąga:
    http://volviki.org/tiki-read_article.php?articleId=1
    1

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 7. Data: 2009-03-17 13:39:11
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Czesc

    ***Użytkownik "Kuba (aka cita)
    > Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i
    > tam.
    > Wszytskie moto mają asymetryczne lampy tak jak samochody?

    Moto rowniez musi miec swiatlo asymetryczne - nie dotyczy to tylko
    reflektorow starego typu z zarowkami innymi niz halogenowe.

    Tytus

  • 8. Data: 2009-03-17 14:01:01
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > Zawsze myslalem, ze lampy motocykli mają swiatło symetryczne... i tu i tam.
    > Wszytskie moto mają asymetryczne lampy tak jak samochody?

    Amerykanskie motocykle maja swiatla symetryczne, tak jak amerykanskie
    samochody :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 9. Data: 2009-03-17 14:43:52
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    Wracajac do tematu kupna motoru w UK i powrotu do PL:

    Najprawdopodobniej kupisz motor z waznym road taxem, zwlaszcza jesli z
    salonu. Tak samo bedzie z przegladem - MOT. Natomiast musisz zglebic
    temat ubezpieczenia - w UK ubezpieczenie jest jednoczesnie na motor
    (pojazd) i osobe. Nie ma tak jak w PL, ze wykupujesz na auto i kazdy
    moze jezdzic. Wiec zeby legalnie pojechac do PL musisz wykupic polise
    tutaj. Niekoniecznie musisz kupowac polise na rok - wystarczy na
    miesiac, bo sa firmy oferujace wersje 'pay-as-you-go' jesli wiesz, ze
    nie bedziesz potrzebowal na pelne 12 miesiecy.

    Wiecej nie znam, ale zaciekawil mnie temat, bo pomimo tego, ze pewnie
    duzo osob sprowadza juz motory z UK, to sie zastanawialem, czy samemu
    nad tym nie zasiasc. Zwlaszcza, ze skoro funt jest chwilow wysoki ( a
    wlasciwie juz byl ) to znaczy ze bedzie nizszy i bedzie mozna na tym
    zarobic.

    Ps. Nie znam sie, ale zgaduje, ze w kwestii oswietlenia to klosz
    powinien byc jedyna czescia, ktora trzeba wymienic na standard
    kontynentalny. I wkladke do zegarow, chociaz jesli ma dwie podzialki,
    to nawet jesli ta w kilometrach jest mniejsza - to chyba wystarczy
    zbey legalnie jezdzic po Polsce? Musialbys zapytac pana 'milicjanta'
    chyba.

    Morys.

  • 10. Data: 2009-03-17 15:13:44
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Kuczu wrote:

    > Amerykanskie motocykle maja swiatla symetryczne, tak jak amerykanskie
    > samochody :)

    ehhh ten jusnet, znów niebyłżem dośc precyzyjny i nie uściśliłem, ze chodzi
    o stary kontynent :D