  • 11. Data: 2009-05-13 22:28:40
    Temat: Re: Moto dla poczatkujacego
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Domin" <d...@g...com> wrote

    Powaznie sie pytam: dlaczego? tylko z względu na mase i moc, czy
    jakies dodatkowe minusy?

    Jesli chodzi o magne750 to ze wzgledu na moc i
    sposob jej oddawania na asfalt, za dobrze ten
    motocykl jezdzi. Jakies minusy, humm serwisowanie
    V4?
    V-max za to jezdzi bardzo narowiscie, mam na mysli
    starego, nowym nie mialem okazji sie karnac
    no i mocy to on tez mial dostatek.
    A te wszystkie nowe japonskie potoralitrowki
    co maja po 80 koni to sa chyba jak najbardziej
    do ogarniecia.
    Nie bede pisal o tym ze chopper na pierwsze
    to wybor malo trafny ale...

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 12. Data: 2009-05-14 05:28:32
    Od: n...@s...com

    On Thu, 14 May 2009 00:00:24 +0200, zbigi
    <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> wrote:

    > zapytam: Musi byc krujzer? :) Moze by tak siakies quasi enduro typu
    >niesmiertelna Africa Twin czy nawet cos w singlu?

    AT to nie jest zbyt poreczne moto dla poczatkujacego. Mysle ze juz
    lepiej kupic czopera, albo mu przejdzie milosc do nich, albo nie. ale
    przynajmniej nie bedzie chlipac po nocach ze mogl miec fajny
    chromowany motur, a kupil jakies plastikowe badziewie.

    >Osmielilem sobie na te propozycje tylko ze wzgledu na tytul ;)

    Ja tez.

    >A ten... A *onda VT750 ACE? Dwumetrowy Dzdzownik nakrecil tym sporo
    >kaemow po Swiecie.

    Kiedys mi sie marzyla :-)

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 13. Data: 2009-05-14 05:55:50
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

    > Szukam jakiegos cruiserka dla mnie na dobry poczatek.
    > Mam 190 cm i niestety 115 kg . Czy mozecie cos poradzic oczywiscie
    > poza "schudnij swinio":) bo to slysze od zony,lekarza , szefa*** -
    > niepotrzebne skreslic.

    Tez jestem poczatkujacy. Ostatnio kilka razy trafilem na pytania osób, które
    waza ponad 100 kg.
    Zastanawia mnie, czy dobieranie "specjalnego" motocykla z powodu TROCHE
    wiekszej wagi w ogóle ma sens.

    Powiedzmy, ze typowy motor dla poczatkujacych wazy okolo 200 kg. Ja jestem
    dosc maly i lekki: 174 cm, 75 kg. Ciuchy motocyklowe to z 10 kg dodatkowo,
    razem z motorem waze wiec 285 kg. Ty: 115 + 10 + motocykl = 325 kg. 40 kg
    róznicy to okolo 14%. Zaledwie 14%! Czy to powód, zeby szukac "czegos
    wiekszego"?

    Oczywiscie pozostaje kwestia wzrostu, ale i tu nie widze problemów: polowa
    motocykli, które "przymierzalem" byla dla mnie niewygodna z racji zbyt
    wysoko umieszczonej kanapy. Dla mnie optymalna jest wysokosc 75-78 cm.

    Jesli wiec szukasz czegos "na pierwsze moto", to nie upieraj sie od razu
    przy silniku 750-1000 ("bo jestem za ciezki na 500"), tylko poszukaj czegos
    z kanapa 80-85 cm, np. Honda Transalp (sam bym to kupil - bardzo ladny),
    Yamaha XJ.

    Pozdrawiam

    MN

  • 14. Data: 2009-05-14 05:58:46
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Spider A.J. pisze:

    > Nie bede pisal o tym ze chopper na pierwsze
    > to wybor malo trafny ale...

    Nie chopper a cruiser i dlaczego by nie ? Pytamboniewiem.

    Lagodne oddawanie mocy, elastyczny silnik, niski srodek ciezkosci. W
    czym problem ? Czy kazdy musi zaczynac od geespincet albo czarnejcb ?

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 15. Data: 2009-05-14 06:03:26
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Spider A.J. pisze:

    > Stary jak najbardziej sie lapie :-)

    a przestan

    > Duza opona z tylu,

    150/16 to tak duzo ?

    > silnik V,

    V4 145 KM to typowo chopperowy piecyk ? Czyli VFR to tez chopper

    > jakis makabryczny kont glowki

    Bzdura, kat glowki jak w normalnych nakedach z lat 90

    > nie skreca

    Tego argumentu to ja akurat nie rozumiem. Ale klade to na karb urban
    legends. Generalnie kazdy motocykl ktory nie lapie sie pod sportowca
    okreslany jest przez niektorych jako nieskrecajacych. Na ogol przez tych
    ktorzy nimi w zyciu nie jezdzili.

    > Ze stylizacja jakas inna niz HD?

    No GSXR tez ma inna stylizacje. Troche

    > Czy czoper nie moze byc muscle?

    Moze, chociaz bym wolal unikac okreslenia chopper. To roczej muscle
    cruisery. M1800R, MeanStreak, Warrior

    > Boss-Hoss?

    Nie mieszaj go do tego bo to inna liga

    > Czy nawet wyrodek?

    V-Rod jest Muscle-bajkiem ale na pewno nie chopperem.

  • 16. Data: 2009-05-14 06:09:45
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marcin Narzynski pisze:

> [...]
    > dodatkowo, razem z motorem waze wiec 285 kg. Ty: 115 + 10 + motocykl =
    > 325 kg. 40 kg róznicy to okolo 14%. Zaledwie 14%! Czy to powód, zeby

    Tak.

    > Oczywiscie pozostaje kwestia wzrostu,

    Ona nie pozostaje, ona jest kluczowa

> [...]
    > przy silniku 750-1000 ("bo jestem za ciezki na 500"), tylko poszukaj
    > czegos z kanapa 80-85 cm, np. Honda Transalp (sam bym to kupil - bardzo

    Trampek i XJ to cruisery ? Widze ze definicja sie rozszerza.

    BTW. Dlaczego ciagle ktos komus tutaj wmawia cos czego ten nie chce ?
    Chlopak chce cruisera to niech ma ! Po co mu wmawiac ze XJ jest fajna
    skoro ona nie jest fajna bo nie ?

  • 17. Data: 2009-05-14 06:15:02
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Kuczu" <p...@j...pl> wrote

    > Nie chopper a cruiser i dlaczego by nie ? Pytamboniewiem.
    > Lagodne oddawanie mocy, elastyczny silnik, niski srodek ciezkosci. W czym
    > problem ? Czy kazdy musi zaczynac od geespincet albo czarnejcb ?

    Chopper, cruiser roznica jest w sumie naprawde
    niewielka jesli chodzi o charakterystyke jazdy
    a o tym mowimy a nie o wygladzie.

    Niski srodek owszem in plus, elastyczny silnik in minus
    Lagodne oddawanie mocy? Nie zgodze sie, pozwolisz.
    Mocy to one maja stosunkowo niewiele ale momentu
    to tam nie brakuje i przy bledach nowicjusza
    moga narozrabiac. Przy pozycji chopperowej
    troszke nie wygodnie sie rusza, widzialem pare razy
    (no dobra dwa)
    jak swierzak na swiatlach sie zawachal i trzeba
    bylo go podnosic bo go gibnelo na bok
    i nie zdarzyl nogi z powrotem z wysunietego
    podnozka podlozyc a waza swoje.

    Nie kazdy musi zaczynac od 500 nacked,
    Sa ludzie ktorym choppery po prostu sie podobaja,
    Kiedys japonce strugali na bazie normalnych motocykli
    wersje custom na ktora zazwyczaj byla
    normalnym motocyklem z wyzsza kiera, stopniowana
    kanapa, mniejsza felga i bob tailem z tylu
    ale pozycja na nich byla rozsadniejsza.
    Sam przygode z japonia zaczynalem od
    XS750C, zle nie bylo, no moze troche za duzo
    mocy, wolalbym wtedy XS650C ale ze wzgledu na wyglad.
    Zreszta Kuczu ja nikogo do niczego nie zmuszam,
    to jest moje zdanie ale nie jest wyrocznia
    Gosc pyta a ja sie dziele swoim doswiadczeniem.
    Nie oznacza to ze tak ma byc i juz!

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 18. Data: 2009-05-14 06:20:19
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>

> [...]
    >
    > BTW. Dlaczego ciagle ktos komus tutaj wmawia cos czego ten nie chce ?
    > Chlopak chce cruisera to niech ma ! Po co mu wmawiac ze XJ jest fajna

    Nie upieram sie przy swoim zdaniu, bo jestem poczatkujacy.
    Ale jako poczatkujacy - mam inne spojrzenie na wiele spraw. nowicjusz
    wyraznie widzi rzeczy, które dla starych wyjadaczy sa czesto pomijalne z
    racji ich duzego doswiadczenia.

    Sam kiedys chcialem koniecznie kupic czopera i sugestie grupowiczów odwiodly
    mnie od tego pomyslu.

    Byc moze cruiser tez nie jest najszczesliwszym pomyslem dla nowicjusza,
    zwlaszcza, ze w tym watku zaczyna mówic sie o silnikach 750-1500.

    Autorowi watku polecam obejrzenie filmów na youtubie w stylu "pierwszy raz w
    zyciu na motocyklu". Same "zabawne" wywrotki.

  • 19. Data: 2009-05-14 06:56:23
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Kuczu" <p...@j...pl> wrote

    > Moze, chociaz bym wolal unikac okreslenia chopper. To roczej muscle
    > cruisery. M1800R, MeanStreak, Warrior

    Ale to sa dewagacje dotyczace jedynie nomenklatury.
    Oczywiscie zgadzam sie z Toba.
    Dlatego zeby nie draznic purystow
    pisze czoper dla okreslenia calej grupy
    factory custom (IMHO troche paradoksalne okreslenie)
    a chopper dla czegos z szeroka opona z tylu
    na jak najmniejszej feldze, wielkim i cienkim
    kolem z przodu 21'', motorem V2 45, dlugim widelcem
    pod dziwnym katem i mozliwie pozbawionym
    wszelkich niepotrzebnych blach.

    > Nie mieszaj go do tego bo to inna liga

    Rozwiniesz?

    > V-Rod jest Muscle-bajkiem ale na pewno nie chopperem.

    Cruisery wspolczesne tez nie sa chopperami,
    takie motocykle byly w koncu materialem na
    choppery, drzewiej.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 20. Data: 2009-05-14 07:13:47
    Od: "ZBYSZEK" <z...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Wojtas Wojcik" <w...@g...com> napisal w wiadomosci
    p.googlegroups.com...
    > Witam
    > Szukam jakiegos cruiserka dla mnie na dobry poczatek.
    > Mam 190 cm i niestety 115 kg . Czy mozecie cos poradzic oczywiscie

    poza tym jak pisza wielbiciele plastiku ,ze cruserki nie skrecaja , nie
    jezdza itp ( a ja mam w dupie ich opinie na ten temat bo to opinie gosci
    którzy przewaznie raz w zyciu przejechali sie takim sprzetem i jet dla nich
    za ciezki i nieporeczny zeby mu dac rade i go opanowac) w tej cenie jest
    maly wybór sprzetów , jak 1 moto to pomimo wszytko nie schodzilbym ponizej
    1100 ccm , gdyz po roku inne beda slabe ,a wziolbym jakies dobrze
    wygladajece Virago m strzale czy dragstara a po roku jazdy jak sie
    wpasujesz ( lub nie) sam zobaczysz co tak naprawde chcesz

    gadanie na temat przy przyspieszen ,porecznosci dla zakupu na 1 motor mija
    sie z celem , kupuj oczami i sercem , reszte opini niech se w dupe wsadza:D