  • 41. Data: 2014-04-06 21:09:22
    Temat: Re: Mostek Polaka
    Od: a...@w...pl

    W dniu niedziela, 6 kwietnia 2014 20:56:38 UTC+2 użytkownik Sylwester Łazar napisał:
    [ciap]

    > jednak poglądy ojca wydaja się bardzo mądre.

    no to żeś Pan pojechał
    chyba z tej okazji poczytam do poduszki coś z ks. Trzeciaka :)

    Andrzej Kamieniecki

  • 42. Data: 2014-04-06 21:48:16
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzexs napisał:

    > Może też być Masarykova Třída (w Ołomuńcu).
    >
    > Zawsze byłem przeciw ulicom "czyimś" czyli "imienia kogoś". Różnie to z
    > tymi patronami bywa, zwłaszcza tymi związanymi z polityką - a to okazuje
    > się, że niesłuszny ideologicznie, a to, że się dopuścił, a to, że z
    > nadania określonych sił. Nawet i artystom czy naukowcom można coś
    > doczepić - niby wielki naukowiec, nagrodzony noblem, a bił żonę!

    No to rajcy z Ołomuńca dobrze z tego wybrnęli, traktując rzecz kolektywnie.

    > A wracając do Wrocławia - jest tu ciekawy przypadek - ul. Wróbla. Sam
    > prof. Miodek się wypowiadał - i nie jest to ulica "kogo/czego" Wróbla,
    > ale "jaka" Wróbla. Tylko, że nie da się tego poznać na pierwszy rzut
    > oka. Ale "mieszkam przy Wróblej", a nie "przy Wróbla".

    W Krakowie jest Gołębia. Tak samo jak wrocławska Wróbla -- też ona jest
    "jakaś". Natomieat ta warszawska Strusia nie jest strusią, tylko doktora
    Strusia. Józefa (nie mylić ze Strusiem Pędziwiatrem). O tym było na
    początku wątku ulicznego.

    > Ale co to wszystko wspólnego z elektroniką?

    Koniecznie musi mieć?

    Jarek

    --
    Propijeme naší babce aj budíka,
    aj budíka, aj budíka

  • 43. Data: 2014-04-06 21:56:58
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    >no to żeś Pan pojechał
    >chyba z tej okazji poczytam do poduszki coś z ks. Trzeciaka :)
    >Andrzej Kamieniecki
    Warto było. Dzięki.
    S.

  • 44. Data: 2014-04-07 17:55:35
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 06 Apr 2014 21:08:23 +0200, Grzexs napisał(a):

> [...]
    > ale "jaka" Wróbla. Tylko, że nie da się tego poznać na pierwszy rzut
    > oka. Ale "mieszkam przy Wróblej", a nie "przy Wróbla".

    W Gdańsku jest zaś osiedle "Wróbla Staw".
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 45. Data: 2014-04-07 18:39:29
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-04-06 21:08, Grzexs wrote:
    (ciap)

> [...]
    > tymi patronami bywa, zwłaszcza tymi związanymi z polityką - a to okazuje
    > się, że niesłuszny ideologicznie, a to, że się dopuścił, a to, że z

    A tu rozwiązanie http://mapa.targeo.pl/Rzeszow,Bohaterow

    ponadpolitycznoponadczasowe

    Włodek

  • 46. Data: 2014-04-07 20:41:50
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > A tu rozwiązanie http://mapa.targeo.pl/Rzeszow,Bohaterow
    >
    > ponadpolitycznoponadczasowe

    Wrocław. Ulica Przyjaźni Polsko-Radzieckiej i Osiedle Przyjaźni
    Polsko-Radzieckiej przemianowano odpowiednio na ul. Przyjaźni i Os.
    Przyjaźni, już bez specyfikacji czyjej, do kogo i po co.

    A uni-nazwy - Plac Legionów. Nie wiadomo jakich, czyich i po co. Może to
    plac rzymskich legionów?
    --
    Grzexs

  • 47. Data: 2014-04-07 23:11:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzexs napisał:

    > Wrocław. Ulica Przyjaźni Polsko-Radzieckiej i Osiedle Przyjaźni
    > Polsko-Radzieckiej przemianowano odpowiednio na ul. Przyjaźni
    > i Os. Przyjaźni, już bez specyfikacji czyjej, do kogo i po co.

    Dla równowagi w Nowym Sączu jest ul. Radziecka. Ją też ktoś chciał
    zdekomunizować i przemianować. I wyszedł przy tym na idiotę -- bo
    ona tak się nazywa od XVI czy XVII wieku. Ten przymiotnik odnosił
    się do rady miejskiej, kiedyś w tym znaczeniu był powszychny.

    > A uni-nazwy - Plac Legionów. Nie wiadomo jakich, czyich i po co.
    > Może to plac rzymskich legionów?

    Plac Konstytucji w Warszawie -- też nie wiadomo jakiej. Z nazwy nie
    wiadomo, bo z historii wiemy, że chodziło o konstytucję PRL z roku
    1952. Ale mamy w Warszawie na Saskiej kępie trzy ulice: Walecznych,
    Obrońców i Zwycięzców. Nazwy nadane przed wojną, w latach dwudziestych.
    Całkiem abstrakcyjnie.

    Jarek

    --
    Wyszła z domu Hożą i Czystą, wróciła Wspólną i Niecałą.

  • 48. Data: 2014-04-08 09:11:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > 1952. Ale mamy w Warszawie na Saskiej kępie trzy ulice: Walecznych,
    > Obrońców i Zwycięzców. Nazwy nadane przed wojną, w latach dwudziestych.

    Mamy w Warszawie ulice Stefana Okrzei - której usiłowano zmienić patrona
    nie zmieniając nazwy... I mamy takąż ulicę w Wyszkowie - co do której są
    wątpliwości kto jest patronem (akurat tam uzasadnione byłoby przypisanie
    tej ulicy Stefanowi Stanisławowi Okrzei).

    --
    Darek

  • 49. Data: 2014-04-08 22:22:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Pan Grzexs napisał:

    > A uni-nazwy - Plac Legionów. Nie wiadomo jakich, czyich i po co.
    > Może to plac rzymskich legionów?

    We Wroclawiu to jest ul. Pilsudskiego i pl. Pilsudskiego.
    I radze sie nie obijac w adresie, bo daleko od siebie.

    A plac Legionow przy ul. Pilsudskiego lezy, jakby kto mial
    watpliwosci.

> [...]
    >ona tak się nazywa od XVI czy XVII wieku. Ten przymiotnik odnosił
    >się do rady miejskiej, kiedyś w tym znaczeniu był powszychny.

    Ale sie zle kojarzy i zmiana nazwy jest zasadna :-)

    >Ale mamy w Warszawie na Saskiej kępie trzy ulice: Walecznych,
    >Obrońców i Zwycięzców. Nazwy nadane przed wojną, w latach
    >dwudziestych.
    >Całkiem abstrakcyjnie.

    Znajomy sie zas nasmiewal ze mu ulice z Czolgistow przemianuja na
    Pancernych :-)

    J.

    Jarek

    --
    Wyszła z domu Hożą i Czystą, wróciła Wspólną i Niecałą.

  • 50. Data: 2014-04-08 22:50:08
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > We Wroclawiu to jest ul. Pilsudskiego i pl. Pilsudskiego.

    > I radze sie nie obijac w adresie, bo daleko od siebie.
    >
    > A plac Legionow przy ul. Pilsudskiego lezy, jakby kto mial watpliwosci.

    Ja bym nawet napisał NA. A może W?

    > Znajomy sie zas nasmiewal ze mu ulice z Czolgistow przemianuja na
    > Pancernych :-)

    Zgoda.

    Ul. Zgoda jest sobie w Białej Podlaskiej. Nie Zgodna, nie Zgody, ale
    Zgoda. Jest też ul. Glinki. I nie pana Glinki, tylko Glinki Glinki.

    A w pobliskim Międzyrzecu mamy ulice: Zarówie, Zamczysko i Zawadki. A
    więc ktoś mieszka przy Zamczysku albo przy Zarówiu. Przy czym nie mam
    pojęcia, czym to Zarówie w ogóle jest.

    --
    Grzexs