  • 51. Data: 2014-04-08 23:12:00
    Temat: Re: Mostek Polaka
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-04-08 22:50, Grzexs wrote:
    (ciap)
    > A w pobliskim Międzyrzecu mamy ulice: Zarówie, Zamczysko i Zawadki. A
    > więc ktoś mieszka przy Zamczysku albo przy Zarówiu. Przy czym nie mam
    > pojęcia, czym to Zarówie w ogóle jest.

    Się niejednokrotnie zastanawiałem, i wyszło mi że to miejsce za
    imponującą budowlą hydrotechniczną położone, czyli za rowem ;-)

    Włodek

    P.S.
    Offtopicznie:
    firma z Łomży kiedyś rąbnęła się w nazwie banku,
    zamiast BS w Jabłoniu napisali BS w Jabłoni.
    Skąd biedacy mogli wiedzieć, że to ten Jabłoń.

    WW

  • 52. Data: 2014-04-09 00:27:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Się niejednokrotnie zastanawiałem, i wyszło mi że to miejsce za
    > imponującą budowlą hydrotechniczną położone, czyli za rowem ;-)

    Albo za Bugiem. Warszawska ul. Waliców nie wzięła się stąd, że byli
    jacyś bracia Walicowie, tylko w tym miejscu znajdowała się kiedyś
    wieś Waliców. Podobnie ul. Święty Marcin w Poznaniu, to też nazwa
    wsi, do której w końcu przyszło miasto Poznań -- dlatego nie jest
    to ul. Świętego Marcina. W Międzyrzecu najprawdopodobniej było
    odwrotnie -- pojawili się ludzie z Kresów i ulicę nazwali nazwą wsi,
    z której tu przybyli.

    > Offtopicznie:
    > firma z Łomży kiedyś rąbnęła się w nazwie banku,
    > zamiast BS w Jabłoniu napisali BS w Jabłoni.
    > Skąd biedacy mogli wiedzieć, że to ten Jabłoń.

    Z urzędowego spisu miejscowości. Tam jest podana odmiana.

    --
    Jarek

  • 53. Data: 2014-04-09 00:29:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale sie zle kojarzy i zmiana nazwy jest zasadna :-)

    Jednak wieki historii warto uszanować. Przy okacji pokazując, że nam
    zabrano porządny i pożyteczny przymiotnik.

    --
    Jarek

  • 54. Data: 2014-04-09 10:58:25
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

> [...]
    > wieś Waliców. Podobnie ul. Święty Marcin w Poznaniu, to też nazwa
    > wsi, do której w końcu przyszło miasto Poznań -- dlatego nie jest

    W Radomiu jest ul. Obrońców i położona dość daleko od niej ul. Obrońców
    Warszawy.

    Na peryferiach za to jest sobie, ni z tego ni z owego, uliczka
    Kurdwanów. Być może jakiś Krakus z sentymentu lobbował i mu się udało :)

    Andrzej
    www.symbiostock.info

  • 55. Data: 2014-04-09 12:01:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej napisał:

> [...]
    >
    > Na peryferiach za to jest sobie, ni z tego ni z owego, uliczka
    > Kurdwanów. Być może jakiś Krakus z sentymentu lobbował i mu się udało :)

    Koło Sochaczewa wciąż jeszcze jest wieś Kurdwanów. Koło Krakowa też była,
    ale miasto wciągnęło ją do siebie. Radomski Kurdwanów też musi mieć takie
    pochodzenie.

    Jarek

    --
    -- Jan Zagłoba herbu Wczele, co każdy snadno poznać może choćby po onej
    dziurze, którą w czele kula rozbójnicka mi zrobiła; gdym się do Ziemi