  • 11. Data: 2009-10-09 17:18:04
    Temat: Re: Monopod
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Moim zdaniem taka rewolwerowka jest praktyczniejsza, i wygodniejsza.
    >
    > http://cgi.ebay.de/Profi-3D-Einhand-Stativkopf-PISTO
    LENGRIFF-mit-Brem...

    > Pozdrawiam.

    fakt

    nie trzeba bylo pokazywac.
    znowu wydam 53 euro.
    potrzebuje glowice do laski , ale czy potrzebuje laske wogole ?

    =============

    Gewicht: 970 g ;))
    Mam bardzo podobną głowicę (klona Manfrotto) - ze względu na masę
    zdecydowanie nie nadaje się do noszenia. Do monopoda są produkowane
    specjalne małe głowice; można też założyć niewielką kulówkę (np. 484RC2).
    Dla mnie ważne jest, żeby była możliwość wypięcia płytki i szybkiego
    odstawienia "nogi". Generalnie jednak nie jestem fanem monopodów.

    --
    Lol

  • 12. Data: 2009-10-09 18:19:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Okt., 19:18, "Lol" <l...@l...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Gewicht: 970 g ;))
    > Mam bardzo podobną głowicę (klona Manfrotto) - ze względu na masę
    > zdecydowanie nie nadaje się do noszenia.

    no tak to powazny argumen przeciw.
    po jesli mam nosic lekka laske z ciezka glowica to wezme raczej lekki
    statyw.

    dzieki - ocaliles mi 53 juro :-)

> [...]
    > Dla mnie ważne jest, żeby była możliwość wypięcia płytki i szybkiego
    > odstawienia "nogi". Generalnie jednak nie jestem fanem monopodów.

    w tym pierwszym podanym linku za ta glowica przemawia wlasciwie
    jedno.
    ona moze zdac egzamin z ta laska , ktora ma pod buta strzemie.
    a wiec mozna ja unieruchomic na dole - co b.wazne i wowczas ta
    glowica da sie obsluzyc calkiem znosnie.
    wyglada tez na lekka.

  • 13. Data: 2009-10-09 19:15:23
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    dzieki - ocaliles mi 53 juro :-)

    Ale są też lżejsze (niewiele) i tańsze ;-)
    http://allegro.pl/item759523694_prof_glowica_pistole
    towa_na_gwint_3_8_i1_4_gdy.html
    http://allegro.pl/item756120384_glowica_pistoletowa_
    goldphoto_yh400.html

    Jakościowo pewnie gorsze... Jest zatem i droższa:
    http://allegro.pl/item770773655_dtp_500_profesjonaln
    y_glowica_pistoletowa_zobacz.html

    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2009-10-09 19:26:15
    Od: JB <j...@i...pl>

    Sa jeszczYogi(n) pisze:
> [...]
    >
    > http://allegro.pl/item756120384_glowica_pistoletowa_
    goldphoto_yh400.html

    > Jakościowo pewnie gorsze... Jest zatem i droższa:

    Sa jeszcze podroby tego http://tinyurl.com/yjj4r82(nie szukalem teraz)
    za znacznie mniejsze pieniadze. Polecam bo uzywam (oryginalnej).
    EROR

  • 15. Data: 2009-10-09 19:28:07
    Od: JB <j...@i...pl>

    Error w linku sie mi zrobil http://tinyurl.com/yjj4r82
    EROR

  • 16. Data: 2009-10-09 19:31:28
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Sa jeszcze podroby tego http://tinyurl.com/yjj4r82(nie szukalem teraz)
    > za znacznie mniejsze pieniadze. Polecam bo uzywam (oryginalnej).
    > EROR

    No dobrze, ale jak tym wygodnie sfotografować coś po kątem np. 60 stopni w
    dół lub w górę?

    --
    Lol

  • 17. Data: 2009-10-09 19:38:02
    Od: JB <j...@i...pl>

    Lol pisze:

    > No dobrze, ale jak tym wygodnie sfotografować coś po kątem np. 60 stopni w
    > dół lub w górę?

    Na poczatku tez sie zastanawialem :-) Troche upierdliwe. Trzeba
    zdecydowac sie na kadry pionowe lub poziome, i przykrecic plytke
    obrocona o 90st W ten sposob mamy poklony a nie lewo-prawo.
    EROR

  • 18. Data: 2009-10-09 20:28:28
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 9 Okt., 21:38, JB <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > zdecydowac sie na kadry pionowe lub poziome, i przykrecic plytke
    > obrocona o 90st W ten sposob mamy poklony a nie lewo-prawo.

    nie wpadlem wczesniej na ten pomysl , ale pierwszy link dziala
    inspirujaco.

    jesli unieruchomic dol monopoda takim strzemieniem , czyli przyciskam
    butem do ziemi tak by koncowka monopoda sie nie poruszala to w
    zupelnosci wystarcza najprostszy przegub kulisty .
    w rekach trzymam aparat ,i ew duzy obiektyw, dol unieruchomiony , to
    powinno wystrczyc do stabilnej jak na monopod pracy,

  • 19. Data: 2009-10-09 20:38:08
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    > w rekach trzymam aparat ,i ew duzy obiektyw, dol unieruchomiony , to
    > powinno wystrczyc do stabilnej jak na monopod pracy,

    A przynajmniej powinno być trochę lepiej niż bez, a o to chodzi ;-)
    Mnie sie podoba taki:
    http://www.youtube.com/watch?v=ALgGsm6F9pc
    http://shopping.netsuite.com/s.nl/c.384758/it.A/id.1
    92/.f
    Tylko trochę drogi...

    --
    Yogi(n)

  • 20. Data: 2009-10-09 21:08:36
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    A jak się tego używa?
    http://www.allegro.pl/item757148270_manfrotto_glowic
    a_elastyczna_235c_sklep_faktura.html

    Nagina się? przecież, jesli to jest elastyczne i pod ciężarem aparatu
    sprężynuje, to nigdy sie nie ustawi tego równo, żeby wycelować równolegle do
    ziemi, trzeba będzie podtrzymywać za obiektyw albo przechylać monopod do
    tyłu. Zaleta jest pewnie możliwość szybkiej zmiany położenia, ale co ze
    stabilizacją? Miał ktoś coś takiego?

    --
    Yogi(n)