  • 21. Data: 2014-05-09 20:04:19
    Temat: Re: Monitory EIZO
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Irokez napisał:
    > Bo
    > nierównomierność... to trzeba nastrój w pokoju zrobić, a jak jest
    > nastrój to po co monitor ;)

    wszystko sie zazebia, jak masz sliczny jednolity wzorek a wtem jest
    nierowno podswietlony,to dostrzegasz. Sam ppisales o fajnym tle stronki
    WWW. Czy byloby takie fajne, gdyby bylo nierowno podswietlone? :D

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 23. Data: 2014-05-09 21:11:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 09 May 2014 07:15:29 +0200, z napisał(a):

    > Kilkanaście lat przygotowuję do druku i jeszcze nie doznałem "zaszczytu"
    > pracy na Eizo. :-) Często z powodu małego budżetu ale czasem też z
    > kiepskiego stosunku cena/jakość.

    Zaraz zaraz - ale Ty tak serio, że w EIZO masz kiepski stosunek ceny do
    jakości?

    > Jak jest teraz? (miałem sporą przerwę w zakupach)
    > Ile trzeba dać za poprawnego Neca (czy coś innego na IPS) a ile za Eizo?

    Jeżeli mówimy o modelach ze sprzętową kalibracją, to najprostszy ColorEdge
    CX230 + licencja na ColorNavigatora, to AFAIR koło 2600 PLN.

    [ You can only be free, when you have nothing to loose. ]
    [ (znalezione w necie) ]

  • 25. Data: 2014-05-09 21:11:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 09 May 2014 19:25:13 +0200, Irokez napisał(a):

    > W sumie to ta nierównomierność to popierdóła w stosunku do jakości i
    > głębi oddawanych barw jakie mają dobre panele Eizo.

    W sumie to test polegający na puszczeniu czarnego tła, ustawieniu
    maksymalnej jasności i sprawdzania tego w całkowicie zaciemnionym
    pomieszczeniu, to też taki sensowny inaczej IMVHO.

    > Poza tym nie każdy po nocy siedzi i filmy grozy ogląda na monitorze.

    Ja tam podziwiam ludzi, którzy potrafią wytrzymać z żarówką przed oczyma. Na
    którymś z forów spotkałem się z twierdzeniem jednej osoby, że jemu jasność
    400 kandeli, to za mało. Długo zbierałem szczękę z podłogi... (Hint dla mniej
    zorientowanych - przy pracach związanych z obróbką zdjęć, przygotowaniem
    publikacji do druku, zalecana jest praca z monitorem dającym od 80 do 120
    kandeli).

    > Ja tam widzę w dzień różnice w odwzorowaniu kolorów pomiędzy Eizo i
    > Dell'em w robocie.
    > A kumple jak przyniósł zdjęcie obrobione na swoim chyba Samsungu zdziwił
    > się czemu takie czerwone bo u niego jest dobrze.
    > No i faktycznie przeczerwienił, co nie tylko na Eizo było widać ale i
    > Nec'u i w duużo mniejszym stopniu ale jednak widać monitorze laptopa.
    > Z kolei pewnych odcieni bardzo jasnych których nie widziałem w robocie
    > na Dellu nagle w domu odkryłem że dana strona web ma jednak fajne tło.

    Obrabiane ,,na oko", a na tekst o profilach barwnych szeroko otwarte oczy się
    pojawiają i pytanie ,,a co to za cholerstwo?"? :)

    > Ot takie różnice które się przede wszystkim rzucają w oczy. Bo
    > nierównomierność... to trzeba nastrój w pokoju zrobić, a jak jest
    > nastrój to po co monitor ;)

    :D

    [ Nie pokonasz kobiety w kłótni, to niemożliwe. Nie wygracie, bo jeśli ]
    [ chodzi o kłótnię, to my mamy pod górkę. Bo my musimy mówić z sensem. ]
    [ (Chris Rock) ]

  • 22. Data: 2014-05-09 21:11:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 8 May 2014 12:46:46 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > A czy można powiedzieć że lepiej kupić używano EIZO
    > niż nowy monitor w tej samej cenie?

    Zależy co porównujesz i pod jakie zastosowania.

    > BTW
    > te monitory mają jakiś licznik przepracowanych godzin?

    Owszem.

    [ Yeah, a little bit of hate-fucking always good for the soul. ]
    [ (Lew Ashby "Californication 2x05 Vaginatown") ]

  • 24. Data: 2014-05-09 21:11:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 08 May 2014 23:39:22 +0200, Wojtek W. napisał(a):

    > Mam do czynienia z kilkoma modelami Eizo i powiem tak są
    > dobre ale też za wydane na nie pieniądze oczekiwałbym lepszej jakości.
    > Mam prywatnie S1911 kupiony u Niemca i właściwie nie ma się do czego
    > przyczepić po kilku latach (10tys godz.)
    > Reszta modeli kupiona w Polsce.

    Nie ma różnicy - i do Niemiec, i do Polski idą transportem z Japonii.

    > Kumpel ma model 22 cale ale równomierność podświetlenia taka sobie.
    > W pracy mamy kilka modeli jeden z nich ma słabe podświetlenie.

    Jakieś konkrety odnośnie modelu i sposobu sprawdzania nierównomierności
    podświetlenia?
    Co to znaczy "za słabe podświetlenie"?

    > Niestety serwis Eizo odmawia naprawy bo to część eksploatacyjna...
    > Hmm to po co jest gwarancja na świetlówki 30tys godz ?

    Musiałbym się w to dokładniej wgryźć, ale z tego co kojarzę, to gwarancja
    mówi o tym, że świetlówki mają tyle przepracować. Jeżeli ktoś jedzie cały
    czas na maksymalnej jasności, to nic dziwnego, że podświetlenie zużyje
    wcześniej.

    > Reszta modeli całkiem przyzwoicie aczkolwiek bez profilowania
    > spektrofotometrem nie było by tak różowo.

    Monitor bez profilowania - o ile myśli się o jakieś pracy czy korzystania z
    niego tak, by w miarę przyzwoicie oddawał kolory - to takie sobie
    rozwiązanie jest. Oczywiście bardzo wiele zależy od samego monitora i tego,
    co można z niego wycisnąć.

    > W kwestii zakupu używanych monitorów
    > Ostatnio kupiliśmy w cenie 1 nowego Eizo 4 poleasingowe identyczne
    > modele samsunga 24 cale na dobrej matrycy i każdy świeci zupełnie
    > inaczej.

    Akurat EIZO pod tym względem (powtarzalności i liniowości) wypadają znacznie
    lepiej. :)

    > Po profilowaniu to już inna bajka i postawione obok siebie
    > wyświetlają praktycznie identyczne obrazy, nie odbiegające od Eizo :-)

    Bo to wychodzi dopiero we wrednych szczegółach - kolory skóry, szczegóły w
    cieniach. :)

    > Moje zdanie jest takie, że podstawa to niezły monitor + profilowanie lub
    > najlepiej kalibracja sprzętowa (prosty model Nec-a który posiadam z
    > taka funkcją spisuję się znakomicie)

    Najpierw jeszcze określenie, do czego to ma służyć, potem jeszcze szczypta
    wiedzy o zarządzaniu barwą. :)

    [ Pececiarze to beztalenciarze i przenigdy nie odczuwają w sobie potrzeby ]
    [ twórczego spędzenia wolnego czasu. Za to będą podniecać się najnowszymi ]
    [ pastami termoprzewodzącymi. (Alvy Singer, pl.comp.os.advocacy) ]

  • 26. Data: 2014-05-09 21:23:08
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

> [...]
    > kiepskiego stosunku cena/jakość.
    > Jak jest teraz? (miałem sporą przerwę w zakupach)

    Ostatnio też nie śledzę branży monitorowej (jedynie wpadły przez
    przypadek te Samsungi).

    > Ile trzeba dać za poprawnego Neca (czy coś innego na IPS) a ile za Eizo?

    Neca którego mamy to najtańszy model ze sprzętową kalibracją.
    http://www.purepc.pl/monitory/nec_p221w

    Co do konkretnych modeli to nie pomogę na tę chwilę...

    W.W.

  • 27. Data: 2014-05-09 21:49:28
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

    > Nie ma różnicy - i do Niemiec, i do Polski idą transportem z Japonii.

    Możliwe ale ja ma swoją "spiskową teorię" ...

    > Jakieś konkrety odnośnie modelu i sposobu sprawdzania nierównomierności
    > podświetlenia?

    Modelu chyba s2231w
    Na oko widać lekkie świecenie z narożników, coś jak przy ledach
    krawędziowych.

    > Co to znaczy "za słabe podświetlenie"?

    maksymalna jasność poniżej 120cd

> [...]
    > mówi o tym, że świetlówki mają tyle przepracować. Jeżeli ktoś jedzie cały
    > czas na maksymalnej jasności, to nic dziwnego, że podświetlenie zużyje

    nie powinno, ten model od początku miał jakiś defekt ale nie zwróciłem
    na to uwagi, wyszło przy profilowaniu spektrofotometrem.

    > Akurat EIZO pod tym względem (powtarzalności i liniowości) wypadają znacznie
    > lepiej. :)

    tak, ale mogło by być troszkę lepiej za tę kasę :-)

    > Bo to wychodzi dopiero we wrednych szczegółach - kolory skóry, szczegóły w
    > cieniach. :)

    możliwe, nie zagłębiam tematu do bólu, pamiętajmy, że są to jednak
    sprzęty z dolnej
    półki cenowej w porównaniu z profesjonalnymi ekranami graficznymi

    > Najpierw jeszcze określenie, do czego to ma służyć, potem jeszcze szczypta
    > wiedzy o zarządzaniu barwą. :)

    do czego służyć i jakich zasobach pieniężnych rozmawiamy :-)

    Takie mamy czasy, że mamy dużo ekrany w komórkach niż w laptopach czy
    komputerach stacjonarnych.

    W.W.

  • 28. Data: 2014-05-09 22:10:42
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-09 19:25, Irokez pisze:

    > W sumie to ta nierównomierność to popierdóła w stosunku do jakości i
    > głębi oddawanych barw jakie mają dobre panele Eizo.

    Szczerze mówiąc patrząc na matryce IPS nie dostrzegam różnic w jakości
    barw. A już w szczególności gdy skalibrujemy te monitory. Podobnie nie
    dostrzegam w średniej klasy monitorach tak jak moje Delle u2419 itp
    żadnych nierównomierności podświetlenia. Tak więc argument o magicznej
    jakości barw Eizo lub super równomierności podświetlania tych monitorów
    kompletnie do mnie nie trafia w tym sensie, że byle monitor nawet o
    połowę tańszy to robi dobrze. Trafia do mnie natomiast tylko reprodukcja
    przejść tonalnych przy matrycach pseudo 10cio bitowych i graficznych
    torach również 10cio bitowych jakie są w EIZO. A przy tym trybie pracy
    LUT wewnętrzny monitora jest praktycznie nieprzydatny więc też nie jest
    to argumentem "za" - ubiegając dalsze dywagacje.

    > Poza tym nie każdy po nocy siedzi i filmy grozy ogląda na monitorze.
    > Ja tam widzę w dzień różnice w odwzorowaniu kolorów pomiędzy Eizo i
    > Dell'em w robocie.

    Oba tak samo skalibrowane i ta sama jasność?

> [...]
    > No i faktycznie przeczerwienił, co nie tylko na Eizo było widać ale i
    > Nec'u i w duużo mniejszym stopniu ale jednak widać monitorze laptopa.

    Bo to nie kwestia marki monitora lecz umiejętności korzystania z niego.
    No może wykluczmy matryce laptopowe, gdzie 6 bitów się spotyka. Tam to
    nic się nie da zrobić z obrazem. Pewnie zignorowałeś kalibrację więc
    odtwarzanie kolorów jest losowe i stąd Twoje mylne wnioski.

    Marek

  • 29. Data: 2014-05-09 22:13:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    Miało być U2410, sorki

  • 30. Data: 2014-05-09 22:42:51
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Wojtek W. napisał:

    > Takie mamy czasy, że mamy dużo ekrany w komórkach niż w laptopach czy
    > komputerach stacjonarnych.

    BTW

    Quad HD (kto takie rzeczy wymysla, przeciez to nie 4x HD tylko 4x 720p
    jak juz. Takie se HD Ready.)

    Anyway

    http://www.dobreprogramy.pl/Dyrektor-Huawei-Quad-HD-
    w-telefonach-to-nonsens,News,54249.html