  • 11. Data: 2014-05-08 22:02:04
    Temat: Re: Monitory EIZO
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-05-08 21:46, s...@g...com pisze:
    > A czy można powiedzieć że lepiej kupić używano EIZO
    > niż nowy monitor w tej samej cenie?

    Ja wolę kupić swój 4 letni niż nowego Dell'a którego mam w firmie.
    Obowiązkowo taki monitor obejrzeć przed zakupem oczywiście.

    > BTW
    > te monitory mają jakiś licznik przepracowanych godzin?

    w OSD jest po prostu w informacjach tam gdzie numer seryjny.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2014-05-08 22:02:38
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-05-08 21:54, marfi pisze:

    > Użytkownik "mr misio" <m...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:lke7qi$lig$1@node2.news.atman.pl...
    >>

    > Na jakim monitorze oglądasz prezentację monitora EIZO?

    ja na Eizo ;)

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2014-05-08 22:10:12
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-05-08 22:01, s...@g...com pisze:

    > Nie wiem nie znam się dlatego pytam :)
    > Mam jeszcze pytanie.
    > Rozumiem że to jest sprzęt profi zorientowany pod grafików.
    > Nadaje się dla zwykłego zjadacza chleba. W sensie ruchomych obrazków.
    > Czy to po prostu przerost formy nad treścią?

    Zależy, dla zwykłego zjadacza przyda się równomierne podświetlenie,
    podświetlenie, które można regulować do np. kilku % i nie zmienią się
    barwy (w ciemnym pomieszczeniu), odwzorowanie kolorów i wyższa
    rozdzielczość przy proporcjach ekranu 16:10 (pikseli w dół nigdy za dużo
    :P).

  • 14. Data: 2014-05-08 22:13:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

> [...]
    > Nadaje się dla zwykłego zjadacza chleba. W sensie ruchomych obrazków.
    > Czy to po prostu przerost formy nad treścią?

    FlexScan nIe jest profi, właśnie jest do ogólnego stosowania i taki mam.
    Seria FlexScan to różne matryce Możesz kupić 23 cale TN za 1000zł, IPS
    za 1400 czy VA za 2000.
    Obejrzyj koniecznie przed zakupem. W końcu akurat to da się zauważyć czy
    pasuje czy nie.
    Jak nie będziesz widział różnicy to nie przepłacaj i tyle.
    Po prostu abyś potem nie siadał przed monitorem z nastawieniem jaki ten
    obraz do luftu.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2014-05-08 23:31:31
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik s...@g...com napisał:

    > Nadaje się dla zwykłego zjadacza chleba. W sensie ruchomych obrazków.

    Eizo Foris Fortnis? jest jakis Eizo dla graczy - szybki ponoc jest :)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 16. Data: 2014-05-08 23:32:25
    Od: mr misio <m...@g...pl>

    Użytkownik Irokez napisał:

    > ja na Eizo ;)

    ja tez ;)

    http://s1.bild.me/bilder/260513/6329006katy.jpg

  • 17. Data: 2014-05-08 23:39:22
    Od: "Wojtek W." <p...@g...net>

    Mam do czynienia z kilkoma modelami Eizo i powiem tak są
    dobre ale też za wydane na nie pieniądze oczekiwałbym lepszej jakości.
    Mam prywatnie S1911 kupiony u Niemca i właściwie nie ma się do czego
    przyczepić po kilku latach (10tys godz.)
    Reszta modeli kupiona w Polsce.
    Kumpel ma model 22 cale ale równomierność podświetlenia taka sobie.
    W pracy mamy kilka modeli jeden z nich ma słabe podświetlenie.
    Niestety serwis Eizo odmawia naprawy bo to część eksploatacyjna...
    Hmm to po co jest gwarancja na świetlówki 30tys godz ?
    Reszta modeli całkiem przyzwoicie aczkolwiek bez profilowania
    spektrofotometrem
    nie było by tak różowo.
    W kwestii zakupu używanych monitorów
    Ostatnio kupiliśmy w cenie 1 nowego Eizo 4 poleasingowe identyczne
    modele samsunga 24 cale na dobrej matrycy i każdy świeci zupełnie
    inaczej. Po profilowaniu to już inna bajka i postawione obok siebie
    wyświetlają praktycznie identyczne obrazy, nie odbiegające od Eizo :-)
    Moje zdanie jest takie, że podstawa to niezły monitor + profilowanie lub
    najlepiej kalibracja sprzętowa (prosty model Nec-a który posiadam z
    taka funkcją spisuję się znakomicie)

    W.W.

  • 18. Data: 2014-05-09 07:15:29
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-05-08 23:39, Wojtek W. pisze:

    > Moje zdanie jest takie, że podstawa to niezły monitor + profilowanie lub
    > najlepiej kalibracja sprzętowa (prosty model Nec-a który posiadam z
    > taka funkcją spisuję się znakomicie)

    Kilkanaście lat przygotowuję do druku i jeszcze nie doznałem "zaszczytu"
    pracy na Eizo. :-) Często z powodu małego budżetu ale czasem też z
    kiepskiego stosunku cena/jakość.
    Jak jest teraz? (miałem sporą przerwę w zakupach)
    Ile trzeba dać za poprawnego Neca (czy coś innego na IPS) a ile za Eizo?

  • 19. Data: 2014-05-09 13:19:27
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-05-07 23:16, mr misio pisze:
    > No jednak nie ma to jak EIZO
    > rownomiernosc podswietlenia pierwsza klasa
    > http://www.youtube.com/watch?v=EGgbOxcNU2Q

    A na co patrzeć w tym filmiku? Szczerze mówiąc na swoich średniej klasy
    Dellach U2410 nie widzę jakiś nierównomierności. Chyba tylko w tanich
    laptopach udawało mi się dostrzegać nierównomierności.

    Marek

  • 20. Data: 2014-05-09 19:25:13
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-05-09 13:19, Marek pisze:

    > A na co patrzeć w tym filmiku? Szczerze mówiąc na swoich średniej
    > klasy Dellach U2410 nie widzę jakiś nierównomierności. Chyba tylko w
    > tanich laptopach udawało mi się dostrzegać nierównomierności.

    W sumie to ta nierównomierność to popierdóła w stosunku do jakości i
    głębi oddawanych barw jakie mają dobre panele Eizo.
    Poza tym nie każdy po nocy siedzi i filmy grozy ogląda na monitorze.
    Ja tam widzę w dzień różnice w odwzorowaniu kolorów pomiędzy Eizo i
    Dell'em w robocie.
    A kumple jak przyniósł zdjęcie obrobione na swoim chyba Samsungu zdziwił
    się czemu takie czerwone bo u niego jest dobrze.
    No i faktycznie przeczerwienił, co nie tylko na Eizo było widać ale i
    Nec'u i w duużo mniejszym stopniu ale jednak widać monitorze laptopa.
    Z kolei pewnych odcieni bardzo jasnych których nie widziałem w robocie
    na Dellu nagle w domu odkryłem że dana strona web ma jednak fajne tło.
    Ot takie różnice które się przede wszystkim rzucają w oczy. Bo
    nierównomierność... to trzeba nastrój w pokoju zrobić, a jak jest
    nastrój to po co monitor ;)

    --
    Irokez