  • 31. Data: 2020-08-23 00:12:48
    Temat: Re: Monitoring dahua, co jest?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > 1G to że 1Gbps, a FI to Fibber? To chyba źle zrozumiałem co chciałeś
    > napisać.

    Miało być FE :) Przeklawiaturzyłem.

    --
    LordBluzg(R)

  • 32. Data: 2020-08-23 00:36:47
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Jakie problemy są z kablami i zasilaniem? Nie znam się. Pociągnąłem
    > skrętkę, bo wiedziałem że istnieje coś takiego jak PoE. Dokupiłem switch
    > PoE bo tutaj polecono mi żeby nie kupować z wbudowanym w NVR, podpiąłem
    > i się uruchomiło.

    W konfiguracji CVI nie ma interfejsu kamer/ustawień. Całością zajmuje
    się rejestrator. Kamery są znacznie tańsze i można na skrętce puścić
    nawet 4 kamery jednocześnie Oczywiście bez zasilania. Przy zasilaniu
    przez skrętkę w zalezności od odległości 2-3 kamer. Wiadomo, że nie jest
    to składowa sieci LAN i instalacja wymaga położenia kabla od podstaw
    (skrętka zamiast koncentryka) Można też stosować rejestrator hybrydowy,
    który obsługuje wszystkie rodzaje kamer i zrobić sieć "mieszaną".

    Jeśli miałeś już siec LAN mało obciążoną i ciężko byłoby dołożyć nowe
    kable, to kamery IP (w zależności od ilości) i tak w sumie wypadają
    drożej ale mniej skubania kabelków więc tylko wspomniałem o CVI.

> [...]
    > smart)
    > i...na razie działa miodzio bez ani jednego alarmu o zerwaniu
    > połączenia :-) 15 FPS zamiast 25 FPS jest całkowicie wystarczające,
    > dlatego CBR może spokojnie być na 2Mbps ustawiony. Jedyna różnica na
    > razie, to konfiguruje wszystko co z kamerami związane, bezpośrednio na
    > ich stronach - bardziej mozolne, ale doznałem odczucia, że czasami NVR
    > albo SmartPSS nie do końca pokrywają ustawieniami i wartościami
    > dokładnie to co oferuje kamera, przez co chyba po prostu w konfiguracji
    > było coś innego niż wyklikałem w interfejsie.

    Oczywiście że są różnice pomiędzy Smart PSS a web konfiguratorem (czytać
    manuale). W ogóle Smart PSS doczekał się w obecnie nowszych wersjach
    wsparcia/własnego serwera www dla P2P, gdzie istnieje (specjalnie dla
    tego) możliwośc uruchomienia przegladarki. Zlikwidowano easy4IP
    https://www.easy4ip.com/ i musieli coś z tym zrobić bo wiele
    rejestratorów "stoi" na GSM, gdzie publiczne IP to raczej ciężko bez
    abonamentu więc P2P wypada bardzo korzystnie.
    Sam program Smart PSS jest raczej "ogólny" znaczy jego kompatybilność z
    tą różnorodnością sprzętu nie jest 100% bo jest tego zbyt dużo...a
    chińczycy mają swoje ścieżki myślowe :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 33. Data: 2020-08-23 15:16:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 22 Aug 2020 17:30:35 +0200,
    LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Bzdury opowiadasz. NACL Web Plugin
    > https://chrome.google.com/webstore/detail/easy-viewe
    r/anjoggeimnldigfcihcggejncophmhjc?data1=HideRevv2v2

    I rozumiem ten plugin służy do zalogowania się do web interfejsu
    kamery Foscam np . R4 by była możliwość ustawienia wszystkich jej
    parametrów? (Nie interesują mnie programy/pluginy do podglądu obrazu,
    tego jest na pęczki i nie onto chodziło w moim poście).

    --
    Marek

  • 34. Data: 2020-08-23 17:20:58
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-23 o 15:16, Marek pisze:

> [...]
    > (Nie interesują mnie programy/pluginy do podglądu obrazu, tego jest na
    > pęczki i nie onto chodziło w moim poście).

    Misiu kolorowy, do Internet Explorera też jest wtyczka: activex. :>
    Problemem jest, że producenci sprzętu nie będą się opierali na darmowych
    przeglądarkach, które mogą za chwilę zdechnąć i dlatego bazują na IE,
    który był gwarantem, że to nie zdechnie.
    Co do obsługi systemów przez darmowe dystrybucje Linuksa, który też może
    zdechnąć, nikt raczej nie będzie kombinował. To jest domeną Linuksa,
    żeby się dopasował tak, jak to robi dotąd z innymi rzeczami a nie odwrotnie.
    --
    LordBluzg(R)

  • 35. Data: 2020-08-23 18:05:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 23 Aug 2020 17:20:58 +0200,
    LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Misiu kolorowy, do Internet Explorera też jest wtyczka: activex. :>

    Co mnie obchodzi IE? To ma działać natywnie pod http w dowolnej
    przeglądarce i dowolnym systemie.
    To, że bez jakiegoś debilnego plugina nie można się zalogować do
    interfejsu jest kretyństwem nr 1. To, żeby wyświetlić prostą stronę z
    kilkoma ustawieniami tworzy sie taki skomplikowany kod, ze wysyła się
    do wbudowanego układu embedded kilkadziesiat żądań http (spowalniając
    tym responsywność) to kretyńswto nr 2. I to nie tylko MHO ale nawet
    są serwisy, gdzie wskazywane są marki kamer, których producenci
    potrafią zrobić interfejs "browser independent".

> [...]
    > przeglądarkach, które mogą za chwilę zdechnąć i dlatego bazują na
    > IE,
    > który był gwarantem, że to nie zdechnie.

    ROTFL, żeś teraz mądrości pierdolonął :-)

    --
    Marek

  • 36. Data: 2020-08-23 20:43:04
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 23.08.2020 17:20, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > przeglądarkach, które mogą za chwilę zdechnąć i dlatego bazują na IE,
    > który był gwarantem, że to nie zdechnie.
    IE już dawno jest trupem, którego dodatkowo MS trzyma ukrytego w szafie
    i odpala w jail-u.

    --
    Mirek.

  • 37. Data: 2020-08-24 09:25:26
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Ale przy zmianie z CBR na VBR, etykieta pola "Bitrate" zmienia się na
    > "Max bitrate".

    A to ok.
    Tego nie wiedziałem.

  • 38. Data: 2020-08-25 08:51:50
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 23.08.2020 00:36, LordBluzg(R) wrote:
    > W konfiguracji CVI nie ma interfejsu kamer/ustawień. Całością zajmuje
    > się rejestrator.

    Pierwsze z brzegu mi do głowy przyszło - załóżmy choćby te 5 kamer w
    dzisiaj już całkowicie standardowej rozdzielczości FHD 2Mpx. Przychodzi
    do rejestratora 5x taki sygnał wideo i ten rejestrator da radę kodować
    do H265 równocześnie każdy do osobnego strumienia? Już nie pytam o
    Substreamy.

    > Jeśli miałeś już siec LAN mało obciążoną i ciężko byłoby dołożyć nowe
    > kable, to kamery IP (w zależności od ilości) i tak w sumie wypadają
    > drożej ale mniej skubania kabelków więc tylko wspomniałem o CVI.

    Wydaje mi się że "zgodnie ze sztuką zrobiłem". Kamery i rejestrator na
    osobnej sieci (switchu). A do ogólnej / domowej, dane lecą tylko jak się
    zaloguje do kamery / rejestratora.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 39. Data: 2020-08-25 20:37:51
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > do rejestratora 5x taki sygnał wideo i ten rejestrator da radę kodować
    > do H265 równocześnie każdy do osobnego strumienia? Już nie pytam o

    Spokojnie sobie radzi z kodowaniem do 8 Mpix. Kamery CVI mają jednak
    ograniczenie do rozdzielczości ale przy 4 Mpix radzą sobie doskonale.
    Generalnie to obecnie najbardziej praktyczna i przede wszystkim tania
    konfiguracja. Sprzęt wychodzi co najmniej 2-3x taniej niż przy IP i nie
    ma opóźnień jak w przypadku IP.
    http://alarmyhurt.pl/n/119-Artykul-Roznice-pomiedzy-
    systemami-CCTV--HD-a-IP.html

    > Wydaje mi się że "zgodnie ze sztuką zrobiłem". Kamery i rejestrator na
    > osobnej sieci (switchu). A do ogólnej / domowej, dane lecą tylko jak się
    > zaloguje do kamery / rejestratora.

    To mogło być również spowodowane włączeniem Smart Kodeka. Smarta w
    kamerach IP używa się głównie do korzystania z podglądu (przykładowo
    słabe łącze 3G na telefonie), ponieważ w statycznym obrazie praktycznie
    nie ma transmisji, rejestrator w tym przypadku czasem "gubi" strumień,
    co może powodować przerwy, jeśli jest mało treści z kamery i nie ma
    żadnego ruchu.
    --
    LordBluzg(R)

  • 40. Data: 2020-08-25 20:55:56
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 25.08.2020 20:37, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    > Generalnie to obecnie najbardziej praktyczna i przede wszystkim tania
    > konfiguracja. Sprzęt wychodzi co najmniej 2-3x taniej niż przy IP i nie
    Ja no to patrzę trochę inaczej: roboty jest tyle samo albo więcej,
    klient zadowolony mniej.

    --
    Mirek.