  • 41. Data: 2020-08-25 21:50:07
    Temat: Re: Monitoring dahua, co jest?
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-25 o 20:55, Mirek pisze:

    > Ja no to patrzę trochę inaczej: roboty jest tyle samo albo więcej,

    Mniej. Nie zapinasz żadnych RJ45, zasilanie jest bez switcha PoE, żadnej
    konfiguracji kamer, wszystko działa w momencie włączenia zasilania od
    ręki w chwilę. W momencie kiedy stało się to popularne powstały proste
    złącza do montażu opierające się na 2 śrubkach i cała filozofia. Na
    dodatek, jest to praktycznie bezawaryjne z uwagi na swoją prostotę i
    brak konfliktów (jak w temacie otwierającym wątek).

    > klient zadowolony mniej.

    Bynajmniej. Cena 8 kamer CVI 4Mpix z rejestratorem wyniesie około 2tys
    W przypadku kamer IP o tej rozdzielczości sama kamera zamiast ~150zł
    kosztuje ~ 400zł. Obraz FullHD zadowala w obu przypadkach. Jesli klient
    odczyta bez problemu numer rejestracyjny z odległości 20m to wystarcza.
    Wiadomo, że jeśli klient ma wymagania do czytania gazety sąsiada po
    drugiej stronie miasta, to nie stosuje się rozwiązań CVI. Ceny
    rejestratorów podobne ale często dyski do obsługi kamer IP są większe i
    droższe. Dodatkowo, musisz ciągnąć po kilka kabli dla paru kamer IP
    (jeden kabel do jednej kamery) (chyba że stosujesz switche PoE lub
    kombinujesz z PoE inaczej. W przypadku CVI puszczasz jednym kablem 4
    kamery do odległości 300m bez żadnych dodatkowych urządzeń i możesz
    sobie ten kabel rozgałęziać po jednej parze przewodów dla jednej kamery.
    Instalacja CVI zatem jest banalnie prosta i znacznie tańsza.
    --
    LordBluzg(R)

  • 42. Data: 2020-08-25 21:59:46
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-25 o 21:50, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > sobie ten kabel rozgałęziać po jednej parze przewodów dla jednej kamery.
    > Instalacja CVI zatem jest banalnie prosta i znacznie tańsza.

    Dodam tylko, że w przypadku CVI stosuje się często "zapas" żył w kablu
    UTP i nie ma później żadnego problemu z dołożeniem dodatkowych kamer do
    zestawu. Gdzieś zawsze ta jedna para w kablu czeka sobie albo na awarię
    albo na następną kamerę, bo klientowi się zachciało po jakimś czasie.
    Wystarczy tylko wpiąć kamerę (przedłużyć kabel) i działa natychmiast.

    W przypadku IP...czasem (często) brakuje gniazda w switchu i nic nie
    zrobisz, jeśli go nie wymienisz.

    --
    LordBluzg(R)

  • 43. Data: 2020-08-25 23:25:31
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 25.08.2020 21:59, LordBluzg(R) wrote:

> [...]
    I nie ma żadnego rozmydlenia ani odbić?
    Ja miałem do czynienia z kilkoma instalacjami na CVI, TVI, TurboHD, AHD,
    czy innym podobnym, ale niemal zawsze było coś nie tak z obrazem - to w
    końcu analog, praw fizyki pan nie zmienisz.

    --
    Mirek.

  • 44. Data: 2020-08-26 10:30:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.08.2020 21:59, LordBluzg(R) wrote:
    > W przypadku IP...czasem (często) brakuje gniazda w switchu i nic nie
    > zrobisz, jeśli go nie wymienisz.

    Na UTP można mieć przecież dwie kamery na jednym przewodzie. Serio aby
    podpiąć piątą kamerę do czteroportowego switch PoE, jedyne rozwiązanie
    widzisz zakup większego switcha?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 45. Data: 2020-08-26 10:35:36
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 25.08.2020 21:50, LordBluzg(R) wrote:
    > Bynajmniej. Cena 8 kamer CVI 4Mpix z rejestratorem wyniesie około 2tys
    > W przypadku kamer IP o tej rozdzielczości sama kamera zamiast ~150zł
    > kosztuje ~ 400zł.

    Byłem przekonany że będzie taniej, może nie aż tyle jak podajesz
    ale...sprawdziłem i:

    a) analogiczny (o niemal tych samym parametrach, bo trochę gorszy) NVR
    od Dahua HD-CVI kosztuje najtaniej na allegro 830zł - za NVR IP i switch
    PoE 8ch dałem razem 600zł

    b) HD-CVI od Dahua nie ma kamer 4Mpx, najbliżej 5Mpx. Ale analogiczna z
    funkcją Starlight, to tylko w serii Pro za 550zł - za IP 4Mpx dałem 440zł.

    Gdzie te 150zł za kamerę?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 46. Data: 2020-08-26 18:21:41
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    > Na UTP można mieć przecież dwie kamery na jednym przewodzie.

    Łącznie z PoE?

    > Serio aby podpiąć piątą kamerę do czteroportowego switch PoE, jedyne rozwiązanie
    > widzisz zakup większego switcha?

    Niezupełnie. Bez zakupu dodatkowego sprzętu nie podłączysz piatej
    kamery. Czy to będzie zwykły switch z przelotką zasilania czy nowy o
    większej ilosci portów.
    Port to port.

    --
    LordBluzg(R)

  • 47. Data: 2020-08-26 18:35:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > a) analogiczny (o niemal tych samym parametrach, bo trochę gorszy) NVR
    > od Dahua HD-CVI kosztuje najtaniej na allegro 830zł - za NVR IP i switch

    Nie wiem jaki masz rejestrator ale 8 kanałowy CVI z wyższej półki (klasa
    5) kosztuje ok 400-500zł.

    > b) HD-CVI od Dahua nie ma kamer 4Mpx, najbliżej 5Mpx.

    Kłamiesz :)
    https://allegro.pl/listing?string=hac-hfw1400r&bmatc
    h=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-uni-1-4-08
    13&order=d

    > Ale analogiczna z
    > funkcją Starlight, to tylko w serii Pro za 550zł - za IP 4Mpx dałem 440zł.
    >
    > Gdzie te 150zł za kamerę?

    https://allegro.pl/oferta/kamera-hd-cvi-hac-hfw1400s
    -0280b-3-7-mpx-2-8-mm-9297169229

    https://allegro.pl/oferta/kamera-analog-hd-4mpx-dh-h
    ac-hfw1400t-0280b-s2-9071827429

    Można trafić za 150 ale trzeba lepiej poszukać. Ja nie zaopatruję się na
    Allegro lecz w hurtowni i mam niższe ceny.

    Tutaj masz konfigurację za 2kzł
    https://allegro.pl/oferta/zestaw-monitoringu-dahua-8
    -kamer-fullhd-1080p-ir20-7387996137

    Oczywiście to Allegro. Można kupić lepszy sprzęt, w tej samej cenie ale
    raczej nie z Allegro.

    --
    LordBluzg(R)

  • 48. Data: 2020-08-26 18:55:16
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-25 o 23:25, Mirek pisze:

    > I nie ma żadnego rozmydlenia ani odbić?

    Nie zauważyłem. Owszem, prowadzenie instalacji zwykłym przewodem UTP w
    korycie kablowym łącznie z kablami zasilania 400V może powodować morę
    lub pasy. Jest to w sumie niedopuszczalne z punktu widzenia producenta
    (warunki-manual).

    > Ja miałem do czynienia z kilkoma instalacjami na CVI, TVI, TurboHD, AHD,
    > czy innym podobnym, ale niemal zawsze było coś nie tak z obrazem - to w
    > końcu analog, praw fizyki pan nie zmienisz.

    Widocznie było: Akto panu Tak Ładnie Spierdolił? :)

    --
    LordBluzg(R)

  • 49. Data: 2020-08-26 19:56:36
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 23.08.2020 o 17:20, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    r/anjoggeimnldigfcihcggejncophmhjc?data1=HideRevv2v2

    > Misiu kolorowy, do Internet Explorera też jest wtyczka: activex. :>
    > Problemem jest, że producenci sprzętu nie będą się opierali na darmowych
    > przeglądarkach, które mogą za chwilę zdechnąć i dlatego bazują na IE,

    Misiu kolorowy, może napisz, że handlujesz tym chińskim badziewiem.

    --
    Kaczin

  • 50. Data: 2020-08-26 20:22:42
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-26 o 19:56, Kaczin pisze:

    > Misiu kolorowy, może napisz, że handlujesz tym chińskim badziewiem.

    A skąd. Kupuję, montuję i dobrze mi działa. Pewnie jesteś z PiS i
    zadraszczasz :]
    Miałbym na usenecie reklamować jakiegoś chińczyka? :D
    Jednak...na pewno jesteś PiSorem, skoro masz takie pomysły :D

    --
    LordBluzg(R)