    Subject: Re: Monitoring dahua, co jest?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Sun, 23 Aug 2020 00:36:47 +0200

    > Jakie problemy są z kablami i zasilaniem? Nie znam się. Pociągnąłem
    > skrętkę, bo wiedziałem że istnieje coś takiego jak PoE. Dokupiłem switch
    > PoE bo tutaj polecono mi żeby nie kupować z wbudowanym w NVR, podpiąłem
    > i się uruchomiło.

    W konfiguracji CVI nie ma interfejsu kamer/ustawień. Całością zajmuje
    się rejestrator. Kamery są znacznie tańsze i można na skrętce puścić
    nawet 4 kamery jednocześnie Oczywiście bez zasilania. Przy zasilaniu
    przez skrętkę w zalezności od odległości 2-3 kamer. Wiadomo, że nie jest
    to składowa sieci LAN i instalacja wymaga położenia kabla od podstaw
    (skrętka zamiast koncentryka) Można też stosować rejestrator hybrydowy,
    który obsługuje wszystkie rodzaje kamer i zrobić sieć "mieszaną".

    Jeśli miałeś już siec LAN mało obciążoną i ciężko byłoby dołożyć nowe
    kable, to kamery IP (w zależności od ilości) i tak w sumie wypadają
    drożej ale mniej skubania kabelków więc tylko wspomniałem o CVI.

> [...]
    > smart)
    > i...na razie działa miodzio bez ani jednego alarmu o zerwaniu
    > połączenia :-) 15 FPS zamiast 25 FPS jest całkowicie wystarczające,
    > dlatego CBR może spokojnie być na 2Mbps ustawiony. Jedyna różnica na
    > razie, to konfiguruje wszystko co z kamerami związane, bezpośrednio na
    > ich stronach - bardziej mozolne, ale doznałem odczucia, że czasami NVR
    > albo SmartPSS nie do końca pokrywają ustawieniami i wartościami
    > dokładnie to co oferuje kamera, przez co chyba po prostu w konfiguracji
    > było coś innego niż wyklikałem w interfejsie.

    Oczywiście że są różnice pomiędzy Smart PSS a web konfiguratorem (czytać
    manuale). W ogóle Smart PSS doczekał się w obecnie nowszych wersjach
    wsparcia/własnego serwera www dla P2P, gdzie istnieje (specjalnie dla
    tego) możliwośc uruchomienia przegladarki. Zlikwidowano easy4IP
    https://www.easy4ip.com/ i musieli coś z tym zrobić bo wiele
    rejestratorów "stoi" na GSM, gdzie publiczne IP to raczej ciężko bez
    abonamentu więc P2P wypada bardzo korzystnie.
    Sam program Smart PSS jest raczej "ogólny" znaczy jego kompatybilność z
    tą różnorodnością sprzętu nie jest 100% bo jest tego zbyt dużo...a
    chińczycy mają swoje ścieżki myślowe :)

    --
    LordBluzg(R)