  • 11. Data: 2011-07-24 22:51:34
    Temat: Re: Monitor LCD HN 198D nie świeci
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "j.r." napisał:

    > Powoli dochodzę do wniosku że Ty kolego naprawdę nie starasz
    > się naprawić ten monitor tylko trochę pobawić się w trola !!!

    Dochodzisz do fałszywego wniosku. Nie wiem na jakiej podstawie. W monitorach LCD
    jestem początkujący i muszę przejść jakiś etap edukacji, aby zrozumieć o co mnie
    pytają. 30 lat naprawiałem telewizory i miałem niezłe efekty, ale to były inne
    czasy. Łatwy dostęp do dokumentacji, łopatologiczne opisy w różnych
    czasopismach. Teraz tego nie ma. A jest problem. Padły mi dwa monitory, a na
    zakup nowego mnie nie stać. Proszę więc o cierpliwość i wyrozumiałość.

    Wróćmy do meritum. Piszesz o mostku H odnosząc się do datasheet MP 1038. Tyle,
    że w moim monitorze jest nieco inaczej. Zamiast tranzystorów sa scalaki i to
    mnie zmyliło. Chyba raczej trudno je sprawdzić "na sucho". Może coś z pomiarów
    da się wywnioskować?

    Remek

  • 12. Data: 2011-07-25 02:22:30
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Remek napisał:
> [...]
    > tranzystorów sa scalaki i to mnie zmyliło. Chyba raczej trudno je
    > sprawdzić "na sucho". Może coś z pomiarów da się wywnioskować?
    OK możesz w takim razie naszkicować schemat dla twojego sprzętu?
    Gdzie idą sygnały z MP1038, które szły na tranzystory?
    Prawdopodobnie scalaki o do których idą to 8 pinowe układy SMD?
    Jeśli masz możliwość zrób zdjęcie okolicy tego scalaka wtedy sami
    może coś odczytamy?
    --
    pzdr, j.r.

  • 13. Data: 2011-07-25 13:10:28
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "j.r." napisał:

> [...]
    > Prawdopodobnie scalaki o do których idą to 8 pinowe układy SMD?
    > Jeśli masz możliwość zrób zdjęcie okolicy tego scalaka wtedy sami

    Już robię fotki i dam je na moją stronę. Te scalaczki zamiast tranzystorów to F
    5266.

    1. Czy po odłączeniu scalaków mocy powinny być przebiegi na pinach 17, 20, 24,
    27 ?
    2. Czy zamiast świetlówek można podłączyć sztuczne obciążenie?
    3. Jak sprawdzić świetlówki?

    Remek

  • 14. Data: 2011-07-25 14:37:38
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Link do strony z fotkami:

    http://remek62.republika.pl/HN%20198D/HN%20198D.html

    Remek

  • 15. Data: 2011-07-25 17:03:32
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    W swojej wiadomości Remek napisał:

    > Już robię fotki i dam je na moją stronę. Te scalaczki zamiast
    > tranzystorów to F 5266.
    Coś mi nie pasuje to oznaczenie ale jak dasz fotkę to zweryfikuję.
    > 1. Czy po odłączeniu scalaków mocy powinny być przebiegi na pinach
    > 17, 20, 24, 27 ?
    Tak ale wtedy gdy SI, LI i LV będą <1,2V
    > 2. Czy zamiast świetlówek można podłączyć sztuczne obciążenie?
    Osobiście zamiast uzwojenia pierwotnego transformatora podłączył byn
    rezystor 220R większej mocy na początek.
    > 3. Jak sprawdzić świetlówki?
    Obejrzeć końce, jeśli ciemne to wymienić.
    Podmienić w jej miejsce inną jak zadziała to znaczy że ta jest
    uszkodzona.
    Nie znam metody pomiarowej na jej sprawdzenie inne niż w działającym
    układzie :(
    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2011-07-25 18:51:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    j.r. wrote:
    (ciap)
    > Osobiście zamiast uzwojenia pierwotnego transformatora podłączył byn
    > rezystor 220R większej mocy na początek.

    Proponował mi kiedyś jeden z grupowiczów układ zastepczy swietlówki, nie
    zawsze mamy na co podmienić :-)
    Poszukam - napiszę jak to miało wygladac.

    --
    Włodek

  • 17. Data: 2011-07-26 03:44:02
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "j.r." napisał:

    > Nie znam metody pomiarowej na jej sprawdzenie inne niż w działającym
    > układzie :(

    Monitor ożył! Jakiś błąd jest w połączeniu elektroniki matrycy z modułem
    sterującym. Po którymś kolejnym podpięciu całości monitor zaświecił. Kolejne
    włączenie - drgający obraz. Po odłączeniu i powtórnym podłączeniu wtyku od
    matrycy jest O.K. Dziękuję za wszystkie porady. Zakładam kolejny wątek dotyczący
    drugiego monitora.

    Pozdrawiam Remek