  • 41. Data: 2019-01-02 15:55:04
    Temat: Re: Moje coroczne molestowanie elektronikow
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Tornad pisze:

    > Ja od lat usiluje wprowadzić na stan wiedzy moje odkryte kilka lat temu
    > prawo. Prawo to w skrocie brzmi: W kazdym zjawisku fizycznym biora udział
    > wszystkie zjawiska i prawa fizyki, w tym te dotychczas nieznane, a które
    > w danych warunkach zajść mogą.

    Moje gratulacje. To znaczeniem swoim w niczym nie ustępuje doniosłemu
    odkryciu dokonanemu przez Jeremiasza Apollona Hytza -- "Każdy skutek ma
    swoją przyczynę" (J.A. Hytz, "Die Pendologische Methode", Wien 1881, s.9).

    > Przy okazji mogę się pochwalić, ze udało mi się wyprowadzić calkiem nowy,
    > dotychczas nieznany wzor matematyczny na wspolczynnik zwalniania tempa
    > chodu mojego zegara świetlnego. Wg mojego calkiem swiezego zwidu,
    > opublikowanego w Applied Physics Research, w wydaniu grudniowym z 2017 r.

    Genialne myśli często bywaja zapominane, by kto inny po latach mógł odkryć
    je na nowo. Tu bym radził zapoznać się z faktami, jakie kanadyjski etnolog
    L.H. Gut Morgen opisał w pracy "La comparaison de la mode de marcher d'un
    Esquimaux avec n'importe de quoi" (L.H. Gut Morgen "Porównaniie chodu
    Eskimosa z czym nie bądż", przekład Żegoty Cięglewicza, "Imaginacya" R. VI,
    z. 5, przedruk z "Acta Pendologica Canadiana" R. VI, z6.

    > Glownym moim celem jest doswiadczalne potwierdzenie tego mojego odkrycia.

    Poza doświadzczeniami nie mniej ważna jest literatura przedmiotu. Tu bym
    na początek polecił fundamentalne dzieło Śledzia Otrembusa Podgrobelskiego
    "Wstęp do imagineskopii (próba zarysu)" (pierwsze wydanie Kraków, 1977).

    > Mogloby się to wydac smieszne gdyby nie było prawdziwe.

    Wcale się nie wydaje.

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2019-01-02 16:19:49
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.01.2019 o 12:46, Tornad pisze:
    [...]
> [...]
    > mojego zegara świetlnego. Wg mojego calkiem swiezego zwidu, opublikowanego w

    Próba znalezienia tego czasopisma na liście filadelfijskiej daje
    rezultat "no existing match".

    P.P.

  • 43. Data: 2019-01-02 16:24:24
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 02.01.2019 o 14:57, Paweł Pawłowicz pisze:
    > W dniu 02.01.2019 o 12:46, Tornad pisze:
    > [...]
    >
    > Pan Einstein doszedł do tego wzoru na całkowicie różnej drodze, niż pan
    > Lorentz, trudno więc mówić, że "zerżnął".
    > Tak nawiasem, w swojej "pracce" próbował uratować równania Maxwella,
    > które w przypadku obiektu posiadającego niezerowy ładunek dawały inne
    > rozwiązania z punktu widzenia nieruchomego obserwatora i z punktu
    > widzenia poruszającego się obiektu.

    Dorzucę jeszcze, że Hendrik Lorentz doszedł do swojego wzoru
    interpretując wyniki pomiarów prędkości światła. Owe pomiary
    zrealizowano interferometrem który poruszał się w różnych kierunkach z
    różnymi prędkościami.

    P.P.

  • 44. Data: 2019-01-02 16:26:13
    Od: b...@g...com

    użytkownik Tornad napisał:

    > Nic podobnego. Ja nie stawiam zadnych warunkow. Interesuje mnie jedynie aby
    > taki zegar po prostu chodzil. Jak moje pomiary nie wykaza zadnych zaleznosci
    > to również będzie to sukces. Przerobie go na zegar scienny, który powiesze
    > sobie w salonie. Bede miał wykres zaleznosci czestotliwosci jego chodu od czasu
    > lokalnego dzięki czemu będę mogl obliczyć która jest godzina. Mam nadzieje, ze
    > taki zegar nie będzie ustepowal dokladnosci wskazan zegara atomowrgo a będzie od
    niego znacznie tanszy.

    > Pozdr
    > Tornad

    Weź lepiej opisz o co chodzi, nie każdy pamięta wytyczne:)

    Z tego co pamiętam miało być jak w opisie:
    Dwa oscylatory. Oba mają układ odbiorczy i nadawczy.
    Jak jeden odbierze wiązkę na fotodiodzie, daje impuls na diodę laserową,
    wiązka trafia do drugiego układu gdzie po jej odebraniu układ nadaje impuls
    na diodę laserową tj. taki optyczny ping pong.

    Zakładając że będą tam jakieś zmiany w zależności od chj wii czego
    (eteru/grawitacji/księżyca itd) to promień lecący z A do B będzie
    powiedzmy leciał szybciej, z B do A wolniej. Czyli skompensują się
    i doświadczenie nie ma sensu.

    Masz jakiś sensowy opis co Ty właściwie chcesz mierzyć?
    Pisałeś coś o mierniku. Ten miernik nie ma przypadkiem za mało
    cyfr? Bo wisz, rozumisz np. rozszerzalności cieplnej materiałów
    nie zmierzysz miarką krawiecką, za mała dokładność.

  • 45. Data: 2019-01-02 16:47:57
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 15:55:05 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > "Wstęp do imagineskopii (próba zarysu)" (pierwsze wydanie Kraków, 1977).

    Zauwaz, ze zarówno mojego prawa, ktre przytoczyłem do wiedzy powszechnej
    Czytelnikow tu na tym forum, ani tez mojego nowego odkrycia odnośnie
    istenienia drugiej gammy Lorentza, dotychczas w literaturze nie było i oprócz
    mojego artykulu dodad nie ma.

    Przytoczoe przez Ciebie prawo tego Jeremiasza Apollona Hytza -- "Każdy skutek
    ma swoją przyczynę" jest prawem blednym, nie prawdziwym, zatem na miano prawa
    nie zasluguje nawet przy przy moim nie stało.

    Od bidy mogloby się z moim prownywac gdyby ten Jeremis zapodal, ze każdy
    skutek ma wiele przyczyn. A nie jedna co nietety u nas nadal blednie pokutuje.
    Weź to znane powszechnie doswiadczemnie M-M czyli tego Michlesona pod
    kontrola Moreleya. To doświadczenie było wykonane w powietrzu a nie w próżni.
    Zatem zaszly tu inne, nie uwzględnione warunki, w których to swiatlo miało
    identyczne predkosci bo ono propagowalo się w odniesieniu do nieruchomego w
    mrocznej piwnicy powietrza, a nie próżni.

    A pan Einstein te zerowe wyniki bezmyślnie i radośnie sobie wyekstrapolowal
    na proznie i oglosil swój gienialny postulat. Udajac jeszcze, ze o pomiarach
    MM nie slyszal. Taki gieniusz z niego był.

    A w próżni niestey to swiatlo nie propaguje się z jednakowymi prędkościami we
    wszystkich kierunkach. A tego wlasnie dowiodl dyskutowany tu pan Szostek.
    A wcześniej studenci Z Bogoty. Ci to już calkiem zaszaleli bo ta predkosc
    swiata slonecznego zmienila się co godzine. Potem dopiero wyczili, ze ona
    się zmienia wg relacji c+/- v zależnej od [pory dmia. Pod wieczor była
    znacznie mniejsza od pomiarow wykonanych z rana.

    I do tej pory ten bledny postulat Einsteina podpiera się tym jedynym
    doswiadczeniem M-M, wykonanym w powietrzu. A doswiadczenia innych badaczy,
    wykonane np przez pana Millera na wysokiej gorze Mt Wilson, zatem pod
    zmniejszonym ciśnieniem, ostentacyjnie się ignoruje. Bo one niby bledne były
    bo tak je po śmierci Millera zreanalizowal pan Shankland na zlecenie Einsteina.
    I nikomu do glowy nie przyjdzie (bo tego robic nie wolno) by te badania
    powtórzyć chciazby w jakiejś pol czy cwierc próżni nawet.

    W sumie rzeczywiście jak więcej poczytasz to sam się przekonasz, ze Twoje
    ustalenia sa co najmniej bledne.
    Niechaj będzie pochwalony twe, obalony. Teraz, zawsze i na wieki wiekow Ament:)

    Pozdr
    Tornad

    .

  • 46. Data: 2019-01-02 17:03:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Paweł,

    > Próba znalezienia tego czasopisma na liście filadelfijskiej daje
    > rezultat "no existing match".

    http://www.ccsenet.org/journal/index.php/apr/about

    ,,open-access" czyli każdy może sobie wypierdzieć co chce i
    opublikować.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2019-01-02 17:03:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik bytomir napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik Tornad napisał:
    [...]
> [...]
    >impuls
    >na diodę laserową tj. taki optyczny ping pong.

    Chyba nieco inaczej - oscylator sie sklada z diody nadawczej,
    odbiorczej, wzmaczniacza i generatora impulsu.
    Wysylamy krotki impuls swiatla, fotodioda odbiera, ten odebrany
    wyzwala kolejny impuls w generatorze.

> [...]
    >i doświadczenie nie ma sensu.
    >Masz jakiś sensowy opis co Ty właściwie chcesz mierzyć?

    Chce zrobic generator impulsow o czestotliwosci wyznaczonej przez
    czas przelotu swiatla.
    Jak bedzie mial takie 2, to stosunkowo latwo porownac czy czasy
    przelotu sa takie same.

    Tylko nie bardzo zrozumialem - chce to zapetlic kablami i zmierzyc
    przelot w dwie strony,
    czy dac lusterko, zmierzyc przelot tam i z powrotem, a drugi zestaw
    ustawic prostopadle.

    >Pisałeś coś o mierniku. Ten miernik nie ma przypadkiem za mało
    >cyfr?

    No wlasnie IMO bedzie mial za malo, bo my tu czasy rzedu ns, roznice
    miedzy czasami znacznie mniejsze,
    a opoznienia w elektronice tez beda rzedu ns, i co gorsza zalezne od
    wielu czynnikow.
    Wiec plywac to bedzie mocno i z pomiaru nic nie wyjdzie.

    >Bo wisz, rozumisz np. rozszerzalności cieplnej materiałów
    >nie zmierzysz miarką krawiecką, za mała dokładność.

    Bedzie drugie zadanie - zrobic dokladny termostat.
    Co gorsza ... w prozni :)

    A tak swoja droga - moze latwiej zrobic generator mikrofal z linia
    opozniajaca na jakims falowodzie ?
    Kawal rury miedzianej ... a potem termostaty i termostaty ...

    J.

  • 48. Data: 2019-01-02 17:17:19
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 15:40:11 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:
> [...]
    zglosi podniesiesz. Zglosi sie wielu zrobisz licytacje.

    > Nic nie jest w stanie zapłacić. Parę lat temu też tutaj zawracał mandolinę w
    podobnym temacie, lecz chodziło o ultradźwięki. Podjąłem się tematu, lecz zakończył
    się tym, że facet nie ma kilkudziesięciu dolców. To troll, pomyleniec lub jedno i
    drugie. Popatrz tylko co wyprawia na pl.sci.fizyka

    Dobrze, ze się odezwales. Moja propozycja jest nadal aktualna. Dwa patyki jako
    zaliczka i reszta po wykonaniu zadania.
    Odnosnie ultradzwiekow projekt zrealizowałem. Znalazl sie zdolny fachowiec,
    ktory wykonal go praktycznie za symboliczna oplata po kosztach wlanych.
    Gotowy sensor kosztowal 2.50 dolara i jakas bramka z jakiegos starocia wydlubal
    i dla pewnosci wykonal dwa dzialajace bezawaryjnie egzemplarze. Bo ja lubie
    mieć wszystkiego po dwa. Jak Cie to interesuje to przesle ci za friko schemat
    i pelna dokumentacje fotograficzna tego prostego układu. Zmontowalbys go bez
    trudu w kilka godzin. Koszt materiałów nie przekracza kilkudziesieciu złotych. Pod
    warunkiem, ze odszczekasz swoje nieuzasadnione wyzwiska i ladnie
    publicznie tu przeprosisz.
    Wykonalem również odnośne pomiary. Niestety, nie przewidzialem, ze przy
    większych prędkościach wiatru w tunelu aerodynamicznym, układ wpada w to co
    ja zlosliwie nazywam masturbacjami powietrznymi. A z ktoryni uporac mi się
    niestety nie udało.
    Dziekuje za reklamę na sci fizyka, z ktorej jestem dumny.

    Tornad

  • 49. Data: 2019-01-02 18:08:29
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 17:03:23 UTC+1 użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > http://www.ccsenet.org/journal/index.php/apr/about
    >
    > ,,open-access" czyli każdy może sobie wypierdzieć co chce i
> [...]

    Dzieki za swoista reklamę. Faktem jest ze wydawnictwo nie jest z najwyższej
    polki. Ale swoje zrobilo i robi. Od czasu opublikowania tego artykulu
    zatytułowanego Dilaton of time diation (Dylatacja dylatacji czasu), nie mogę
    się wręcz opedzic od listow-propozycji, ktora dostaje od wielu innych
    wydawnictw, które nadal czekaja na mój nowy rękopis. I jakies cytaty się już
    ukazaly. Niektórzy wyzywaja mnie od profesorow podczas gdy ja przy profesorach
    tylko stalem. Najczesciej w charakterzer robola, który robote wykonywal a caly
    splendor spadal na pana professsora. Nadzwyczajnego w dodatku:)
    A na marginesie od paru lat czekam na Twoja strone która nadal jest w budowie...

    Pozdr
    Tornad

  • 50. Data: 2019-01-02 19:49:15
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 16:26:14 UTC+1 użytkownik b...@g...com
    napisał:
> [...]

    > wiązka trafia do drugiego układu gdzie po jej odebraniu układ nadaje impuls
    > na diodę laserową tj. taki optyczny ping pong.

    Już się robi krotko i zwiezlowato. Bo jak widze rodza się osobnicy, którzy wszystko
    bardzo dobrze wiedza jak i co należy robic tyle, ze sami tego zrobić nie potrafią.

    Uklad będzie zlozony z trzech podzespolow.

    !. Generator pojedynczych impulsow świetlnych GPIs). On musi mieć cyngiel czyli
    trigger, na ktory należy zapodać impuls wyzwalający, który na wyjściu wyzwoli
    impus swietlny, roboczy. Impuls ten poleci na 1-2 m do przodu gdzie odbije się
    od lusterka i wroci do miejsca blisko miejsca z ktorego został wyslany.

    2. Odbiornik tego impulsu świetlnego. Odbiornik musi być zlokalizowany kilka
    cm obok GPIS Musi w nim być szybka fotodioda typu np PIN, która ten impuls
    powracający od lusterka odbierze i jako elektroniczny go wzmocni.

    3 układ sprzegajacy czyli zapetlajacy
    Uklad ten ma odebrany impuls uformować, utworzyc z niego nowy impuls, który
    bedzie podany na trigger GIPS wyzwoli następny impuls swietlny, który nazywam
    roboczym. Ten znowu odebrany i odpowiednio przetworzony w układzie
    zapetlajacym, podany na trigger ma wyzwolić nastepny i tak dookoła wojtek.

    Efektem będzie praca całego układu jako generator impulsow swietlno-pradowych,
    których czestotliowosc będzie zalezna glownie od odleglosci do lusterka i z
    powrotem do miejsca, z którego on został wyslany. Zatem czestotliwosc tego
    całego układu będzie zalezna glownie od dlugosci drogi impulsow swietlnych do
    lusterka i z powrotem. I tak ten zegar ma chodzic. I tylko tyle i az tyle.
    Oczywiście zegar ten zacznie chodzic od momentu zapodania na trigger impulsu
    startowego. To tak jak bys chciał uruchomić stary motocykl, ktory ma nozny
    rozrusznik.

> [...]
    (eteru/grawitacji/księżyca itd) to promień lecący z A do B będzie
    > powiedzmy leciał szybciej, z B do A wolniej. Czyli skompensują się

    Oczywiście, ze jakies nieprzewidziane trudności mogą się pojawić. Uklad GPIS
    powinien miec w miare krotki czas resetowania się czyli być przygotowany na
    przyjecie impulsu wyzwalającego. No i sam impuls bowienie być również w miare
    krotki. Przy tym wlasnie konstruktor tego prototypu zegara ultradzwiekowego
    nie zwrocil uwagi i zdziwil się, ze układ, ktrego te trzy podzespoly czialaly,
    nie chce dzialac. Wstawienie bramki opozniejacej impuls wyzwalający problem
    rozwiazalo. Układ dzialal bez przerwy pare tygodni bezawaryjnie i w miare
    stabilnie. NIestey do pomiarow się nie nadal wskutek nieprzewidzianych
    masturbacji powietrzych w które wpadal przy większych preddkosciach powietrza.

> [...]
    > cyfr? Bo wisz, rozumisz np. rozszerzalności cieplnej materiałów
    > nie zmierzysz miarką krawiecką, za mała dokładność.

    Chce zmierzyc stosunkowo niewiele. Jeśli pomiary będą nadziejne to układ
    mozemy swoiście cyzelować. Np wstawić jakas proteze stabilizatora temperatury.
    Żadne jednostki czasu ani odleglosci na tym etapie mnie nie będą interesować.
    Uklad ma zwiekszac czestotliwosci pracy przy zbliżaniu lusterka czyli
    skracaniu drogi lotu impulsu roboczego i te czstotliwosc zmniejszać przy
    wydluzaniu jego drogi. Calkiem podobnie jak reguluje się tempo chodu zegara
    wahadłowego zwiekszajac lub skaracajac dlugosc jego wahadla.

    Glownie bedzie i chodzic jedynie o ustalenie czy ten zegar będzie zwalnial
    w zaleznosci od jego orientacji. Czyli czy wyjda zauwazalne roznice gdy go
    ustawie poprzecznie i inne gdy go ustwie pod jakims katem. I tylko o to i az o to
    chodzi. Tyle, ze naprawde jest to bardzo mało prawdpodobne. Wieksze roznice
    powstana wskutek roznic temperatur.

    Potem może zdobede pieniądze na dalsze udoskonalenia o ile takowe uda się
    zdobyc. Zadnej Ameryki ani obalania czegokolwiek i kogokolwiek nie przawiduje.

    I doprawdy nie mam pojecia skad utarlo się przekonanie i wpisy, za ja chce
    jakas teorie obalac i koniecznie należy mi w tym obalaniu przeszkodzić. Zniechecic
    czy wręcz mój projekt obrzydzić.
    Z żadna teoria ten zegar nie ma i nie będzie miał absolutnie nic wspólnego.

    Bede starannie wszystkie madrosci wymikajace z jakiejkolwiek teorii omijal
    lukiem o malej krzywiźnie. A dużym promieniu.

    Glownym celem wynikającym z zaspokojenia ciekawości czy mojej proznosci, jest
    fakt, ze jak dotychczas nie slyszalem aby taki zegar już ktoś wcześniej
    skonstruowal.
    Jak napisalem, mam taki kaprys i jeśli ten zegar nie wykaze zadnych anomalii,
    co jest prawie pewne, przerobie go sobie na zegar scienny i zwiesza na scianie
    salonu, ktory mam w bloku. Salon ma powierzchnie 14 m2 i tylko takie mam
    wymaganie aby ten zegar mi się w tym salonie zmiescil. Z czym chyba problemu
    być nie powinno. Cala jedna sciane wylozylem boazeria sosnowa, na tle której
    mój zegar powinien się niezle prezentować jako rodzaj zbytku czy zabytku.
    Niezbędne lusterko powiesze na scianie przeciwnej albo gdzie w kacie.

    Pozdr
    Tornad