  • 1. Data: 2009-10-30 12:50:45
    Temat: Dwa razy laptop.
    Od: "Bazyl" <bazyl3[CIACHO]@go2.pl>

    Potrzebne dwie sztuki.

    Jeden to typowy biurowiec o następujących cechach:
    - co najmniej 15,6'' LED
    - na Intelu co najmniej DC T4200
    - z osobnym blokiem numerycznym
    - od producenta mającego szybki i sprawny serwis
    - z Vistą Premium, 7 albo innym dającym się upować do 7
    - mile widziana duża ilość RAM-u :)
    To wszystko w cenie do 2400 PLN

    Drugi to multimedialna "siedemnastka", czyli 17'' LED a reszta podobnie jak
    wyżej.

    Bazyl [ b...@g...pl ]
    http://bazyl3.blogspot.com
    http://tinyurl.com/pfbmx and http://tinyurl.com/53ryxx

  • 2. Data: 2009-10-30 16:52:36
    Temat: Re: Dwa razy laptop.
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Bazyl wrote:
    > Jeden to typowy biurowiec o następujących cechach:
    > - co najmniej 15,6'' LED

    Z ciekawosci - po co do biurowca podswietlenie LED? Obrazu dzieki temu
    lepszego miec nie bedziesz, bo to dokladnie taki sam ekran LCD (zniknie
    jedynie marginalny problem "rozgrzewania" CCFL), a cena bedzie wyraznie
    wyzsza, bo placisz za nowosc i mode.

    k,

  • 3. Data: 2009-10-30 23:01:11
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > lepszego miec nie bedziesz, bo to dokladnie taki sam ekran LCD (zniknie
    > jedynie marginalny problem "rozgrzewania" CCFL), a cena bedzie wyraznie

    I będzie jeszcze taki monitorek oczy oślepiał swoim świeceniem.

    --
    animka

  • 4. Data: 2009-10-31 11:19:50
    Od: vDon <v...@o...eu>

    KILu wrote:

    > Z ciekawosci - po co do biurowca podswietlenie LED? Obrazu dzieki temu
    > lepszego miec nie bedziesz,

    Akurat kolory będzie pewnie miał lepsze - bardziej wyraziste. Gamut
    (zakres) barwny podświetlenia LED bije na głowę dowolne CCFL.

    > bo to dokladnie taki sam ekran LCD (zniknie
    > jedynie marginalny problem "rozgrzewania" CCFL),

    Rodzaj i typ użytego podświetlenia ma duży wpływ na to, co w efekcie
    widzimy na ekranie. Diabeł tkwi w szczegółach.

    > a cena bedzie wyraznie
    > wyzsza, bo placisz za nowosc i mode.

    Również, ale nie tylko.

  • 5. Data: 2009-10-31 13:00:03
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    vDon wrote:
    > Gamut
    > (zakres) barwny podświetlenia LED bije na głowę dowolne CCFL.

    O, tego nie wiedzialem. Powiem wiecej - czytalem gdzies (fakt, ze bylo to
    dosc dawno), ze widmo CCFL jest pelniejsze, niz w przypadku bialych
    LED-ow.

    k,

  • 6. Data: 2009-10-31 13:01:36
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Animka wrote:
    > I będzie jeszcze taki monitorek oczy oślepiał swoim świeceniem.

    Niekoniecznie. Jasnosc LED-ow mozna latwo regulowac w znacznie szerszym
    zakresie, niz w przypadku swietlowki. Dowodem na to sa monitory z takim
    podswietleniem - te, ktore widzialem dalo sie przyciemnic w bardzo duzym
    stopniu.

    k,

  • 7. Data: 2009-10-31 14:40:36
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    KILu pisze:

> [...]
    > zakresie, niz w przypadku swietlowki. Dowodem na to sa monitory z takim
    > podswietleniem - te, ktore widzialem dalo sie przyciemnic w bardzo duzym

    Mam led w swoim monitorze. Co z tego, że przyciemnisz jak nie ma
    odpowiedniej ostrości. Ciemno to ciemno.

    --
    animka

  • 8. Data: 2009-10-31 15:25:38
    Od: vDon <v...@o...eu>

    KILu wrote:

    > O, tego nie wiedzialem. Powiem wiecej - czytalem gdzies (fakt, ze bylo to
    > dosc dawno), ze widmo CCFL jest pelniejsze, niz w przypadku bialych
    > LED-ow.

    Jedno drugiego nie wyklucza. Prawdopodobnie odnosili się do diód bardzo
    starego typu, z którymi z tego co pamiętam rzeczywiście było nie
    najlepiej (szczególnie białymi). W konstrukcjach z ostatnich lat sprawa
    jest raczej oczywista (na korzyść LED). Różnicę można nie tylko zmierzyć
    kolorymetrem (preferowany spektrofotometr ze względu na dokładność) i
    porównać profile, jest na ogół widoczna gołym okiem. Trzeba tylko
    pamiętać, by przy "organoleptycznych" porównaniach podświetlenia typu
    monitor przy monitorze ustawić na obu dokładnie taki sam poziom jasności
    (wg wskazań instrumentu pomiarowego). Inaczej nasz narząd wzroku łatwo
    da się "ogłupić" towarzyszącą wzrostowi jasności podświetlenia
    "oczojebnością".

  • 9. Data: 2009-11-02 12:26:45
    Od: "Bazyl" <bazyl3[CIACHO]@go2.pl>

    KILu wrote:

    > Z ciekawosci - po co do biurowca podswietlenie LED?

    Ok, odrzucając opcję z LED i resztę wymagań, co uzyskujemy? Jaki biurowy,
    raczej stacjonarny (praca na zasilaczu) i wygodny laptop do 2400 PLN. A może
    opcja 17''?

  • 10. Data: 2009-11-03 12:57:21
    Od: "Bazyl" <bazyl3[CIACHO]@go2.pl>

    Moje typy:
    - Acer Extensa 7630G-663G32
    - Asus K70IO-TY072C
    - Asus K70IO-TY083C
    - Samsung NP-R720-AS01PL
    - Asus K70IO-TY069C
    w kategorii 17'' do 3 tysięcy.

    - Acer 5630EZ-432G25MN
    - MSI VR603X-059PL
    - Lenovo IdeaPad G530
    - Toshiba Satellite L300-223
    - Lenovo ThinkPad SL510
    w kategorii 15,4'' jako biurowy zastępca desktopa.
    Pomożecie?